Paskelbimo data: 2022-08-02

„Mercedes-Benz Trucks“ į rinką išleidžia trečiąją variklio OM 471 kartą

Didelė galia, maksimalus patikimumas, kasdienės eksploatacijos ekonomiškumas, mažos degalų sąnaudos ir dinamiškumas – transporto įmonės kelia savo sunkvežimiams įvairius reikalavimus, nes būtent tai sudaro galimybę gauti pelną. Dabartinėje situacijoje, kai labai trūksta vairuotojų, verta turėti stiprių argumentų, o vairuotojai mielai renkasi „Mercedes-Benz Trucks“ sunkvežimius.

„Mercedes-Benz Trucks“ pagrindinį vaidmenį atlieka pavaros sistema, kuri yra atsakinga maždaug už pusę sunkvežimio generuojamos vertės dalies. Integruota pavaros sistema yra paremta  „Mercedes Benz Trucks“ varikliu OM 471 ir apima variklio sistemą, pavarų dėžę ir ašis. Visa tai yra optimaliai suderinta ir gaminama pagal kokybės standartus nuosavose pavarų sistemų gamyklose. Pagrindinį vaidmenį čia atlieka „Mercedes-Benz“ gamybos įmonė esanti Manheime – tai „Daimler Truck“ variklių sunkiosioms transporto priemonėms kompetencijų centras, kuriantis pasaulinį pavaros komponentų gamybos tinklą.

Kartu su savo trečios kartos pavaros sistema, kuriai jau galima pateikti užsakymus (ji rinkoje bus pasiekiama 2022 m. spalį), „Mercedes-Benz Trucks“ pradeda kitą etapą ir savo geriausiai parduodamame variklyje sunkiosioms transporto priemonėms taiko daugybę inovacijų, kurios padidina jo efektyvumą. Visi šie patobulinimai suteiks galimybę patenkinti aukštus flotilių operatorių ir profesionalių vairuotojų reikalavimus.

„Kurdami variklio OM 471 trečiąją kartą susikoncentravome į klientų poreikius. Mūsų pagrindiniu tikslu buvo bendros nuosavybės kainos (TCO) ir degalų sąnaudų sumažinimas. Dėl to laimi tiek mūsų klientai, tiek aplinka“, – sakė Karin Rådström, „Daimler Truck Holding AG“ valdybos narė.

Trečiosios kartos varikliai OM 471, montuojami transporto priemonėse „Mercedes-Benz Actros“ ir „Mercedes-Benz Arocs“, pasižymi techninėmis inovacijomis.

„Visos šios inovacijos yra tiesiogiai nukreiptos į bendros nuosavybės kainos (TCO) sumažinimą, pasitelkus taupų važiavimą, mažesnes eksploatacines išlaidas ir aukštesnį pelningumą, tačiau kartu išsaugant galią, važiavimo dinamiką ir patogumą“, – paaiškina Christoph Mertens, naujo „Daimler Truck“ variklio projekto vadovas.

Optimizavimo procesas apėmė stūmoklio dugno įdubos geometriją, įpurškimo purkštuvo konstrukciją ir cilindrų galvutės parametrus, kurie yra labai svarbūs dujų apykaitoje. Tokiu būdu suslėgimo laipsnis vienos eilės šešių cilindrų variklyje padidintas nuo 18,3:1 iki 20,3:1, o tai prisideda prie efektyvesnio degimo, esant didžiausiam uždegimo slėgiui, kuris šiuo metu siekia 250 barų.

Vienas svarbiausių sprendimų, kuris padidina šiuolaikinių dyzelinių variklių energetinį efektyvumą, yra turboįpūtimo optimizavimas. Kartu su trečiąja OM 471 karta „Mercedes-Benz Trucks“ įveda du naujus turbokompresorius, suprojektuotus ir gaminamus savo reikmėms, pritaikytus plačiai klientų poreikių gamai. Ekonomijos atžvilgiu optimizuotoje versijoje didžiausias dėmesys buvo skirtas mažiausioms degalų sąnaudoms – tai turbokompresoriai, skirti tolimųjų reisų transportui, variklių versijoms, kurių galia siekia iki 350 kW (476 AG).

Antrasis turbokompresoriaus variantas buvo sukonstruotas siekiant gauti aukštus parametrus ir didelę stabdymo varikliu galią, todėl jis yra tinkamas sunkiųjų transporto priemonių ir statybinės technikos segmentui, variklių versijoms, kurių galia siekia iki 390 kW (530 AG). Žemesnėse ir vidutinėse variklio OM 471 galios klasėse maksimalus degalų taupymas, palyginti su pastarąja šio variklio karta, siekia iki 4 proc., o aukštesnės galios klasėse – iki 3,5 proc. Dėl mažesnių degalų sąnaudų sumažėja eksploatacinės išlaidos, o taip pat sumažėja CO₂ emisija. Didelės galios turbokompresorius taip pat yra naudojamas žemesnės galios klasės varikliuose, „Arocs“ statybinėse transporto priemonėse.

