Paskelbimo data: 2024-07-10
Viskas apie tarpų reguliatorius stabdžių sistemose
Komercinių transporto priemonių pneumatinių stabdžių sistemose esantys tarpų reguliatoriai naudojami kompensuoti su stabdymu susijusį stabdžių įdėklų ir stabdžių būgnų dilimą būgniniuose stabdžiuose bei užtikrinti tinkamą tarpą tarp šių komponentų.
Tarpų reguliatoriai naudojami su „S-Cam“ būgniniais stabdžiais. Jie perima stabdžių cilindro stabdymo jėgos perdavimą į „S-Cam“ veleną, todėl jį galima sureguliuoti rankiniu būdu arba automatiškai, kad stabdžių cilindras veiktų maždaug tokiame pačiame takto diapazone. Siekiant išvengti pavojingų situacijų, iki 40 tonų sveriančiose transporto priemonėse pneumatinė stabdžių sistema naudoja labai didelę jėgą. Naudojant tarpų reguliatorius, pneumatiniai stabdžiai naudojami juos išlaikant sureguliuotus ir subalansuotus.Automatinis ir mechaninis tarpų reguliatorius
Automatiniai tarpų reguliatoriai arba ASA, dar vadinami automatiniais standžių reguliariais, šiais laikais yra labai paplitę. Tik saujelė vairuotojų prisimena, kaip buvo prieš jiems atsirandant.
Mechaninis tarpų reguliatorius
Seniau, kai buvo naudojami tik mechaniniai tarpų reguliatoriai, vairuotojai turėdavo lįsti po traktorių ir vilkikų ašimis, kad veržliarakčiu sureguliuotų stabdžius bei kiekvieno tarpų reguliatoriaus strypo eigą. Siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų, juos reikėdavo tikrinti bei reguliuoti kiekvieną dieną, ypač intensyvaus eismo ar sunkiai įveikiamų kelių, pavyzdžiui, kalnuose, atveju. Šiais laikais ant kiekvienos ašies su būgniniais stabdžiais yra automatiniai tarpų reguliatoriai, kurie automatiškai susireguliuoja važiuojant. Sunkvežimiuose ir traktoriuose jie yra privalomi nuo 1994 m., o vilkikuose – nuo 1995 m.
Automatinio tarpų reguliatoriaus vidus
Šiais laikais daugiau nei 90 % visų sunkvežimių su būgniniais stabdžiais vakarų šalyse turi automatinius tarpų reguliatorius. Tarp vilkikų ši dalis galėtų būti gerokai mažesnė, nes reikalavimas buvo patvirtintas vėliau ir vilkikai parke užsibūna gerokai ilgiau.
Automatinis tarpų reguliatorius
Tarpų reguliatoriaus techninė priežiūra
Reguliariai techninės priežiūros ir patikrų metu nesutepami tarpų reguliatoriai turi tiesioginės įtakos tiek saugumui, tiek reikalavimų laikymuisi. Tarpų reguliatorių sutepimas turi dvi paskirtis:
- pilant naujus tepalus senieji išbėga kartu su vandeniu ir teršalais, kurie patenka į tarpų reguliatoriaus vidų;
- tepalai nuo dilimo saugo vidinius krumpliaračius, sankabas ir kitus tarpų reguliatoriaus komponentus.
Abiejų reikia, kad tarpų reguliatorius veiktų tinkamai, užtikrintų tinkamą stabdymo atstumą bei optimalų stabdymą. „febi“ rekomenduoja tarpų reguliatorius sutepti „NLGI grade 2“ ilgalaikiu tepalu, atliekant prevencinę techninę priežiūrą. Vis dėlto negalima naudoti jokių sulfido sudėtyje turinčių tepalų.
Automatinio tarpų reguliatoriaus „Febi 31606“ komponentai
Faktai apie automatinius tarpų reguliatorius:
- rankiniu būdu automatinių tarpų reguliatorių nereguliuokite po pirminio jų sureguliavimo, nebent atliekate nuodugnų stabdžių patikrinimą;
- reguliuodami niekada nenaudokite smūginio veržliarakčio, nes galite pažeisti vidinį tarpų reguliatorių;
- tvarkydami stabdžius, tarpų reguliatorių iš „S-Cam“ išimkite; prieš vėl sumontuodami sliekratį pasukite 90 laipsnių kampu – tai sumažins netolygaus dilimo riziką;
- įsitikinkite, kad reguliavimo svirtis tvirtai prijungta prie laikiklio.
Pastaba. Automatinį tarpų reguliatorių rankiniu būdu reikia sureguliuoti tik montuojant pirmą kartą arba keičiant stabdžių įdėklus ir (arba) būgnus. Reguliuoti rankiniu būdu taip pat gali prireikti nenumatytose situacijose, kai oro slėgis neatleidžia stabdžių. Šį darbą gali atlikti tik sertifikuotas technikas.
Netolygus stabdymas su automatiniais tarpų reguliatoriais?
Pastebėję, kad transporto priemonė stabdo netolygiai arba susidaro per didelis stabdymo atstumas, pamėginkite kelis kartus įjungti darbinius stabdžius, kad jie automatiškai susireguliuotų. Jei tai nepadeda, paprašykite, kad stabdžius kuo greičiau patikrintų sertifikuotas ir žinių turintis technikas. Jei veikiant automatiniam tarpų reguliatoriui strypas nejuda normaliose ribose ir žinote, kad nėra problemų su stabdžiais, reikėtų pakeisti automatinį tarpų reguliatorių.
Stabdžių dalys – susijusios su sauga
Patikimumą, veikimą ir nusidėvėjimą reikia tikrinti ne tik tarpų reguliatoriuose, bet ir aplinkiniuose komponentuose. Jei kyla nors kokių abejonių dėl tarpų reguliatorių veikimo, juos reikia pakeisti.
Siekiant užtikrinti saugumą, stabdžių dalių keitimą ir darbus su stabdžių sistema gali atlikti tik kvalifikuoti specialistai.
Jei tarpų reguliatorius reikia pakeisti, rinkitės tik aukštos kokybės dalis. Originalios įrangos kokybę atitinkantys, patikrinti, aukštos kokybės tarpų reguliatoriai iš „Febi“ yra saugiausias pasirinkimas, kainuojantis mažiau nei žemos kokybės produktai.