Paskelbimo data: 2023-05-17

Kuo išsiskiria aukštos kokybės filtrai sunkvežimiams?

Iš pirmojo žvilgsnio sunkvežimių ir lengvųjų automobilių filtrų pardavimas niekuo nesiskiria, tačiau pasigilinus paaiškėja tikroji situacija. Lengvųjų automobilių vairuotojai dažnai naudoja įvairius pasiteisinimus ir atsikalbinėjimus, kad tik nusipirktų pigesnį filtrą, o renkantis filtrus sunkvežimiams jokių atsikalbinėjimų būti negali. Čia niekas netaupo, nors taip pat nenori ir permokėti, nes kaštai atlieka svarbų vaidmenį tokios transporto priemonės eksploatacijos rentabilumui. Tad į ką būtina atkreipti dėmesį  renkantis tinkamiausią filtrą?

„Hengst“ filtrai

Galima pagaminti filtrą (arba įdėklą), kuris tiesiog tiks jam skirtoje vietoje arba 100 % atitinkantį variklio konstruktorių numatytus parametrus. „Hengst“ inžinieriai bendradarbiauja su variklio gamintojais jau projektavimo etape, o tai užtikrina idealų filtruojančios medžiagos atitikimą ridos intervalams, kuriuos nurodo transporto priemonės gamintojas. Modulinių konstrukcijų eroje tik idealaus srauto (oro, degalų ar alyvos) užtikrinimas garantuoja tinkamą sujungtų sistemų (aušinimo, turboįpūtimo arba degalų tiekimo) darbą. Ir čia negali būti net kalbos apie „maždaug tiks“.










Alyvos filtravimo ir skysčių srautų valdymo modulis 6 cilindrų vienos eilės 12,8-15,6 litrų darbinio tūrio varikliams, montuojamiems automobiliuose „Mercedes Actros“ MP4 / MP5. „Hengst“ alyvos filtro kodas E510H07 D129.




Kas turi reikšmę alyvos filtro pasirinkimo atveju?



Jo užduotis – išvalyti alyvą nuo teršalų ir užtikrinti nuolatinį variklio elementų tepimą. Bet kas nutiks, jei po 40 tūkst. km ridos filtruojanti medžiaga užsikimš, nors turėtų atlaikyti numatytą 100 tūkst. km ridą? Geriausiu atveju, atsidarius apeinančiam vožtuvui alyvos magistralėje tepimo sistemoje cirkuliuos nefiltruota alyva. Blogiausiu – bus nutrauktas tepimas ir variklis užsikirs (supaprastinimui praleidome tarpines pasekmes). Kas turi reikšmę alyvos filtro pasirinkimo atveju? Visų pirma, filtruojanti medžiaga, pritaikyta alyvos rūšiai, kuria turi būti užpildomas variklis ir apeinančio vožtuvo atidarymo parametrai, atitinkantys nustatytą alyvos slėgį filtre. Be to, verta pabrėžti, kad alyvos slėgio kritimas (pvz., dėl riboto srauto pro filtrą) gali sukelti nepakankamą paskirstymo grandinės įtempimą. Šuolinis įtempiklio darbas greitai sukels grandinės nutraukimą. Ar alyvos filtro darbas yra lengvas? Tikrai ne, jis vidutiniškai filtruoja apie 400 litrų alyvos per minutę. Be to, verta priminti, kad dažnai filtrą veikia centrifuga, kuri padeda papildomai atskirti teršalus iš alyvos.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis oro filtrą?



Laikykimės numatyto 100 tūkst. km ridos tarp keitimų intervalo. Jei variklio darbinis tūris yra 12 litrų, tai reiškia virš 2,5 milijonų kubinių metrų perfiltruoto oro, patenkančio į variklį. Standartinėmis sąlygomis važinėjantis sunkvežimis (greitkeliai / tarpmiestiniai keliai) per šį laikotarpį įsiurbs 2,5 kg teršalų. Oro filtras, visų pirma, turi šiuos teršalus sulaikyti, tuo pat metu užtikrindamas tinkamą oro kiekio tiekimą į degimo kameras. Verta pabrėžti, kad filtravimo lygis turi išlikti nepakitęs nepriklausomai nuo oro sąlygų – drėgmė neturi sukelti filtruojančios medžiagos klosčių deformacijų arba sulipimo. Žemos kokybės filtras, kuriame naudojama netinkamai impregnuota medžiaga, neužtikrins efektyvaus oro filtravimo. Dėl to kieti teršalai pateks į degimo kameras, tepimo sistemą ir turbokompresorių. Rezultatas? Keliolika sutaupytų eurų filtro pirkimo metu atsilieps variklio našumo kritimu. 2,5 kilogramų teršalų! Įsivaizduokite šią masę iš smėlio, medžių spyglių, gumos ir metalo drožlių, nusėdančią įdėklų paviršiuose ir virš stūmoklių žiedų.

Taip pat verta atkreipti dėmesį į faktą, kad svarbi ne tik apsauga nuo drėgmės, bet ir filtruojančios medžiagos apsauga nuo ugnies. „Hengst“ naudoja impregnuojančias medžiagas, stabdančias ugnies plitimą.





Oro filtrai „Hengst“ E1059L & E1060L01 automobiliams „Mercedes Benz Actros MP4“.



Kokios yra degalų filtro užduotys?



