Paskelbimo data: 2019-08-08
, author: NISSENS

PAG alyvos nemaišykite su universaliosiomis alyvomis

PAG yra populiariausia tepalinė alyva, naudojama šiuolaikinių automobilių oro kondicionavimo sistemose, užpildytose šaldalu R134A arba R1234yf. Tai yra sintetinė alyva, kuriai būdingos efektyvaus universaliojo tepimo savybės. Ji yra laidi, ypač higroskopiška ir gaminama kelių klampos lygių (46 / 100 / 150). 

Alyva.jpg

Oro kondicionavimo sistemų kompresorių gamintojai nurodo tikslų tepalinės alyvos tipą ir kiekį, kurio reikia optimaliam jų gaminamo kompresoriaus darbui užtikrinti. Kompresoriai yra pažangios mechaninės konstrukcijos, juos sudaro judamieji komponentai, kurie veikia esant aukštai temperatūrai ir slėgiui, todėl tik nepriekaištingai parinkta tepimo medžiaga užtikrina tinkamą veikimą ir ilgą eksploatavimo trukmę.

PROBLEMA

Dažna oro kondicionavimo sistemos kompresorių gedimo priežastis yra tepalinė alyva, kuri skiriasi nuo kompresoriaus gamintojo rekomenduojamos alyvos. Pavyzdžiui, sistema, kurią gamintojas užpildė PAG alyva (polialkilenglikoliu), papildoma universaliąja PAO alyva (polialfaolefinine alyva), kurios klampos skaičius yra 68. Nors dauguma PAO ir PAG savybių atrodo panašios, jų klampos skaičius skiriasi. Jei naudojamos alyvos klampa skiriasi nuo kompresoriaus gamintojo reikalaujamos klampos, kompresorius gali nepataisomai sugesti, be to, daugeliu tokių atvejų garantija netaikoma.


REKOMENDUOJAMAS SPRENDIMAS

Parinkdami oro kondicionavimo sistemos kompresoriaus tepalinę alyvą griežtai vadovaukitės kompresoriaus arba automobilio gamintojo rekomendacijomis.

Prie kiekvieno „Nissens“ kompresoriaus pridedama garantijos kortelė ir montavimo žinynas, kuriame aprašoma tinkamo montavimo procedūra. Be to, „Nissens“ kompresoriai gamykloje užpildomi reikiamu kiekiu tinkamos klampos PAG alyvos, todėl papildomai alyvos pilti nereikia. „Nissens“ naudoja tik aukštos kokybės, deaktyvintą PAG tepalinę alyvą. Iš abiejų formulės galų deaktyvinta PAG alyva yra chemiškai neaktyvi ir stabili, todėl jai būdingos geros tepamosios savybės, didelis atsparumas drėgmei aukštoje temperatūroje, be to, joje nevyksta cheminės reakcijos, todėl kenksmingų rūgščių ir kitų junginių nesusidaro.

Kodėl PAG alyvos negalima maišyti su universaliosiomis alyvomis?

  1. Dviejų tipų alyvos tinkamai nesimaišo, todėl nesusidaro ilgaamžis vienalytis mišinys, kuris turėtų užtikrinti tinkamą kompresoriaus mechaninių dalių tepimą. Iš pradžių atrodo, kad alyvos susimaišo gerai. Vis dėlto netrukus po to, kai kompresorius nustoja veikti, abi alyvos vėl atsiskiria.
  2. Jei kompresorius paleidžiamas, kol sistema neįšilusi, atsiskyrusi tankesnė ir klampesnė alyva negali tinkamai sutepti tiksliai sumontuotų oro kondicionavimo sistemos kompresoriaus elementų, pavyzdžiui, stūmoklio ir cilindro. Klampesnė alyva arba alyvų mišinys tarp judamųjų dalių negali įsiskverbti pakankamai, todėl kompresorius nuo trinties perkaista ir įstringa.
  3. Universaliosios alyvos su šaldalu maišosi kitaip nei PAG alyva, todėl tepalinės alyvos apytaka sistemoje sutrinka. Kompresoriaus komponentus ima veikti didesnė trintis ir kiti sistemos komponentai, pavyzdžiui, plėtimosi vožtuvas arba sandarikliai, nebegali atlikti savo funkcijos.

Jus taip pat gali sudominti:

Kaip veikia amortizatorius, turintis „Rebound Spring“?

Kaip veikia amortizatorius, turintis „Rebound Spring“?

Kas gali nutikti, jei nepatikrinsime alyvos filtro katalogo numerio?

Kas gali nutikti, jei nepatikrinsime alyvos filtro katalogo numerio?

Pavaros pusašiai – patvarūs, bet ne amžini

Pavaros pusašiai – patvarūs, bet ne amžini

Švarus oras vairuotojo kabinoje: MANN-FILTER salono oro filtrai apsaugo nuo smulkių dulkių, azoto oksidų ir alergenų

Švarus oras vairuotojo kabinoje: MANN-FILTER salono oro filtrai apsaugo nuo smulkių dulkių, azoto oksidų ir alergenų