Paskelbimo data: 2023-10-31

„TotalEnergies“ pristato: geriausias alyvos parinkimo būdas konkrečiam varikliui


Šis alyvos parinkimo metodas yra rekomenduojamas tiek alyvų gamintojų, tiek variklių gamintojų vienintelis pasiteisinantis šiuolaikinėje automobilių pramonėje.

„TotalEnergies“ alyva

LLR kiekvienas mažojo „Fiat“ savininkas galėjo žiemą asmeniškai įsitikinti, kad vietinės gamybos alyvos 15W-40 pakeitimas „vakarietiška“, pusiau sintetine 10W-40 alyva išspręsdavo problemas su žieminiu variklio paleidimu, nes starteris „gerokai geriau suko. Ir nors mažasis „Fiat“ jau nebegaminamas 23 metus (tiksliau – nuo 2000 metų rugsėjo), daugelis automobilių savininkų dar tebeliko toje epochoje ir parenka alyvas pagal prekių ženklo populiarumą arba atsiliepimus ar įvertina tik klampumo klasę.

XXI amžiuje jau pasiekėme tokį etapą, kuriame vien klampumo klasė nėra pakankamas kriterijus alyvos parinkimui. Šiuolaikiniai varikliai reikalauja gamintojų patvirtintų alyvų. Kalbama apie alyvas, ant kurių pakuočių yra nurodytas pasirinktos markės patvirtinimas. Be to, vienos markės ribose, pvz., „Mercedes“, bus net keletas patvirtinimų atskiriems varikliams. Bet ir tai dar ne viskas! Vienos klampumo klasės ribose gali būti keli skirtingi alyvos variantai su visiškai skirtingais patvirtinimais. Pavyzdžiui, „TotalEnergies“ alyvų gamoje yra net 7 skirtingos 0W-20 klampumo klasės alyvos. Kiekviena jų turi skirtingus patvirtinimus. Tai reiškia, kad pats klampumo kriterijus jau yra nepakankamas.


Vienoda klampumo klasė - daug skirtingų alyvų



Panagrinėkime, pavyzdžiui, aukštos klasės alyvą „Quartz INEO Xtra Dynamics 0W-20“. Jos klampumo klasė - 0W-20, ji turi normas ACEA: C5 ir API: SN-RC. Bet tai dar ne viskas. Ant pakuotės rasime vadinamuosius gamintojų patvirtinimus. Šiuo konkrečiu atveju:

  • BMW: LL-17 FE (1.5 L 3 cil. „TwinPower Turbo“ – specialus produktas);
  • „Aston Martin“ (variklis 5.2 V12 „biturbo“);
  • FORD: WSS-M2C-952-A1 (lygis);
  • „Jaguar Land Rover“: STJLR.03.5007.


O dabar kitas produktas, taip pat „TotalEnergies“, taip pat 0W-20, bet šiuo atveju alyva „Quartz INEO Xtra First 0W-20“.

Ji yra tos pačios klampumo klasės, kaip ir anksčiau pristatyta alyva, turi atitinką normą ACEA: C5, bet jau turi visiškai kitokius patvirtinimus:

  • PSA: B71 2010;
  • FIAT: 9.55535-DM1 (lygis);
  • OPEL: OV 040 1547-A20.


Abi šios alyvos negali atstoti viena kitos, nors yra vieno gamintojo, turi vienodą klampumo klasę ir atitinka identišką normą ACEA: C5!


Parinkite alyvas pagal gamintojų patvirtinimus



Geriausias tinkamos alyvos konkrečiam varikliui parinkimo būdas – tai automobilio aptarnavimo instrukcijoje rekomenduojamo patvirtinimo paieškos ir pasirinkimas alyvos, ant kurios pakuotės yra būtent toks patvirtinimas. Taigi, pasinaudojus anksčiau pateiktais pavyzdžiais, „Peugeot“ savininkas, kuris instrukcijoje turi patvirtinimą PSA: B71 2010, turi jam nupirkti alyvą su būtent tokiu patvirtinimu ant pakuotės. Kiti parametrai čia turės antraeilę reikšmę. Jei bus pasirinkta „TotalEnergies“ – tai bus alyva „Quartz INEO Xtra First 0W-20“su patvirtinimu PSA: B71 2010. BMW savininkas, kuris instrukcijoje ras alyvos patvirtinimą BMW: LL-17 FE, privalo nusipirkti alyvą su patvirtinimu BMW: LL-17 FE. „TotalEnergies“ gamos atveju, vieninteliu tinkamu pasirinkimu bus alyva „TotalEnergies Quartz INEO Xtra Dynamics 0W-20“ su patvirtinimu BMW: LL-17 FE. Gamintojų patvirtinimai yra universalaus charakterio, tai reiškia, kad jie yra visų alyvų gamintojų žymimi vienodai.


Abejotini vartotojų testai



Kadangi jau parodėme, kad net to paties gamintojo alyvos su vienoda klampumo klase gali turėti skirtingas savybes, verta suabejoti daugybės testų, atliekamų įvairių vartotojų organizacijų, rezultatų prasme. Dauguma jų yra atliekama pernelyg supaprastintu būdu, nes visiškai neįvertinamos minėtos konkrečios alyvos savybės, kurias nusako konkretūs variklių gamintojų patvirtinimai. Neabejotinai galima teigti, kad visų pirma – vieno alyvos gamintojo, vienodos klasės alyvos, bet su skirtingais patvirtinimais, gerokai skiriasi savo savybėmis, antra – konkrečios klampumo klasės su konkrečiais patvirtinimais alyvos parodo privalumus... konkrečiame variklyje arba variklių grupėje su atitinkamais patvirtinimais.

