Paskelbimo data: 2023-07-31

Kodėl verta rinktis kvarcinio stiklo lemputes?


Automobilių halogeninės lemputės „Philips“ yra pagamintos iš aukštos kokybės kvarcinio stiklo. Mažai kas atkreipia dėmesį į šį privalumą, o štai praktikoje jis yra labai svarbus. Štai stiprūs argumentai, kurie patvirtina šį faktą.

Automobilių halogeninės lemputės „Philips“


Renkantis automobilio lemputes, pagrindinį dėmesį atkreipiame į deklaruojamą generuojamos šviesos ryškumą ir kainą. Tačiau verta įvertinti ir gamintojų pastangas patvarumo pagerinimo srityje. Pavyzdžiui, rinkdamiesi kvarcinio stiklo lemputes „Philips“, sumažinsite atsitikimų, pavaizduotų nuotraukose nutikimo riziką.


Pigi lemputė sprogo žibinte važiavimo metu. Rezultatas: stiklo šukės žibinte ir lemputės keitimas.



Kvarcinio stiklo optiniai parametrai



Kvarcinis stiklas turi geresnius optinius parametrus už standartinį stiklą, pvz., aukštą skaidrumą ir žemą dispersiją. Skaidrumas – tai savaime suprantamas privalumas. Žema dispersija (mažas polinkis skaidyti šviesos spindulį) reiškia, kad pro stiklą praėjęs baltos šviesos spindulys išlieka baltas ir nėra skaidomas į „vaivorykštę“.

Kai kurie vairuotojai ir mechanikai gali šioje vietoje atkreipti dėmesį į faktą, kad kvarcinis stiklas puikiai praleidžia UV spindulius, o tai pagreitina plastikinių žibintų susidėvėjimo procesą. Tai tiesa, bet „Philips“ deda į stiklą specialių priedų, kurie suteikia filtro efektą (pvz., cerio priedas) ir tokiu būdu mažina šio reiškinio poveikį.

Apie optiką galima rašyti daug ir ilgai, bet šį kartą daugiau dėmesio atkreipsime į atsparumo klausimus, nes dažnai šio parametro vaidmuo yra nuvertinamas. Iš tikrųjų atsparumas yra svarbesnis, nei galėtų atrodyti.




Taip atrodo pigios lemputės likučiai po demontavimo iš automobilio.



Kvarcinis stiklas yra labai atsparus



Automobilių halogeninės lemputės „Philips“ yra pagamintos iš aukštos kokybės kvarcinio stiklo. Kvarcinis stiklas turi santykinai žemą šiluminio plėtimosi koeficientą, todėl yra atsparus (palyginti su kitomis stiklo rūšimis) terminiam šokui bei temperatūrų skirtumams, atsirandantiems, pvz., esant netolygiam kaitinimui. Būtent dėl to jis yra plačiai naudojamas laboratorinių indų gamybai, kurie gali būti kaitinami degikliais taškiniu būdu.

Tiesa, automobilių lemputėms netenka įveikti tokių sunkių išbandymų, tačiau jų stiklines kolbas veikia įspūdingos apkrovos. Kvarcinėse lemputėse „Philips“ volframo siūlelis atlaiko iki 2650 °C temperatūrą, o kolbos stiklas – 800 °C. Bet tai dar ne viskas. Kvarcinė kolba sugeba atlaikyti milžiniškus teminius šokus. Dėl kvarcinio stiklo žemo šiluminio plėtimosi koeficiento, net jei ant įkaitusios kolbos pateks vandens lašas, tokia lemputė nesprogs, o tai reiškia, kad žibintas nebus pažeistas.

Visų lempučių būdingas bruožas yra tai, kad volframo siūlelio įkaitinama stiklinė kolba tik nedidele dalimi liečiasi su metaliniu lemputės korpusu, kuris efektyviai nuveda šilumą. Didesnė kolbos dalis išlieka karšta. Taigi, turime dvi problemas: aukštą temperatūrą ir vietinį aušinimą.
Papildomu apsunkinimu gali tapti netinkama žibinto konstrukcija, kurioje vienas elementų beveik liečiasi su lemputės kolba. Taip pat „grėsmingi“ yra... pirštų pėdsakai, palikti ant stiklinės kolbos lemputės montavimo metu.

Bet tai dar ne viskas. Kolbos viduje yra suslėgtos dujos. Šios dujos – tai kruopščiai parinkti halogenai, kurie optimaliai sąveikauja su volframo siūleliu, taip užtikrindami jam vadinamąją savaiminę regeneraciją. Deja, kad būtų užtikrintas numatomas volframo siūlelio gyvybingumas reikalinga ne tik tinkama dujų sudėtis, bet taip pat ir aukštas darbinis slėgis. O šis sudaro papildomą apkrovą stiklinei kolbai. Šioje vietoje verta pabrėžti, kad biudžetinių lempučių gamintojai dėl riboto pigaus stiklo atsparumo naudoja gerokai mažesnį dujų slėgį kolboje, o tai stipriai sutrumpina volframo siūlelio tarnavimo laikotarpį.

Ar lemputės tikrai sprogsta važiavimo metu?



Tiesa, tai nutinka ne itin dažnai, tačiau kartais jos sprogsta. Nuotraukose yra parodytos sprogusios paprastos automobilio lemputės, kuri neatlaikė eksploatacijos sunkumų, pasekmės. Ji buvo sumontuota automobilyje, kuriame įtampa lempučių lizduose viršijo gamykliškai nustatytą 14 V. Žibintai buvo sandarūs, labai geros būklės. Būdingas lemputės sprogimo pėdsakas – tai smulkios stiklo šukės žibinto viduje. Incidento metu pats žibintas nebuvo pažeistas, bet stiklas užteršė visą vidų ir jo pašalinimas nebus lengvas.

„Philips“ lempučių naudojimas tikrai labai sumažintų tokio atvejo riziką.



Pigi lemputė prieš aukštos klasės „Philips“ lemputę



Sutaupymas pirkimo metu gali pasirodyti tik menamas, nes pigesnes lemputes įprastai tenka keisti dažniau. Gal ne dėl kolbų sprogimų, nes šie pasitaiko gana retai, bet dėl volframo siūlelio greitesnio perdegimo, kurį tikriausiai lemia žemesnis dujų slėgis trapioje lemputės kolboje.


Tokiame palyginime kainos yra labai panašios, bet „Philips“ lemputė yra pagaminta iš kvarcinio stiklo, o daugumos konkurentų panašioje klasėje – ne. „Philips“ lemputės yra pranašesnės dėl kolbos iš kvarcinio stiklo.

Jus taip pat gali sudominti:

Pozityvios vibracijos: nauji skriemuliai su sukamųjų virpesių slopintuvais

Pozityvios vibracijos: nauji skriemuliai su sukamųjų virpesių slopintuvais

Elektronikos reguliuojami amortizatoriai „Volkswagen“ grupei

Elektronikos reguliuojami amortizatoriai „Volkswagen“ grupei

„ABE Performance“ linijos stabdžių diskai ir trinkelės

„ABE Performance“ linijos stabdžių diskai ir trinkelės

Dyzelino dalelių (DPF) filtras

Dyzelino dalelių (DPF) filtras