Paskelbimo data: 2023-08-02

Naujasis „Inter Cars Lietuva“ vadovas „užaugo“ kartu su pačia įmone

Vasaros pradžioje Donatas Čiočys buvo paskirtas bendrovės „Inter Cars Lietuva“ direktoriumi. Šioje įmonėje jis darbą pradėjo padangų skyriuje, o pastaraisiais metais buvo atsakingas už sunkvežimių dalių rinką. Praeityje jam taip pat teko išmėginti ir tokių darbų, kurie ne itin susiję su automobilių verslu.

Naujasis „Inter Cars Lietuva“ vadovas

Teisės studijas baigęs naujasis įmonės direktorius teisininku taip niekuomet ir nedirbo. Nors pats neslėpė, kad teko išmėginti įvairias sritis.

– Kiek laiko jau dirbate „Inter Cars Lietuva“ ir kaip prasidėjo Jūsų karjera šioje įmonėje?


– Dirbu jau aštuonerius su puse metų. Yra kolegų, kurie čia darbuojasi ir ilgiau, tačiau ne visiems yra lengva perprasti, kas iš tikrųjų yra „Inter Cars“. Juk tai – didžiulės tarptautinės „Inter Cars“ grupės dalis. Nors yra manančių, kad mes daugiausia užsiimame automobilių dalių tiekimu, iš tiesų įmonės veiklos spektras – daug platesnis. Grubiai tariant, mūsų verslas yra viskas, kas susiję su automobiliais.

O pačioje įmonėje pradėjau karjerą nuo 2015 metų sausio kaip produktų grupės specialistas, atsakingas už padangas. Anksčiau dirbau vienoje Lietuvos kompanijoje, užsiimančioje padangų platinimu, tačiau 2014-ųjų pabaigoje ėmiau svarstyti, kad reikia kažką keisti gyvenime, ieškojau naujų patirčių, perspektyvų, iššūkių.

Jau tuomet žinojau „Inter Cars“ pavadinimą, bet mano suvokimas apie šią kompaniją labai skyrėsi nuo to, ką išvydau.

Nusiunčiau savo gyvenimo aprašymą, susitikome su tuomečiu „Inter Cars Lietuva“ vadovu Artur Ilkevič, pakalbėjome apie galimybes. Išgirdau, kad padangų sektorių, kuriame bendrovė tuo metu veikė gana epizodiškai, jie žvelgia kaip į labai perspektyvų. Įmonei reikėjo žmogaus, kuris prižiūrėtų šią produktų grupę, tad netrukus sulaukiau atsakymo – gavau galimybę pradėti karjerą „Inter Cars Lietuva“ bendrovėje.

– Ar sunku buvo prisitaikyti naujose pareigose, ypač jei jos susijusios su paties produkto plėtra?


– Tai buvo iššūkis, kadangi padangos buvo gana nauja sritis ir pačiai įmonei. Tačiau tokie iššūkiai dabar jau nebestebina, kadangi bendrovėje kiekvienais metais vyksta kažkas naujo, plečiamas turimų produktų asortimentas, rinką įvedami nauji gaminiai.

Galiausiai, pati padangų tiekimo sritis yra labai įvairialypė. Padangos gali būti skirtos lengviesiems automobiliams, motociklams, sunkvežimiams, autobusams, traktoriams, specialiajai technikai. Plėtrą ir galimybes patvirtina faktas, kad pradėjęs darbą už šią sritį buvau atsakingas aš vienas, o dabar padangų skyriuje turime šešis darbuotojus.

Ir tai nėra vienintelis pavyzdys – yra ir kitų gana specifinių sričių, todėl jose dirba specialistai, gerai išmanantys apie tas prekių grupes ir galintys jas prižiūrėti bei vystyti.

– Ar ilgai darbavotės automobilių padangų skyriuje?


– Jame praleidau vos metus, o tada direktorius pasiūlė imtis kitų papildomų veiklų. Tuo metu kilo idėjų apie sunkvežimių rinkos plėtrą, kurioje siekėme dalyvauti, tad man teko užsiimti sunkvežimių dalių pardavimo plėtra.

Šio skyriaus vadovu dirbau iki pat paskyrimo įmonės direktoriumi. Tuo pat metu dar teko šiek tiek prižiūrėti ir tų pačių padangų, akumuliatorių bei kitus segmentus.

– Ar nebuvo sunku persiorientuoti nuo padangų prie sunkvežimių?


– Tam tikrų sąlyčio taškų buvo gana nemažai. Jau dirbant su padangomis teko užmegzti ryšius tiek su autoservisais, tiek su transporto kompanijų remonto padaliniais, tad jie niekur nedingo.