Kalbant paprasčiau, konkreti alyva su konkrečiu patvirtinimu bus idealiu sprendimu savo „tiksliniame variklyje“, tačiau kitame variklyje, reikalaujančiame kitokio patvirtinimo, gali būti klaidingu arba net neleistinu pasirinkimu.

Todėl yra labai didelė tikimybė, kad testuojant skirtingas alyvas atsitiktinai pasirinktame variklyje, neatkreipus dėmesio į patvirtinimus ir homologaciją, bus gauti klaidingi rezultatai. Taip pat įmanoma, kad pakeitus vieną to paties prekių ženklo alyvą kita, toje pačioje klampumo klasėje, bet su skirtingais patvirtinimais, bus gauti skirtingi testų rezultatai.

Atskirų alyvų patvirtinimai konkretiems varikliams - tai labai pažengusių projektinių darbų ir testų efektas. Siekiant gauti konkretaus gamintojo patvirtinimą, dažnai alyva privalo atitikti atitinkamą ACEA arba API normą, o po to dar praeiti papildomus tyrimus transporto priemonės gamintojo bandymų stenduose bei daugybę laboratorinių tyrimų. Tokie tyrimai tikrina daugybę variklio gyvybingumui svarbių dalykų: atskirų elementų susidėvėjimą, švarą, drumzles, nuosėdas, žiedų prikepimą, ir t. t. O taip pat ir alyvos įtaką GPF arba DPF filtrų užsikimšimui ir suderinamumą su dažnai naudojamais šlapiais paskirstymo diržais. Taip pat yra patvirtinimai, kuriuose yra testuojama alyvos įtaka LSPI (per ankstyvas uždegimas esant žemoms variklio apsukoms, kuris dažnai sukelia smūginį degimą (detonacijas) reiškinio sumažinimui. Iš esmės, čia nėra galimybės išvardinti visų reikalavimų, kuriuos turi atitikti alyva, kad gautų konkretų gamintojo patvirtinimą. Šiuo metu tai yra svarbiausias kokybės sertifikatas ir vienintelis teisingas alyvos parinkimo šiuolaikiniams varikliams kriterijus.  

Andrzej Husiatyński, „TotalEnergies Marketing Polska“ Techninis skyrius


Atsargiai su priedais!



Dauguma automobilių gamintojų aptarnavimo instrukcijose pabrėžia kategorišką variklinės alyvos priedų naudojimo draudimą. Taip yra dėl to, kad priedo panaudojimas gali pakeisti alyvos savybes ir nutraukti gamintojo patvirtinimą. Dėl priedo naudojimo alyva su nustatytais parametrais tampa kitokia, su kitokiomis savybėmis, kurios nebuvo gamintojo patvirtintos (tai turime suprasti, kaip taikomo priedo konkrečiai alyvai ir konkrečiam varikliui patvirtinimą).

Faktas, kad naudojamas priedas sulaikys alyvos prasisunkimą arba padidins žiedų sandarumą, gali turėti nenumatytą, šalutinį poveikį, pvz., pažeisti alyvos siurblį arba... lemti tepimo kokybės pablogėjimą atskirose variklio srityse, kuriose susidaro, pvz., ekstremali temperatūra arba padidintos apkrovos. Jau nekalbame apie tai, kad priedas gali padidinti variklio jautrumą smūginiam degimui (detonacijoms).

Labai populiari procedūra yra variklio „skalavimas“ prieš alyvos keitimą. Šiuo atveju, taip pat manome, kad naudojant alyvą su gamintojo patvirtinimu bei laikantis rekomenduojamų keitimo intervalų (ridos tarp keitimų) nėra reikalo daryti tokius „skalavimus“. Alyva sulaiko savo tūryje visus tirpius teršalus ir ją išleidus variklis lieka švarus. Po „skalavimo“ dalis senos alyvos su skalavimo priemone lieka tepimo sistemoje. Jei tai yra „agresyvi chemija“, tai susimaišiusi su nauja alyva ji gali neigiamai paveikti, pvz., sandarinimo elementuose arba paskirstymo diržuose naudojamus elastomerus.  

Aukščiausios kokybės alyvos, pvz., „TotalEnergies“, savo sudėtyje turi labai platų spektrą brangių priedų, kurie buvo kruopščiai ištirti ir patvirtinti konkrečių variklių gamintojų homologacijomis. Patvirtintos alyvos ir priedo mišinys – tai visuomet visiškai naujas, neištirtų savybių produktas.

Alyvos parinkimas pagal gamintojo patvirtinimus – tai didelis palengvinimas pirkėjams. Pakanka palyginti simbolius, nurodytus aptarnavimo instrukcijoje, su simboliais ant alyvos pakuotės. Jei jie sutampa – galima drąsiai rinktis šį produktą. Be to, tai nereikalauja jokių žinių apie alyvų klasifikaciją. Kai patvirtinimas yra tinkamai parinktas, tai alyvos klampumas turi antraeilę reikšmę. Taip pat dažnai pasitaiko, kad patvirtinimai yra išduodami konkretiems geografiniams regionams, atsižvelgiant į aplinkos temperatūras, teršalų emisijos normas arba naudojamų degalų sudėtį.

Andrzej Husiatyński, „TotalEnergies Marketing Polska“ Techninis skyrius

Jus taip pat gali sudominti:

MOTUL pristato aplinkai draugiškas variklių alyvas

MOTUL pristato aplinkai draugiškas variklių alyvas

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Motul

Motul

„Ravenol Biosyntolub® Racing Eco“ serija – neutrali CO2 atžvilgiu ir biologiškai iri

„Ravenol Biosyntolub® Racing Eco“ serija – neutrali CO2 atžvilgiu ir biologiškai iri