Paskelbimo data: 2024-01-08
Užvedimo laidai
Užvedimo laidai - kokius išsirinkti, kad tarnautų ilgai. Kokia kaina, ką svarbu žinoti? Kaip tinkamai naudoti užvedimo laidus?
Automobilio užvedimas užvedimo laidais žiemos rytais yra pakankamai dažnas reiškinys. Tai labai populiarus ir veiksmingas būdas. Nors dėl vis didesnio elektronikos kiekio automobiliuose, tokie laidai turėtų būti naudojami kaip paskutinė priemonė. Prieš pradedant šį veiksmą, verta sužinoti, kaip teisingai atlikti šią užduotį ir į ką atkreipti dėmesį perkant užvedimo laidus. Žiemą pakanka vos akimirkos neatidumo tam, kad akumuliatorius išsikrautų. Pakanka palikti automobilį keliasdešimčiai minučių įjungtus žibintus, vidinį apšvietimą arba radiją. Tai kartu su neigiama temperatūra gali pridaryti problemų. Kartais vienintele išeitimi gali būti išorinio srovės šaltinio panaudojimas. Tuomet belieka pasinaudoti papildomu užvedimo akumuliatoriumi arba paprašyti kito vairuotojo „prisidegti“. Kad pavyktų tai padaryti, reikia turėti užvedimo laidus. Jei pirkimo metu priimsite teisingą sprendimą, avarinėje situacijoje neturėsite problemų. O jei nuspręsite pirkti pigiausius laidus, jais gali nepavykti užkurti variklio.
Ką svarbu žinoti apie užvedimo laidus?
Kiekvienas vairuotojas tikriausiai žino, kaip atrodo užvedimo laidai. Tai du kabeliai, dažniausiai raudonos ir juodos spalvos, su gnybtais (vadinamaisiais „krokodilais“) galuose. Renkantis laidus, reikia atkreipti dėmesį iš ko ir kaip jie yra pagaminti.
Tai labai populiarus produktas, kurį galima rasti daugumoje parduotuvių ir degalinių, nors pasiekiamų produktų kokybė yra labai skirtinga ir daugeliu atvejų proporcinga kainai. Pigiausio komplekto kaina prekybos centre prasideda nuo 7€, tačiau tokie laidai gali būti netinkami kai kurių automobilių variklio užkūrimui. Viskas priklauso nuo panaudotų medžiagų kokybės. Užvedimo laidų atveju, svarbiausia atkreipti dėmesį į kabelių storį, medžiagos ir tvirtinimų kokybę. Geras sprendimas užvedimo laidus pirkti Inter Cars Lietuva El. parduotuvėje, kur galima rinktis iš keliolikos modelių.
Sumažinti užvedimo laidų srovės nuostolius
Rinkdamiesi užvedimo laidus, atkreipkite dėmesį į visus parametrus, nes jie turi daug įtakos srovės pralaidumui, kuris yra itin svarbus. Asortimente rasite laidų, kurie gali atlaikyti 100 amperų srovę. Vis dėlto benzininio variklio užkūrimui to nepakaks, jau nekalbant apie dyzelinį variklį. Ekstremaliais atvejais jie gali neatlaikyti bandymo užkurti variklį ir tiesiog išsilydys.
Dėl to rekomenduojama rinktis laidus, kurių gamintojas nurodo, kad jie gali atlaikyti 400-600 amperų srovę arba didesnę (tuo atveju, jei automobilyje yra dyzelinis variklis arba galingas benzininis variklis). Gera nuoroda yra duomenys ant akumuliatoriaus – čia nurodoma užvedimo srovė.
Kaip atpažinti kokybiškus laidus? Visų pirma, jie yra pagaminti iš storos vario vielos, kuri užtikrina tinkamą srovės pralaidumą net ekstremaliomis sąlygomis. Nekreipkite dėmesio į izoliacijos storį, tačiau būtinai patikrinkite, kokio skersmens yra šerdis po viršutiniu sluoksniu – tai galima pastebėti laido sujungimo su gnybtu vietoje.
Užvedimo laidų pagaminimo kokybė – svarbiausia
Reikia patikrinti, ar kabeliai yra pagaminti gerai, t. y., ar varinis laidas yra gerai užspaustas gnybtų tvirtinimuose. Taip pat būtina patikrinti pačius gnybtus. „Krokodilai“, kuriais prie akumuliatoriaus yra tvirtinami laidai, privalo turėti pakankamai stiprias spyruokles, kad tinkamai priglustų prie tvirtinimo vietos. O susilietimo su gnybtais paviršius turi būti kuo didesnis.
Visa tai užtikrins mažesnius įtampos kritimus. Jei turite automobilį su benzininiu varikliu, visiškai pakaks kabelių, kurių pjūvis yra 16 mm², dyzelinio variklio arba ilgesnių nei 3 m ilgio kabelių skerspjūvis turėtų siekti 25 mm² arba 35 mm² (rekomenduojama, jei turite automobilį su didelio tūrio varikliu). Būtina atsiminti, kad kuo ilgesnis kabelis, tuo varža yra didesnė, o taip pat didesni ir srovės nuostoliai. Taigi, kokio ilgio turi būti kabeliai? 2,5-3 m ilgio laidų pakaks dviejų lengvųjų arba komercinių automobilių akumuliatorių sujungimui.
