Paskelbimo data: 2020-08-31
Elektriniai ir akumuliatoriniai veržliasukiai autoservisams
Elektrinis smūginis veržliasukis yra paprastas, puikiai tinkantis didėlėms apkrovoms ir ilgaamžiškas įrankis. Šiame straipsnyje apžvelgsime šių veržliasukių savybes ir patarsime, kaip pasirinkti tinkamiausią.
Elektriniai veržliasukiai yra skirtomi į dvi kategorijas: elektriniai-laidiniai ir akumuliatoriniai. Elektriniai ir akumuliatoriniai veržliasukiai servisams yra dažniausiai gaminami su smūginiu mechanizmu ir pasižymi didele galia, bei sukimo momentu, tad mechanikams stipriai pagreitina ir palengvina remonto darbus, atsukant ir priveržiant didelio skersmens veržlės, bei varžtus.
Akumuliatoriniai veržliasukiai
Akumuliatoriniai veržliasukiai automobilių servisams pasirodė atsiradus galingesnėms naujos kartos baterijoms. Jiems visada trūko galios, tačiau šis segmentas vystomas aktyviai ir šiandieninėje rinkoje jau yra pakankamai vertų dėmesio modelių.
Naujos kartos impulsiniai veržliasukiai, dėka aukšto sukimo momento, dažniausiai iki 1500 Nm ir greito iki 60 minučių įkrovimo - labai praplėtė akumuliatorinių įrankių panaudojimo galimybes servisuose. Geriausia akumuliatorinio veržliasukio savybė - autonomija: darbui mobiliose dirbtuvėse, kelyje, techninės pagalbos brigadoms ir lauke - tai nepakeičiama priemonė. Palyginus su pneumatiniais veržliasukiais, tenka paminėti ir trūkumus: santykinai maži sukimo momentai (lyginant su kaina), veikimo laiko apribojimai, santykinai didelis svoris ir matmenys, aukšta kaina.
Akumuliatorinių veržliasukių veikimas
Automobilių servisuose, beveik visada naudojami akumuliatoriniai veržliasukiai su smūginiu mechanizmu. Stebėtina tai, kad belaidžių smūginių veržliasukių pasitaiko turinčių ir iki 1900-2000 Nm sukimo momentą. Tačiau, didesnis sukimo momentas reiškia, kad įrankis sunaudoja daugiau akumuliatoriaus energijos, dėl to greičiau išsikrauna. Išeitis - turėti kelias akumuliatoriaus baterijas.
Naujausi belaidžiai modeliai gaminami su varikliu be šepetėlių, kuriems tiekiama energija iš ličio jonų baterijos. Lyginant su paprastais elektriniais varikliais, šepetėlių neturintys varikliai suvartoja net 50% mažiau energijos, nes jie nesukelia trinties tarp rotoriaus ir statoriaus, taip pat jie mažiau įkaista, dėl to sumažėja variklio perkaitimo rizika.
Belaidžių veržliasukių rotoriaus sukimo greitis dažniausiai siekia 1500-3000 aps/min, smūgių skaičius nuo 0 – 4000 sm./min. Sukimo momentą, greitį galima reguliuoti rankiniu būdu, siekiant padidinti universalumą, atitinkamai parenkant norimą galios kiekį (30-50-100%), pagal tai ar reikia prisukti, ar atsukti varžtą.
Elektriniai smūginiai veržliasukiai
Renkantis elektrinį smūginį veržliasukį pirmiausia reikia atsižvelgti, kur bus naudojamas, automobilių ar sunkvežimių servisui, įrankio nepertraukiamojo naudojimo trukmė ir koks reikalingas įrankio sukimo momentas. Paprastai lengvųjų automobilių ratų atsukimui/priveržimui, reikalingas įrankis, kuris turi ne mažesnį nei 150-180 Nm darbinį sukimo momentą, o dideliems sunkvežimiams - nuo 600 Nm, kuris lengvai susitvarkys su didelių dydžių, iki 30 mm skersmens, tvirtinimo detalėmis. Pastarieji įrankiai pasižymi, kompaktiškumu (lyginant su elektriniais veržliasukiais ant vežimėlių), leidžia dirbti ilgalaikiu nenutrūkstamu režimu bei yra ilgaamžiai.
Sunkiojo transporto ratų aptarnavimui gaminami elektriniai veržliarasukiai ant mobiliųjų vežimėlių. Didžiausia šio įrenginio paklausa remontuojant sunkiąją techniką: autobusus, sunkvežimius, traktorius, kombainus, specialųjį sunkųjį transportą ir panašią techniką. Jie gana patogūs: dideli ratai, subalansuota konstrukcija, tolygus aukščio reguliavimas ir svarbiausia pasižymi didelė galia nuo 1,1 iki 1,6 kW. Maksimalus sukimo momentas: 2500 Nm, darbinis sukimo momentas 1200 Nm, maitinimo šaltinis 220-380 V, sveria nuo 40 iki 60 kg. Veržliasukio antgalio dydis šiems įrenginiams būna 1" colio ir gali priveržti varžtus, kurių sriegio skersmuo iki 36 mm. Šio elektrinio smūginio veržliasukio dėka, mechanikai darbus atlieka greičiau ir dėl mobiliųjų vėžimėlių reikia žymiai mažiau fizinių jėgų. Tačiau jų prieinamumas yra ribotas dėl nemažų matmenų. Tad turite įsitikinti, ar Jūsų servise užteks vietos patogiai dirbti su šiuo įrankiu.