Žinoma, specifika buvo šiek tiek kitokia, tačiau negaliu sakyti, kad man tai buvo sudėtinga. Manau, kad esu imlus naujovėms, man nėra sunku prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ar iššūkių. Galbūt tai yra vienas iš mano privalumų, nors kalbėti pačiam apie save – nelengva.

– Tačiau tobulėjant ir kylant karjeros laiptais tikriausiai reikalinga tiek kolegų pagalba, tiek įvairūs mokymai?


– Jie reikalingi visiems – nuo jaunesniojo specialisto iki direktoriaus. Teko dalyvauti daugybėje įvairių išorinių ir vidinių mokymų, viską sudėtinga net išvardyti.

Visa mūsų įmonių grupė žmones vertina kaip svarbiausią kompanijos turtą, kuris „suka krumpliaračius“, kad verslas judėtų į priekį. Dėl to į darbuotojus tikrai daug investuojame. Lenkijoje „Inter Cars“ grupėje jau veikia didelė akademija, kurianti išorinių ir vidaus mokymų programas. Iš pagrindinės įmonės būstinės tokia tendencija persikelia ir pas mus.

Po „Inter Cars Lietuva“ vėliava dabar dirba daugiau nei 450 žmonių, o tarp jų yra specialistų, kurie savo žinias puikiai gali perduoti kitiems. Tokie vidiniai mokymai labai reikalingi: pavyzdžiui, klientų aptarnavimo centro darbuotojus specialistai iš kitų skyrių, kurie jau yra savo srities ekspertai, moko apie konkrečius produktus – nuo alyvų iki padangų.

Mokymus rengia ir gamintojai, kadangi „Inter Cars Lietuva“ darbuotojams reikia išmanyti visų produktų specifiką, o jų mes turime labai daug.

– Tikriausiai nėra lengva vadovauti kompanijai, turinčiai tiek žmonių ir tokį milžinišką asortimentą?


– Atėjau į šią poziciją jau preliminariai žinodamas, kas joje laukia. Per daugiau nei aštuonerius darbo metus teko bendrauti su daugybe kolegų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Šioje įmonėje nėra taip, kad gali viską atlikti sėdėdamas biure. Priešingai, reikia nuolat bendradarbiauti su visais padaliniais, su visais skyriais, kad užtikrintume aukščiausią klientų aptarnavimo kokybę.

Apie įmonę daug pasako labai maža darbuotojų kaita. Daugumą darbuotojų jau puikiai pažįstu, su visais stengiamės palaikyti gerus santykius, nes tik taip daugelį reikalingų sprendimų galima priimti lengviau ir paprasčiau.

– Galima sakyti, kad profesinio tobulėjimo atžvilgiu Jūs tarsi „užaugote“ bendrovėje „Inter Cars Lietuva“? Kiek svarbi tokia vidinė karjera pačiai įmonei ir jos darbuotojams?


– Mūsų įmonių grupėje karjeros siekimas įmonėje – labai skatinamas, tikrai daug investuojama, kad darbuotojai „augtų“ pačioje kompanijoje. Turime net ir aiškiai apibrėžtą karjeros žemėlapį, sudarytos darbuotojų kategorijos. Net ir užimant tas pačias pareigas galima siekti karjeros mažesniais žingsniais – pavyzdžiui, kilti nuo jaunesniojo iki vyriausiojo specialisto.

Kalbant apie naujas pareigas, pirmiausia kandidatų ieškome savo rate. Žinome, kad tai yra žmonės, kurie puikiai žino bendrovės darbo specifiką. O dar geriau, jei jie turi ambicijų tobulėti, tai visuomet sveikintina.

D. Čiočys įmonės „Inter Cars Lietuva“ vadovo pareigose pakeitė Artur Ilkevič, kuris bendrovėje dirbo nuo pat įsteigimo pradžios ir vadovavo beveik 15 metų.

A. Ilkevič buvo paskirtas „Inter Cars“ Baltijos valstybių klasterio vadovu. Tai – įrodymas, kaip šioje įmonių grupėje skatinama vidinė karjera.

Jus taip pat gali sudominti:

Kas yra azoto oksidų (NOx) jutikliai?

Kas yra azoto oksidų (NOx) jutikliai?

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Motociklų alyva – kam jos reikia?

Alyva QUARTZ INEO LONG LIFE OW-30 – patikrinta „Long Life“ testuose

Alyva QUARTZ INEO LONG LIFE OW-30 – patikrinta „Long Life“ testuose

Ar galima naudoti vario purškalą, montuojant naują cilindrų bloko galvutės sandariklį?

Ar galima naudoti vario purškalą, montuojant naują cilindrų bloko galvutės sandariklį?