Paskelbimo data: 2019-12-05
, autorius: Algirdas Seilius

Kur pradingsta variklinė alyva?

Ar kada nors susimąstėte apie tai, kad tiek nuo Jūsų vairavimo stiliaus, tiek nuo automobilio variklio konstrukcijos priklauso tai, kaip dažnai reikės papildyti Jūsų automobilio variklį alyva? Įmonių „Inter Cars“ ir TOTAL alyvų ir tepalų specialistai pabandys paaiškinti, kodėl taip yra.

variklinė alyva.jpg

Net jeigu paskutinės techninės apžiūros metu variklinės alyvos buvo pripilta lygiai tiek, kiek nurodyta automobilio naudotojo instrukcijoje, tikriausiai turėsite jos papildyti ir vėliau. Kodėl taip yra? Kur dingsta variklinė alyva, jeigu po automobiliu nėra tepalų dėmės, o alyvos matuoklis rodo, kad alyvos lygis, eksploatuojant automobilį, nuolatos mažėja?

Na, iš tikrųjų atsakymas būtų toks – Jūsų eksploatuojamas automobilis naudoja ne tik kurą, bet ir alyvą. Šiame straipsnyje apžvelgsime keletą priežasčių, dėl kurių automobilių varikliuose pradingsta alyva.

Variklinės alyvos dingimo priežastys

Pirmas dalykas, kurį reikia atsiminti – visos transporto priemonės sunaudoja didesnį ar mažesnį kiekį variklinės alyvos. Taip yra todėl, kad, net ir esant visiškai techniškai tvarkingam automobilio varikliui, nedidelis kiekis variklinės alyvos visada patenka į degimo kamerą ir yra sudeginamas kartu su degalais. Todėl labai svarbu reguliariai patikrinti variklinės alyvos lygį.

Gilinantis toliau, reikia pasakyti, kad variklinės alyvos sunaudojimą daugiausia lemia du pagrindiniai veiksniai. Pirmasis – paties variklio tepimo sistemos konstrukcija: alyva paduodama į kuro skirstytuvą ir sudeginama. Antrasis veiksnys – Jūsų paties vairavimo stilius.

Variklio tepimo sistemos konstrukcijos įtaka alyvos deginimui ir išmetimui

Kalbant apie tai, kaip automobilio variklio tepimo sistemos konstrukcija gali daryti įtaką variklinės alyvos sunaudojimui, svarbu prisiminti, kad alyva nuolat cirkuliuoja aplink degimo kamerą, kur yra veikiama pačios aukščiausios temperatūros. Tai reiškia, kad šiek tiek variklinės alyvos būtinai pateks ir į pačios degimo kameros vidų, nes alyva privalo tepti stūmoklius ir vožtuvus bei zonas aplink juos: balnelius, kotus, kreiptuvus ir t. t.

Alyvos, patenkančios į tokias zonas, kiekis tiesiogiai priklauso nuo detalių suleidimo tolerancijos ribų. Šiandienos varikliuose tokios ribos yra gerokai mažesnės nei ankstesnės kartos varikliuose. Tai reiškia, kad bus sunaudojama mažiau alyvos, nes ji tepa daugiau detalių ir negali lengvai pasiekti degimo kameros. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl šiuolaikiniams didelio našumo atmosferiniams ir turbininiams varikliams gamintojai rekomenduoja naudoti tik aukštos klasės žemesnio SAE klampumo alyvas, tokias kaip SAE 0W-20 ar 0W-30. Tačiau visų svarbiausia yra tai, kad variklinė alyva atitiktų variklio gamintojo techninius reikalavimus ir specifikacijas. Bet nepriklausomai nuo detalių suleidimo tolerancijos ribų, kiekvieną kartą, kai stūmoklis pasiekia viršutinį eigos tašką (didžiausias variklio suspaudimas), į degimo kamerą įsiurbiamas ir tam tikras kiekis alyvos, kuri vėliau sudeginama kartu su kuru.

Tačiau alyvos sudeginimas variklyje nėra vienintelė priežastis, dėl kurios ji prarandama. Alyva taip pat gali išgaruoti kitose karštosiose variklio zonose. Alyva, kuri tepa išmetimo vožtuvus, yra veikiama labai aukštos temperatūros ir aukšto slėgio dujų, kurios pažeidžia alyvos struktūrą arba tiesiog ją išgarina, nes temperatūra deginių išmetimo zonoje siekia apie 400 laipsnių Celsijaus! Todėl renkantis variklinę alyvą ypač svarbu susipažinti su jos techniniais parametrais ir atkreipti dėmesį į alyvos pliūpsnio taško temperatūrą. Jeigu alyvos pliūpsnio taškas yra žemiau nei 200 laipsnių Celsijaus, tokios alyvos papildyti reikės kur kas daugiau nei tokios, kurios pliūpsnio taškas yra aukščiau nei 230 laipsnių Celsijaus.

Taigi apibendrinant galima išskirti šias dvi pagrindines priežastis, dėl kurių pradingsta variklinė alyva: kai kuriais atvejais taip atsitinka dėl alyvos sudeginimo degimo kameroje, o kitais – dėl degradacijos arba išgarinimo deginių išmetimo trakte.

Kodėl du tos pačios markės ir modelio automobiliai sunaudoja skirtingą alyvos kiekį?

Tam tikrą kiekį alyvos sunaudoja kiekviena transporto priemonė, tai priklauso nuo jos konstrukcijos. Tačiau du vienodi automobiliai kartais sunaudoja skirtingus variklinės alyvos kiekius. Taip yra todėl, kad vairuotojai turi savo individualų vairavimo stilių.

Veikiant varikliui, daugiausia alyvos sunaudojama zonoje aplink išmetimo vožtuvus. Didėjant variklio apsisukimų skaičiui, padidėja ir išmetamųjų dujų, kurios veikia alyvą, kiekis, todėl alyvos sunaudojama daugiau.

Taigi alyvos dingimo paslaptis – ir Jūsų vairavimo stilius, nes sunaudojamos alyvos kiekis daugeliu atvejų tiesiogiai priklauso nuo automobilio važiavimo greičio ir nuo variklio apsisukimų skaičiaus. Kaip jau buvo minėta, alyvos sunaudojimui panašią įtaką daro automobilio variklio konstrukcija (suleidimo tolerancijos ribos tarp variklio komponentų).  

Jus taip pat gali sudominti:

Unikali pasaulyje: nauja „Shell“ „Pureplus“ technologija

Unikali pasaulyje: nauja „Shell“ „Pureplus“ technologija

Įkaitęs variklis – ne įkaitusi alyva

Įkaitęs variklis – ne įkaitusi alyva

COMMA sprendimas degalų suvartojimui mažinti

COMMA sprendimas degalų suvartojimui mažinti

„Groupe Renault“, BP ir „Castrol“ stiprina savo strateginę partnerystę

„Groupe Renault“, BP ir „Castrol“ stiprina savo strateginę partnerystę