Paskelbimo data: 2019-11-20

Įkaitęs variklis – ne įkaitusi alyva

Dauguma vairuotojų žino, kad neįšilusį variklį reikia patausoti. Vis dėlto tik nedaugelis supranta, kad svarbus veiksnys yra alyvos, o ne aušinimo skysčio temperatūra. Sužinokite, kada variklį galima paleisti veikti visa galia.

pexels-photo-1409999.jpeg

Šiuolaikiniai varikliai yra nuolat sudėtingėjantys agregatai, kuriuos tepti būtina pagal pažangiąsias technologijas pagamintomis alyvomis. Vis dažniau varikliuose įrengiami turbokompresoriai, todėl alyva turi apsaugoti turbinos guolius, kurių sukimosi greitis siekia 300 tūkst. sūkių per minutę. Darbinė temperatūra, kurioje alyvų ypatybės būna optimaliausios, yra maždaug 100 °C (matuojama karteryje). Kada ji pasiekiama?

„Paprastai tariant, alyvos temperatūros kilimas ne visada sutampa su aušinimo skysčio temperatūros kilimu. Kai skysčio temperatūra kyla staiga, gali būti, kad alyvos temperatūra nekinta“, – paaiškino „TOTAL Polska“ technikos skyriaus vadovas Andrzej Husiatyński. Pavyzdžiui, jei vasarą įstringame eismo spūstyje, aušinimo sistema per radiatorių paleidžia priverstinį oro srautą, kad aušinimo skysčio temperatūra išliktų 90 laipsnių, tačiau alyva, kol variklis veikia tuščiąja eiga, darbinės temperatūros nepasiekia. Kitas pavyzdys yra važiavimas greitkeliu, kai oro srautas per radiatorių patikimai ataušina skystį, tačiau varikliui intensyviai veikiant alyvos temperatūra karteryje gali pasiekti 130-140 °C. Tuo pačiu metu, esant minėtoms sąlygoms, viršutinių stūmoklio žiedų sritis arba turbokompresoriaus guoliai gali įkaisti daugiau kaip iki 250 °C.

„Kai važiuojama mieste, alyva darbinės temperatūros dažnai nepasiekia. Jei tokiomis sąlygomis variklis bus verčiamas veikti didele galia, jis sparčiau dėvėsis, todėl ilgainiui sutrumpės jo eksploatavimo trukmė. Be to, jei alyva įšilusi nepakankamai, iš jos gali garuoti vanduo ir degalai (neišvengiami teršalai). Šio proceso pasekmė – spartesnis alyvos apsauginių ypatybių nykimas“, – paaiškino Andrzej Husiatyński.

Borto kompiuterių, prie kurių būtų prijungtas alyvos temperatūros jutiklis, nėra daug. Žinoma, nuovokus automobilio vairuotojas supranta, kad alyva iki darbinės temperatūros įšyla tik pastoviu greičiu nuvažiavus keletą kilometrų (esant šaltam orui, šis atstumas ilgėja).

Apkrovus neįšilusį variklį, problemų iš karto nekyla ir jokių nerimą keliančių ženklų gali nebūti, tačiau ilgainiui mikroskopinių pažeidimų tik daugės. Tokio eksploatavimo pasekmių naujame automobilyje pastebėti nepavyks daugelį metų, tačiau problemų senesniuose varikliuose gali atsirasti anksčiau. Jų dažniausiai atsiranda nuo sutrikusio tepimo labiausiai nukenčiančiam elementui – turbokompresoriui.

Išsigelbėjimas – tinkama alyva. Pagal ART (angl. Age Resistance Technology – atsparumo senėjimui technologija) sudarytos sudėties alyva „Total Quartz“ sumažina nuosėdų susidarymą 18 % daugiau, nei rekomenduojama ACEA standarte. ACEA (angl. European Automobile Manufacturers‘ Association – Europos automobilių gamintojų asociacija) atliktas bandymas atskleidė, kad naudojant šią alyvą variklio optimalios apsaugos laikotarpis pailgėja 64 %. Šias ypatybes užtikrina specialus priedų paketas, optimaliai sudarytas taip, kad gaminys atitiktų įvairių automobilių gamintojų reikalavimus. Dėl to į TOTAL asortimentą įeina įvairių ART sudėties „TOTAL Quartz“ alyvų. Taip užtikrinama geriausia apsauga net esant sunkiausioms sąlygoms, pavyzdžiui, miesto spūstyse.