Svarbios užvedimo laidų savybės
Prieš bandymą užkurti variklį užvedimo laidais, privaloma atkreipti dėmesį į kelias detales. Netinkamas kabelių prijungimas gali pridaryti daug žalos automobilio elektros instaliacijai.
Pirmas veiksmas – abiejų transporto priemonių akumuliatorių parametrų patikrinimas. Patartina, kad abiejų akumuliatorių talpa būtų panaši. Jei nutarsite tiekti srovę iš, pvz., 44 Ah akumuliatoriaus į 85 Ah akumuliatorių, galite iškrauti mažesnės talpos akumuliatorių.
Visų pirma, būtina nuimti akumuliatorių dangčius, nustatyti teigiamų ir neigiamų polių išdėstymą bei patikrinti, ar abu akumuliatoriai turi vienodą įtampą (jei ne, negalima sujungti tokių akumuliatorių). Prieš kabelių prijungimą privaloma pasirūpinti akumuliatoriaus gnybtais – juos nuvalyti, jei, žinoma, turite tokią galimybę. Taip pat būtina išjungti abiejuose automobiliuose visus įrenginius, kurie generuoja srovės sąnaudas. Po šių veiksmų galima imtis užvedimo kabelio prijungimo.
Tinkamas užvedimo laidų prijungimas
Šį procesą pradėkite nuo raudonojo kabelio („pliusinio“) prijungimo prie teigiamo automobilio akumuliatoriaus poliaus. Po to šį veiksmą pakartokite transporto priemonėje, kuri neužsikūrė. Taip pat privalote atsiminti, kad „krokodilai“ turi būti užspausti ant kuo didesnio akumuliatoriaus gnybtų paviršiaus, kad būtų išvengta nuostolių įkrovimo metu.
Antrame etape imkitės juodo kabelio („minusinio“) prijungimo. Pradėkite nuo akumuliatoriaus, iš kurio imsite srovę. Svarbiausia, neprijungiame antro galo prie neužsikūrusios transporto priemonės akumuliatoriaus, nes toks veiksmas gali sukelti kibirkščiavimą, kuris uždegs dujas, išsiskiriančias iš įkraunamo akumuliatoriaus.
Rekomenduojama prijungti gnybtą prie transporto priemonės masės. Geriausiai prie kokio nors metalinio elemento po variklio gaubtu, pvz., prie variklio tvirtinimo arba prie variklio bloko. Kiekviename automobilyje privaloma surasti tokią saugią vietą. Taip pat būkite atsargus ir pakeliui nepalieskite kabelio antgaliu kitų elementų – tai gali sukelti trumpą jungimą ir pažeisti automobilio elektros instaliaciją. Taip pat nepatariama prijungti „minuso“ prie neužsikūrusios transporto priemonės kėbulo, nes tokiu būdu galima apgadinti dažus.
Viskas paruošta, galima užkurti…
Tinkamai prijungus laidus, užkurkite „davėjo“ automobilį ir apie 5-15 min. Palaukite, kol akumuliatorius „gavėjo“ automobilyje įsikraus. Po įkrovimo užgesinkite „davėjo“ automobilį ir tik tuomet bandykite užkurti kitą automobilį. Tai turėtų pavykti, nes akumuliatorius buvo įkrautas, papildomai vis dar yra prijungtas pilnas „davėjo“ akumuliatorius.
Užkūrus variklį „gavėjo“ automobilyje, atsekite kabelius atvirkštine tvarka. Iš pradžių – neigiamą automobilyje, kurį užkūrėte, po to – kitą kabelio galą nuo „davėjo“ akumuliatoriaus. Tokiu pat eiliškumu atsekite ir raudoną kabelį. Uždėkite akumuliatorių dangčius ir užbaikite „reanimacijos“ procesą.
Svarbu atsiminti, kad avarinio užkūrimo būtinybė yra signalas, kad kažkas negero vyksta su akumuliatoriumi arba degalų tiekimo sistema. Po tokio „nuotykio“ reikėtų patikrinti, kokia buvo akumuliatoriaus išsikrovimo priežastis, kad situacija nepasikartotų. Dažnas automobilio užkūrimas užvedimo laidais gali pažeisti akumuliatorių ir generatorių.
Ši procedūra – kiek ilgesnė nei įprastai, kuomet „gavėjo“ automobilis yra užkuriamas veikiant „davėjo“ varikliui – geriau apsaugos „davėjo“ transporto priemonės generatorių ir elektroniką nuo galimo pažeidimo. Būtina atsiminti, kad šiuolaikiniai automobiliai reikalauja gerokai daugiau srovės ir turi sudėtingesnę (o tai reiškia ir labiau pažeidžiamą) elektroniką.
Patikrinkite užvedimo laidų asortimentą Čia!