Elektrinio veržliasukio veleno antgalio jungties dydis
Tvirtinimo detalėms iki 25 mm skersmens antgalių jungties dydis būna ½ colio bei dažniausiai sutinkami automobiliuose. Jei jums reikia priveržti didesnius varžtus, kurių sriegio skersmuo yra nuo 25 iki 32 mm, tuomet reikalingas įrankis su ¾ colio antgaliu, o sriegiams iki 50 mm - turėtų būti 1 colio.
Smūginiai antgaliai
Paprasti antgaliai ir jų priedai nėra termiškai gerinami ir yra pagaminti iš kietesnio ir trapesnio metalo. Jei naudosite ne smūginius antgalius su smūginiu veržliasukiu, detalė dažnai gali sulinkti, suskilti ar būti kitaip sugadinta, nes dauguma jų negali atlaikyti staigaus didelio smūginio įrankio sukimo momento.
Šiems smūginiams įrankiams naudojami tik juodos spalvos smūginiai antgaliai, kurie pagaminti iš grūdinto Cr-Mo plieno. Šie antgaliai yra pagaminti iš šiek tiek minkštesnio metalo, kad būtų išvengta lūžimo, atlaikytų didelį sukimo momentą ir smūgiavimą taip pat pasižymi tvirtumu, atsparumu aukštai temperatūrai.
Elektrinių smūginių veržliasukių pranašumai, trūkumai
Ko gero, vienas geriausių elektrinio veržliarakčio privalumų yra tas, kad su elektriniu smūginiu veržliasukiu galėsite ilgą laiką nenutrūkstamai dirbi tol, kol įrankis bus įjungtas į maitinimo lizdą. Paprastai laidas būna apie 3m ilgio ir kad pasiektų maitinimo lizdą gali prireikti laido ilgiklio.
Kitas privalumas yra tai, kad galite juos naudoti be jokios papildomos įrangos: nereikia jaudintis dėl oro slėgio kritimo, oro kompresoriaus našumo, ir susijusių komponentų. Visa tai leidžia įrankį lengvai perkelti iš vienos vietos į kitą ir juo naudotis. Įtampa: 240/400 V. Be to, jis veikia tyliau lyginant su pneumatiniais įrankiais.
Elektrinis veržliaraktis su smūginiu mechanizmu leidžia sklandžiai reguliuoti sukimo momentą nuo 200 iki 2500 Nm, yra ilgaamžiškesnis ir pasižymi didesne galia iki 1,6 kW nei akumuliatorinis, todėl su šiuo įrankiu galima atsukti didesnius varžtus ir veržles.
Pagrindinis trūkumas - elektros jungtis, kuri didina gaisro, trumpo jungimo traumų riziką, ypatingai drėgnoje aplinkoje, todėl jie labiau paplito pramonėje, o automobilių servisuose pneumatinius įrankius dažniausiai keičia akumuliatoriniais veržliasūkiais.
Akumuliatorinių ir elektrinių veržliasukių palyginimas
Kaip ir minėta ankščiau elektriniai smūginiai veržliasukiai yra naudingesni atliekant sudėtingesnes užduotis: atsukant didelių matmenų varžtus, veržles, reikalaujančias didelės galios 1,5 kW bei sukimo momento nuo 1000 Nm.
Elektrinio smūginio veržliasukio kaina yra maždaug dvigubai didesnė, nei pneumatinio. Tačiau, žinoma, jog pneumatiniams įrankiams reikia ir oro kompresoriaus, todėl sudėjus įrankio, bei įrangos kainas, tampa vidutiniškai 50 procentų brangesni, nei elektriniai. Laidiniai veržliasukiai nepasižymi tokiu dideliu populiarumu ir pasirinkimu, kaip pneumatiniai ar akumuliatoriniai. Verta paminėti, jog elektrinis smūginis veržliasukis lengviesiems automobiliams kainuoja,net iki 2 kartų pigiau, nei akumuliatorinis, tačiau lyginant veržliasukius, sunkiajam transportui, nuo 1000 Nm kaina būtų panaši arba laidinio net didesnė.
Pagrindinis akumuliatorinių veržliasukių privalumas – mobilumas: įrankis gali būti laisvai naudojamas praktiškai bet kur, nes nereikia, nei oro kompresoriaus, nei maitinimo laido. Taip pat, darbo metu nėra pavojaus įsipainioti į maitinimo laidą.
Belaidžiai elektriniai veržliasukiai gali sverti daugiau nei 5 kg, atsižvelgiant į akumuliatoriaus dydį. Akumuliatorinių veržliasukių baterijų talpa dažniausiai svyruoja nuo 4-6 Ah. Be to, kadangi, maitinimo šaltinis pritvirtintas prie įrenginio, jų matmenys yra šiek tiek didesni, nei laidinių ar pneumatinių modelių, todėl gali būti sunkiau dirbti, sunkiai prieinamose vietose.
BOSCH GDS 18 E
CHICAGO PNEUMATIC ½‘ 1150 Nm CP8849