Paskelbimo data: 2023-03-03

Pneumatinės pakabos įtaka ratų geometrijos reguliavimui

Technikai kalbėdami apie ratų geometrijos reguliavimą turi omenyje transporto priemonės pakabos sureguliavimą taip, kad padangų kampai atitiktų jos gamintojo specifikacijas. Jie gali išsireguliuoti staiga trinktelėjus į bortelį, dideliu greičiu įvažiavus į didelę duobę ar susidūrus su kita transporto priemone, taip pat pakeitus vairo mechanizmą ar pakabos elementus arba atlikus jų remontą. Kadangi pneumatinė pakaba yra transporto priemonės pakabos dalis, tai jos keitimas ar remontas taip pat gali turėti įtakos ratų geometrijos išsireguliavimui.

Pneumatinės pakabos įtaka ratų geometrijos reguliavimui

Įtaką ratų geometrijos reguliavimui daro ne visi pneumatinės pakabos komponentai. Tokie oro paskirstymo komponentai, kaip kompresorius, vožtuvų blokas, slėginis rezervuaras, ir oro linijos ratų išvirtimui, suvedimui ir rato posūkio ašies išilginiam posvyriui įtakos neturi. Tačiau pneumatiniai statramsčiai atlieka svarbią funkciją, nes jie yra pakabos dalis, ratus jungianti su transporto priemone.


Kas turi didžiausią įtaką ratų geometrijai?



Pakeitus pneumatinius statramsčius, „Arnott“ rekomenduoja visada patikrinti ratų geometriją. Didžiausią įtaką ratų geometrijai turi priekinė pakaba. Pakeitus galinius pneumatinius statramsčius, amortizatorius ir (arba) pneumatines spyruokles, reguliuoti galinių ratų geometrijos paprastai nereikia. Daugeliu atvejų galinė pakaba turi fiksuotus tvirtinimo taškus, kurių negalima reguliuoti, ir todėl keitimai nedaro įtakos transporto priemonės ratų geometrijai. Tačiau reikia turėti omenyje, kad, pakeitus priekinį pneumatinį statramstį ar išėmimus jį iš apkabos, geometrija pasikeičia ir tai ypač pasijunta, kai būna atjungta ir valdymo svirtis.


Kuo skiriasi spyruoklinės pakabos ir pneumatinės pakabos sistemos?



Pagrindinis spyruoklinės pakabos ir pneumatinės pakabos sistemų ratų geometrijos reguliavimo skirtumas yra tas, kad, prieš pradedant reguliuoti, reikia sukalibruoti prošvaisą. Siekiant užtikrinta, kad transporto priemonė būtų 100 % horizontali ir atitiktų gamintojo specifikacijas, prieš pradedant reguliuoti ratų geometriją, aukščio jutiklius reikia sukalibruoti pagal iš anksto nustatytas prošvaisas.

Prošvaisos kalibravimas priklauso nuo transporto priemonės modelio: skirtingų modelių ir net to paties modelio jis gali šiek tiek skirtis. Visada laikykitės gamintojo nurodymų, kaip sukalibruoti transporto priemonę ir kokie turi būti iš anksto nustatyti aukščiai ir vertės. Jeigu transporto priemonė nenustatyta į horizontalią padėtį, tai dėl netinkamos bazinės linijos ratų geometrijos sureguliuoti beveik neįmanoma. Kai automobilis nėra horizontalus, transporto priemonės pakabos valdymo svirčių padėtys ir kampai yra skirtingi. Kadangi pneumatinė pakaba leidžia keisti transporto priemonės prošvaisą, tai, ratų geometriją sureguliavus automobiliui esant nehorizontaliam, prošvaisos pakeitimas gali turėti jam neigiamos įtakos.




Laimei, dauguma reguliavimo įrangos turi į procedūrą įtrauktą prošvaisos kalibravimą esant pneumatinei pakabai. Jį pasirinkus greičiausiai bus paklausta, ar transporto priemonė sukalibruota. Pneumatinę pakabą turinčios transporto priemonės reguliavimo kriterijai ir vertės priklausys nuo jos modelio. Todėl svarbu, kad iš reguliavimo įrangoje pateikto verčių spektro būtų pasirinkti tos transporto priemonės, su kuria dirbama, pneumatinei pakabai tinkantys kriterijai. Todėl, prieš pradedant reguliuoti transporto priemonių su pneumatine pakaba ratų geometriją, labai svarbu atlikti kalibravimą.





Šią informaciją jums pateikė „Arnott – Suspension Products“. Turėdama ilgesnę kaip 30 metų antrinei rinkai skirtų aukštos kokybės pneumatinių pakabų komponentų kūrimo ir gamybos patirtį, įmonė „Arnott“ yra pneumatinių pakabos sistemų techninė ekspertė. „Arnott“ gaminiai yra gaminami naudojant aukštos kokybės originalios įrangos gamintojų komponentus, leidžiančius pasiekti reikiamą formą, atitiktį ir veikimą. Visi gaminiai, prieš juos gaminant, yra visapusiškai išbandomi mūsų Amerikos ir Europos įmonėse ir pritaikomi konkrečiai transporto priemonės markei ir modeliui.