Paskelbimo data: 2024-10-02

Šaldymo agregatas: kaip ir kada aptarnauti?

Kokiu būdu aptarnauti šaldymo agregatą? Kada keisti dalis ir kaip tai paveikia eksploatacijos išlaidas?

Šaldymo agregatas
Nesunku atspėti, kad šaldymo agregatai – tai įrenginiai, kurie užtikrina žemą temperatūrą sunkvežimių izoterminiuose kėbuluose. Anksčiau jie buvo varomi sunkvežimio variklio, tačiau intermodalinio transporto eroje, dažnai modifikuojant transporto priemones, toks sprendimas būtų sunkiai įgyvendinamas. Kiekviena izoterminė kamera turi nuosavą, autonominį, varikliu varomą šaldymo agregatą. Dažniausiai tai yra nedidelis, keturių cilindrų dyzelinis variklis, kurio darbinis tūris retai viršija 1000 cm³. Agregatai turi nuosavus akumuliatorius, degalų bakus ir yra nepriklausomi nuo balninio vilkiko elektros ir degalų instaliacijų.

Kaip veikia šaldymo agregatas?


Šaldymo agregato darbo idėja nėra labai sudėtinga. Vidaus degimo variklis varo vakuuminį įrenginį (dažnai klaidingai vadinamą kompresoriumi).

Dėl to yra staigiai atšaldoma šaldančioji medžiaga. Žema temperatūra atšaldo šaldymo instaliaciją, iš kurios „šaltis“ perduodamas orui, kuris yra pučiamas į izoterminę kamerą (vadinamąjį šaldytuvą). Tai yra kamera, gerai termiškai izoliuota nuo aplinkos sąlygų. Oro srautas kameroje atšaldo krovinį.

Nors sistemos veikimo idėja yra paprasta, ji reikalauja gan didelių energetinių išlaidų. Dyzelino sąnaudos, šaldymo agregatui dirbant visu pajėgumu, gali sudaryti nuo 4 iki 5 litrų per valandą.



Naujausios izoterminių puspriekabių konstrukcijų tendencijos


Kaip minėjome, degalų sąnaudos šaldymo agregatui sudaro net 4–5 litrus degalų valandai darbo. Tai sudaro sumą, siekiančią iki 180 EUR parai darbo su agregatu, veikiančiu visu pajėgumu.

O jei paskaičiuosime mėnesio sąnaudas, tai gausime astronominę sumą, todėl konstruktoriai ieško alternatyvių šaltinių šaldymo agregatų maitinimui. Geru pavyzdžiu čia gali būti „Thermo King“ markė, kuri kartu su ašių gamintoju BPW sukūrė sistemą „Thermo King Advanced Alxe Power“.

Šis sprendimas išnaudoja puspriekabės ašyje stabdymo metu atgaunamą elektros energiją. Atgauta kinetinė energija yra paverčiama elektros energija, kuri yra saugoma akumuliatoriuose, esančiuose po puspriekabe – vietoje, kurioje tradiciškai būna dėžė paletėms. Iš čia ji patenka į elektros variklį, kuris varo  „kompresorių“. Akumuliatoriams išsikrovus, yra galimybė juos įkrauti iš tinklo arba iš puspriekabėje esančio generatoriaus.

Šiuo metu sprendimas testuojamas, bet rezultatai teikia perspektyvų. Tolimųjų reisų transporto priemonėse buvo išvengta vidaus variklio darbo, nes priklausomai nuo eismo sąlygų ir aplinkos temperatūros, akumuliatorių energijos pakanka važiavimo laikui ir daliai vairuotojo pauzės.

Gali būti, kad sistema bus papildomai paremta saulės baterijomis. Nepaisant to, visuma yra gan perspektyvi, be to, mažina transporto priemonės anglies pėdsaką, o taip pat užtikrina mažesnę vibraciją ir triukšmą – tai itin svarbu poilsio metu, stovint užkimštose stovėjimo aikštelėse.

Šaldymo agregato darbo sąlygos


Šaldymo agregato darbo sąlygos priklauso nuo transporto rūšies ir, žinoma, krovinio. Palyginkime dviejų rūšių prekes: šaldytus produktus ir vaisius. Pirmieji reikalauja stipraus šaldymo ir žemos temperatūros palaikymo.

Kalbant apie tolimųjų reisų transportą, po pirminio intensyvaus šaldymo, agregatas privalo palaikyti žemą temperatūrą. Dažniausiai jis nedirba visu pajėgumu ir be pertraukos, tačiau, jei tos pačios prekės yra išvežiojamos trumpomis trasomis, atskiriems gavėjams, izoterminė kamera būna dažnai atidaroma dalies prekių iškrovimui. Tuomet agregatui keliami reikalavimai yra didžiuliai. Jis turi užtikrinti aukštą našumą.

Tokioms prekėms kaip vaisiai, nereikalinga labai žema temperatūra. Dėl to agregato darbas nėra labai intensyvus.

Žinoma, sąlygos priklauso ne tik nuo kameros durų atidarymo dažnio, bet ir nuo aplinkos temperatūros. Agregato variklis, dirbdamas visu pajėgumu, reikalauja tinkamo aušinimo, tepimo bei degalų tiekimo sistemų darbo. Trumpai tariant – tinkamo aptarnavimo.

Kaip išlaikyti gerą šaldymo agregato būklę?


Norint maksimaliai sumažinti vežėjo išlaidas, būtina išlaikyti gerą šaldymo agregato būklę. Vežėjas turės papildomų išlaidų, jei pristatys sugedusius arba dalinai pažeistus produktus (net jei šias išlaidas kompensuoja draudikas, tai turės įtakos sekančio draudimo įmokos sumai). Todėl verta reguliariai aptarnauti šaldymo agregatą ir laiku keisti eksploatacinius elementus. Kokius? Dyzelinio variklio atveju tai bus filtrai, alyva, varantieji diržai ir įtempiklių guoliai. Be to, būtina tikrinti aušinimo sistemos sandarumą, šaldančios medžiagos kiekį, jos filtro būklę.

Aptarnavimą geriausiai atlikti pavasarį. Kodėl? Nesandarų arba netinkamo sistemos darbo aptikimas aukščiausių aplinkos temperatūrų momentu gali būti pavėluotas, o įrenginio efektyvumas nepakankamas.

Į tinkamą izoterminės kameros šaldymo sistemos aptarnavimą turi įeiti šie veiksmai:


- filtrų keitimas: degalų, alyvos ir oro;

- šaldymo agregato varančiųjų diržų keitimas;

- agregato vidaus degimo variklio alyvos keitimas;

- šaldančios medžiagos lygio patikra,

- visų agregato darbo parametrų testas.

Jus taip pat gali sudominti:

TRW sunkvežimių stabdžių trinkelės užtikrina aukščiausius saugumo standartus

TRW sunkvežimių stabdžių trinkelės užtikrina aukščiausius saugumo standartus

Kokią papildomą serijinę įrangą nuo 2024 metų privalo turėti kiekvienas naujas sunkvežimis?

Kokią papildomą serijinę įrangą nuo 2024 metų privalo turėti kiekvienas naujas sunkvežimis?

„Castrol Vecton“ sunkvežimiams

„Castrol Vecton“ sunkvežimiams

EURO 6 F2 tvirtos konstrukcijos „Common Rail“ – dyzelino įpurškimo sistemos

EURO 6 F2 tvirtos konstrukcijos „Common Rail“ – dyzelino įpurškimo sistemos