Be degalų sąnaudų ir turboįpūtimo, trečias svarbus veiksnys, kuris turi įtakos energetinio efektyvumo pagerinimui – tai trinties mažinimas. Siekiant šio tikslo, trečios kartos OM 471 variklyje panaudotas naujos konstrukcijos variklio alyvos slėgio reguliavimo vožtuvas. Jis yra sumontuotas po variklio alyvos siurblio, prieš alyvos termostatą. Elektrinis stiprintuvas suteikia galimybę valdyti redukcinį vožtuvą pagal charakteristikų žemėlapį. Galimas variklio alyvos slėgio sumažinimas yra nustatomas pagal sudėtingą matricą, įvertinančią visus variklio komponentus ir jų specifinius poreikius, pvz., tepimo arba aušinimo. Alyvos slėgio reguliavimą palengvina naujai sukurta žemo klampumo variklio alyva, kuri padidina degalų naudojimo efektyvumą, bet nereikalauja trumpesnių laikotarpių tarp alyvos keitimo ir nesukelia greitesnio tam tikrų variklio elementų susidėvėjimo.

Dar vienas elementas, kuris turi įtakos energetiniam efektyvumui - tai visiškai modifikuota išmetamų dujų valymo sistema, kuri buvo pritaikyta naujai degimo ir variklio OM 471 valdymo sistemai. Ji sumažina išmetimo slėgio pasipriešinimą ir padidina „AdBlue“ efektyvumo indeksą, o tai pagerina NOx konversijos procesą ir sumažina degalų sąnaudas. Dėl NOx daviklių sistemos naudojimo kartu su uždara, prisitaikančia NOx valdymo grandine ir SCR nuspėjančiuoju temperatūros modeliu, pavyko pagerinti emisijos stabilumą. Tai galimybė atitikti visus griežčiausius išmetamų dujų emisijos reikalavimus, pvz., normos EURO VIe reikalavimus, kurie numato išmetamų dujų emisijos apribojimą visu transporto priemonės eksploatacijos laikotarpiu normaliomis eksploatacijos sąlygomis.

Trečiosios kartos varikliu OM 471 „Mercedes-Benz Trucks“ eilinį kartą parodė dėmesį ir kitam, klientams svarbiam, parametrui – važiavimo dinamikai. Šiam tikslui konstruktoriai sutelkė savo dėmesį į pavaros perdavimo sistemą. Pavyzdžiui, nauja, automatizuota pavarų dėžės valdymo sistema „PowerShift Advanced“ dėl savo pavarų perjungimo tikslumo suteikia galimybę greičiau, bet tolygiau pajudėti iš vietos ir greitėti įvairiose situacijose. Greitesnis pavarų perjungimas aukštesnėse ribose sutrumpina sukamojo momento perdavimo pertraukas net 40 proc. Be to, buvo optimizuoti akceleratoriaus pedalo parametrai. Padidintas jautrumas apatinėje pedalo eigos dalyje suteikė galimybę gerokai tiksliau manevruoti, o tiesioginė reagavimo charakteristika jo viršutinėje eigos dalyje prisideda prie didesnio dinamiškumo, esant didelėms apkrovoms. Tai palengvina žiedinių sankryžų įveikimą ir leidžia laisvai greitėti išvažiavus iš žiedo.

Dar vienas aprašomo variklio privalumas – tai praplėstas diapazonas „Top Torque“. Šią funkciją turi varikliai, kurių galia 330 kW (450 AG) ir 350 kW (476 AG), komplektuojami kartu su pavarų dėže G281, jie dabar padidina alkūninio veleno sukamąjį momentą net 200 Nm, kai esant įjungtos pavaroms nuo 7 iki 12, važiavimo programoje „A Standard“. „Galia nuspaudus mygtuką“ – tai yra papildoma galia, kuri pasiekiama tada, kai jos tikrai reikia, pavyzdžiui, įvažiuojant į automagistralės srautą arba lenkiant. Ir tai pasiekiama kartu su dyzelinių degalų taupymu. Tai dar viena pridėtinė vertė, kuri yra naudinga tiek vairuotojams, tiek flotilių operatoriams.
Nuoroda į originalų straipsnį

Jus taip pat gali sudominti:

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą