Paskelbimo data: 2023-08-02
Kokią grėsmę kelią važiavimas su įtrūkusiu stabdžių disku?
Važiavimas su įtrūkusiu stabdžių disku yra pavojingas. Dėl to dažniausiai sumažėja transporto priemonės stabdymo jėga, o tai reiškia, kad pailgėja stabdymo kelias. Pažeistas vilkiko priekinės ašies diskas sukelia vairo virpesius ir vibraciją. Stabdžių sistemos pažeidimai dažnai sukelia greitesnį elementų susidėvėjimą, pvz., stabdžių apkabų, stebulės, guolių, ašies antgalių.
Ignoruodami įbrėžimus, smulkius įtrūkimus arba rūdis, galime būti tikri, kad laikui bėgant tai sukels rimtų pažeidimų, pvz., stabdžių disko plyšimą. Kritinėje situacijoje dėl to gali užsiblokuoti ratas, bus prarastas transporto priemonės valdymas, o tai sukels rimtą eismo įvykį. Dėl to labai svarbu reguliariai tikrinti stabdžių būklę ir keisti įtrūkusius diskus, kol pažeidimai nesukėlė tragiškų pasekmių.
Važiavimo su pažeista stabdžių sistema pasekmės
Važiavimas su įtrūkusiu stabdžių disku – tai ne tik rimto įvykio rizika, bet ir teisinės pasekmės. Patikrai sustabdyti vairuotojai, pastebėjus įtrūkusį stabdžių diską, praranda transporto priemonės registracijos pažymėjimą (leidimą dalyvauti kelių eisme), gali gauti baudą už važiavimą techniškai netvarkinga transporto priemone, bauda taip pat gresia ir vežėjui. Taip pat jie neturi teisės tęsti kelionės, o tai reiškia nuvilkimą į aikštelę ir papildomas (dažnai nemažas!) išlaidas arba mobilaus autoserviso iškvietimą, kad transporto priemonė būtų suremontuota vietoje. Vežėjui gresia ne tik bauda, bet ir administracinė atsakomybė. Tačiau didžiausią problemą kelia krovinio pristatymo vėlavimas ir galimos piniginės baudos vežėjui.
Kelių transporto inspekcijos reakcija į transporto priemones su įtrūkusiu stabdžių disku
Kaip Kelių transporto inspekcija reaguoja į transporto priemones su įtrūkusiu stabdžių disku? Žemiau pateikiame keletą pavyzdžių iš tinklapio www.gov.pl/web/gitd, kuriuose KTI inspektoriai aptiko sunkvežimius ir autobusus su minėtu gedimu.
- Inspektorius aptiko įtrūkusius stabdžių diskus ant pirmosios ašies, o ant antrosios ašies nebuvo stabdžių apkabos ir stiprintuvo.
Šiuo atveju tik ant trečiosios ašies stabdžiai buvo sukomplektuoti ir tvarkingi.
Inspektoriai sulaikė puspriekabių registracijos pažymėjimus, vairuotojams buvo skirtos baudos, o vežėjams ir asmenims, administruojantiems transportą, buvo iškeltos administracinės bylos. Vienas iš vežėjų iškvietė į kontrolės vietą mobilųjį autoservisą, kuris pakeitė pažeistą stabdžių diską. Kitos dvi puspriekabės iš kontrolės vietos buvo nuvilktos į autoservisą.
- Puspriekabės techninė būklė kėlė abejonių. Inspektoriai aptiko didelius stabdžių diskų įtrūkimus ant dviejų paskutiniųjų transporto priemonės ašių. Vietomis stabdžių diskų plyšiai siekė net apie 1 cm plotį. Tokios būklės diskai galėjo bet kuriuo momentu subyrėti ir užblokuoti ratus važiavimo metu.
Šioje situacijoje buvo sulaikytas puspriekabės registracijos pažymėjimas ir uždrausta jos eksploatacija, kol bus pašalintas stabdžių pažeidimas.
Finansinė atsakomybė už transporto priemonės su pavojingais pažeidimais eksploataciją tenka vežėjui. Jam buvo iškelta administracinė byla.
- Vairuotojas pateikė suklastotus dokumentus. Atliekant kontrolę, inspektoriai patikrino sąstato techninę būklę. Prie dešiniojo rato ant pirmosios puspriekabės ašies buvo įtrūkęs stabdžių diskas. Pakankamai platus plyšis ėjo per visą disko darbinį plotį.
Pažeidimas kėlė grėsmę kelių eismo saugumui. Įtrūkęs diskas gali subyrėti važiavimo metu ir užblokuoti ratą. Abiem vairuotojams buvo skirtos baudos ir jie buvo perduoti policijos pareigūnams. Sunkvežimis buvo išgabentas į sulaikytų transporto priemonių aikštelę.
Serbijos vežėjui bus iškelta administracinė byla. Jam gresia piniginė bauda.
- Pabaigai – dar du atvejai. Vienas vairuotojas pateikė „šviežią“ techninės apžiūros dokumentą. Be abejo, techninių apžiūrų inspektorius turės didelių nemalonumų. O antrasis vairuotojas tikrai privertė susimąstyti: autobusu buvo vežama jaunimo grupė, o įtrūkęs diskas buvo sumontuotas ant vairuojamosios ašies. Stebuklas, kad neįvyko tragedija...
Prie ratų ant antrosios ir trečiosios ašies buvo aptikti stabdžių diskų įtrūkimai per visą jų plotį. Tokios būklės diskai kėlė grėsmę kelių eismo saugumui. Jie galėjo subyrėti važiavimo metu ir užblokuoti ratus. Toliau atliekant kontrolę paaiškėjo, kad puspriekabei prieš aštuonias dienas iki patikros buvo atlikta techninė apžiūra su teigiamu rezultatu.
Vairuotojui kelių kontrolė pasibaigė transporto priemonės registracijos pažymėjimo sulaikymu, uždrausta jos eksploatacija bei skirta pinigine bauda. Vežėjams ir transportą administruojantiems asmenims buvo iškeltos administracinės bylos. Jiems gresia piniginės baudos.
— Transporto priemonės techninės būklės patikros metu inspektoriai aptiko įtrūkusį stabdžių diską prie vairuojamos ašies rato.
Toks pažeidimas yra vertinamas kaip pavojingas – transporto priemonė negali dalyvauti kelių eisme. Kadangi vežėjas negalėjo organizuoti pakaitinio autobuso, prireikė mobilaus autoserviso, kuris pakeitė pažeistą stabdžių diską.
Stabdžių diskų pažeidimai įvyksta dėl įvairių priežasčių, tad jų remontas neturi prasmės. Greitas keitimas ir susidėvėjimo lygio kontrolė apsaugo nuo prastovų trasoje dėl stabdžių sistemos gedimų. Šių veiksmų nepaisymas gresia eismo įvykiu arba transporto priemonės pažeidimu. Stabdžių sistema šalia pakabos ir vairo mechanizmo yra pagrindinis elementas sunkvežimių eismo saugumo požiūriu.