Dvi pagrindinės degalų filtro užduotys – degalų valymas nuo kietųjų teršalų ir vandens atskyrimas. Abi užduotys yra labai svarbios, nes tiek kieti teršalai, tiek vanduo labai neigiamai veikia degalų sistemą. Filtruojančios medžiagos impregnantas „Hengst“ degalų filtruose privalo sulaikyti kietus teršalus ir tuo pačiu metu atskirti vandenį į nusodintuvą. Teršalų sulaikymas negali sumažinti filtro pralaidumo, nes per mažas degalų slėgis perjungs variklį į avarinį režimą ir dėl to turėsime papildomų išlaidų. Kaip su šia užduotimi susitvarko pigaus filtro filtruojanti medžiaga? Ji praleidžia smulkiausius teršalus į purkštuvus (dėl to jie greitai išsikalibruos), o dėl nepakankamo vandens atskyrimo ant filtruojančios medžiagos susidaro į želę panašus tepalas, kuris esant žemoms išorinėms temperatūroms užšąla. „Hengst“ įvedė įdomų sprendimą varikliuose D15 (MAN TGS, TGX) – degalų filtravimo modulį, kuris turi penkias filtravimo pakopas, šildytuvą pirminiame filtre bei vožtuvą, kuris maišo pašildytus degalus su degalais, esančiais pagrindiniame filtre. Tai užtikrina nuolatinį pralaidumą (degalų slėgio stabilumą) per visą intervalą tarp filtro įdėklo keitimų.

Norite, kad degalų sistemoje cirkuliuotų švarūs degalai? Sumontuokite pirminio valymo filtrą. „Hengst“ siūlo sistemą „Blue.maxx“ – tai papildomas pirminio valymo filtras su vandens nusodintuvu. Šis sprendimas puikiai apsaugo aukšto slėgio sistemą nuo teršalų.




Degalų filtravimo sistema „Hengst Blue.maxx“ susideda iš 3 elementų: tvirto ir solidaus rankinio nuorinimo siurblio, iš lengvo dirbtinio pluošto pagaminto korpuso su vandens nusodintuvu ir keičiamo „Energetic“® serijos filtruojančio įdėklo – pasirinktinai filtravimas iki 10 μm arba 30 μm. Dabar taip pat pasiekiama ir versija „Blue.maxx 300“, skirta mažesnėms montavimo erdvėms, gamykliškai montuojama, pvz., „Mack Trucks“ MD6 ir „Volvo“ MD7.



Sausintuvas



Šis filtras gana dažnai yra praleidžiamas, tačiau visai be reikalo. Jo užduotis – sugerti drėgmę, esančią pneumatinėje sistemoje. Jis atskiria instaliacijos ore esantį vandenį, užtikrindamas tinkamą pneumatinių vožtuvų darbą, o kartu ir tinkamą stabdžių sistemos veikimą. Sunkiausias darbo režimas – tai rudens-žiemos sezonas, todėl verta prieš sezoną sumontuoti naują pneumatinės sistemos sausintuvą. Panašiai kaip kituose filtruose, svarbiausią vaidmenį atlieka separuojanti medžiaga. Sausintuvo įdėklui labai svarbus maksimalus užpildymas filtruojančia medžiaga, užtikrinančia drėgmės sugėrimą ir smulkių alyvos lašelių sulaikymą.  




Sausintuvai iš „Hengst Filter“ asortimento.



Kuo svarbus kabinos filtras?



Tai vienintelis filtras, kuriuo naudojasi vairuotojas. Jis yra labai svarbus, jei vertinsime tai, kiek laiko vairuotojai praleidžia kabinoje. Remiantis statistika, vienas reisas Lenkijos vairuotojui trunka 7 dienas. Per metus vairuotojas kelyje praleidžia nuo 192 iki 294 dienų. Apie pusė Lenkijos vairuotojų praleidžia kabinoje tarp 240 ir 260 dienų per metus. Visiems žinoma, kad netinkamai ventiliuojamas oras vairuotojo kabinoje tiesiogiai veikia koncentraciją ir sukelia greitesnį nuovargį. Langų atidarymas nelabai padės, jei likusį laiką kvėpuosime užterštu į kabiną patenkančiu oru. Esant dabartiniam teršalų kiekiui, paprastas kabinos filtras yra pernelyg silpna apsauga. Absoliutus minimumas – tai filtras su aktyviąja anglimi. Kaip greitai įvertinti filtro kokybę lyginant gerą ir pigų filtrą? Geras bus… sunkesnis. Viskas priklauso nuo aktyvios anglies kiekio: prastos kokybės filtre sluoksnio užpildymas aktyviąja anglimi bus nepilnas ir labai kuklus. Kabinos filtre „Hengst“ visas filtro paviršius yra padengtas aktyviąja anglimi – tik toks sprendimas užtikrina efektyvų į kabiną patenkančio oro filtravimą.





Kabinos filtrai „Hengst“ E2986LI01 ir E2986LC01, kurių konstrukcija yra pritaikyta visiems originaliems korpusams, tinka visiems modeliams „Mercedes-Benz Antos“, „Arocs“, „Actros“ MP4 ir „Actros“ MP5, atitinkantiems emisijos normos EURO VI reikalavimus.





Jus taip pat gali sudominti:

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Platus tarpinių, tarpinių komplektų ir sandariklių asortimentas, skirtas DAF MX 13

Platus tarpinių, tarpinių komplektų ir sandariklių asortimentas, skirtas DAF MX 13

Šaldymo agregatas: kaip ir kada aptarnauti?

Šaldymo agregatas: kaip ir kada aptarnauti?