Paskelbimo data: 2023-06-28

Elastomerinės tarpinės sunkioms dyzelinėms komercinėms transporto priemonėms



Šiuo metu elastomerinės tarpinės yra neatsiejamas sunkių dyzelinių variklių elementas. Jos naudojamos, pvz., tokiose vietose: po vožtuvų dangteliu, alyvos karteriu arba paskirstymo mechanizmo dangčiu.

Elastomerinės tarpinės sunkioms dyzelinėms komercinėms transporto priemonėms





Žvilgsnis į praeitį rodo, kad įvairių variklio sričių sandarinimui buvo naudojamos įvairios medžiagos. Pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ OM 366 variklio alyvos karterio sandarinimui buvo naudojamas kamščio-gumos kompozitas. Bet laikui bėgant, visos kamščio-gumos tarpinės buvo pakeistos ir yra ieškomos tik atsarginių dalių sektoriuje. Bet ten, kol kas, jos pasiekiamos labai dideliais kiekiais.



284.734 OM366, alyvos karterio tarpinė


Taip pat buvo naudojamos sandarinimo medžiagos, sudarytos iš aramido pluošto, surišto NBR. Pavyzdžiu gali būti alyvos radiatoriaus tarpinė varikliui MAN D2866. Šiuo atveju popierinė tarpinė buvo pakeista elastomerine tarpine.





829.589 alyvos radiatoriaus tarpinė    




012.300 alyvos radiatoriaus tarpinė



Kodėl kitokia medžiaga?



Yra daug priežasčių, dėl kurių šiuo metu yra naudojami elastomerai: didesnis patvarumas, mažesnės išlaidos, daugiau projektavimo galimybių, labai mažai gamybos atliekų, dažnai lengvesnis montavimas ir demontavimas.

Renkantis tinkamą elastomerą, labai svarbus yra jo pritaikymas eksploatacijos sąlygoms. Su savo ilgamete gamybos patirtimi įmonė „ElringKlinger“ yra tam idealiai pasirengusi. Tuo pačiu metu kuriami ir elementai, kuriuose yra montuojamos tarpinės. Pavyzdžiui, jau daugelį metų yra naudojami alyvos karteriai ir vožtuvų dangteliai, pagaminti iš poliamido. Poliamidas - tai termoplastinė medžiaga, pasižyminti atsparumu ir plastiškumu. Serijiniame tiekime yra susiformavęs standartas, pagal kurį šie elementai yra tiekiami variklių gamintojams jau paruošti montavimui. Tai reiškia, kad komponentas jau turi sumontuotą tarpinę, tvirtinimo varžtus, alyvos išleidimo kamštį, alyvos karterių atveju – dažnai ir alyvos lygio daviklį. Galiausiai, įmonėje „ElringKlinger“ yra testuojamas paruošto montavimui modulio sandarumas. Priklausomai nuo kliento reikalavimų, vožtuvų dangtelių rėmai dar gali turėti sumontuotus kabelius.

Kiti termoplastinės medžiagos ir elastomerinio sandarinimo privalumai – tai nedidelė masė, plačios projektavimo bei poliamido perdirbimo galimybės.

Kitas šios medžiagos pliusas, palyginti su aliuminiu arba plienu, yra daug geresnės NVH savybės. NVH yra triukšmas, virpesiai, šiurkštumas (angl. Noise Vibration Harshness- NVH). Tai itin aktualu komercinėse transporto priemonėse, kurios dažnai juda nedideliu greičiu, nes galima gerokai sumažinti į aplinką skleidžiamo triukšmo lygį. Be to, yra įmanomas triukšmo lygio sumažinimas vairuotojo kabinoje. Taip pat galima sumažinti virpesius, kurie galiausiai veikia vairuotoją, o veikimo šiurkštumas – tai subjektyviai pastebimas triukšmo ir vibracijos pojūčio sumažėjimas.


Bendra montavimo instrukcija



Be visų šių pozityvių savybių, elastomerinės tarpinės sensta ir dėl to turi būti keičiamos. Tarpinės sensta dėl variklio temperatūros poveikio, žemų temperatūrų žiemos metu, kontakto su senstančia variklio alyva ir ore esančiu ozonu. Papildomas veiksnys – mechaninės apkrovos, dėl kurių tarpinės tampa trapios, praranda sandarumą ir turi būti keičiamos.

Keitimas iš esmės yra paprastas, tačiau negalima pamiršti kelių aspektų. Tarpinė turi būti įdedama tinkamu būdu. Pasitaiko labai plonų ir siaurų tarpinių, į kurias būtina atkreipti ypatingą dėmesį.

Tarpinės, kurios vienu metu sandarina kelis elementus, dažnai reikalauja papildomo silikono. Šias vietas galima atpažinti pagal kitokią paviršiaus struktūrą (žiūrėkite nuotraukas). Jei tokios vietos nėra apibrėžtos, silikonas ar kitos sandarinimo masės nėra naudojamos.






321.770 paskirstymo mechanizmo dangčio tarpinė „Volvo D13“



Taip pat būtina paisyti tinkamo varžtų priveržimo momentų ir eiliškumo.



Pavyzdinis prisukimo eiliškumas su dvigubu priveržimu 10 Nm ir 35 Nm



Elastomerinės tarpinės ir elementai iš poliamido yra moderniausias šių dienų sprendimas ir, naudojant aukštos kokybės pagrindines medžiagas, užtikrina ilgalaikį ir patikimą sandarumą. Žinoma, jei jų montavimas bus atliktas pagal gamintojo nurodymus.



Jus taip pat gali sudominti:

„Nissens“ sunkvežimių dalys

„Nissens“ sunkvežimių dalys

„TRUCK EXPERTS“ EGR sistemos

„TRUCK EXPERTS“ EGR sistemos

„Tegrys“ sunkvežimių padangų asortimentas

„Tegrys“ sunkvežimių padangų asortimentas

„VARTA® PROMOTIVE AGM“ užtikrina kondicionieriaus ir komponentų veikimą

„VARTA® PROMOTIVE AGM“ užtikrina kondicionieriaus ir komponentų veikimą