Paskelbimo data: 2020-05-20

Oro kompresorius autoservisui – kaip tinkamai išsirinkti?

Namų garažui pakanka ir rankinės pompos, tačiau autoservisui to nepakaks: visų pirma, autoservise prie oro kompresoriaus jungiama daug įrengimų bei įrankių, antra darbų apimtis nesulyginamai didesnė. Suslėgtas oras reikalingas dažymui (kartais labai dideliems paviršiams), paviršių valymui nuo senų dažų ar rūdžių ir pneumatiniams įrankiams. Pneumatiniai veržliarakčiai, kaltai ir kiti įrankiai yra praktiški, patogūs ir saugesni, nei elektriniai, o jų darbui reikalingas suslėgtas oras, todėl kompresorius autoservise (kartais ir ne vienas) yra būtinybė.

oro kompresoriai.jpg
Dirzinės pavaros oro kompresorius.jpg
Tiesiogines pavaros oro kompresorius.jpg
Tepaliniai ir betapaliniai oro kompresoriai.jpg
EVERT460-200K.jpg
EVERT325-50.jpg
EVERT3-200.jpg

Oro kompresorių pasirinkimas prasideda nuo poreikių

Renkantis oro kompresorių lengvųjų automobilių ar sunkvežimių servisui, pirmiausia reikia žinoti, kokia bus apkrova. Mažoje automobilių remonto dirbtuvėje, turinčioje mažiau užsakymų, pakanka ir buitinio prietaiso. Neverta permokėti už įrangą, kurią naudosite nedaug ir nedirbsite ilgalaikiu nepertraukiamu režimu.

Buitinės ir pusiau profesionalios klasės oro kompresoriai yra pigesni. Paprastai jų darbinis slėgis, našumas ir oro rezervuaras būna mažesni, tačiau pagrindinė žemos kainos priežastis yra vidinių komponentų kokybė. Nors žinomo ir patikimo gamintojo oro  komponentai (vožtuvai, stūmokliai ir t.t.) kokybiški, tačiau buitinis prietaisas paskaičiuotas mažoms ir nedažnoms apkrovoms. Perkrovus įrenginys nepateisins lūkesčių, t.y. greitai jį „sudeginsite“, o galingiems pneumatiniams įrankiams, buitinio prietaiso dėl mažo našumo tiesiog neužteks.

Dideliems autoservisams reikalingi profesionalūs įrenginiai: OROKOMPRESORIAI IR JŲ PRIEDAI





EVERT325/50                   EVERT460/200K                EVERT3/200


Tą sąlygoja tokios savybės: jie gali tiekti suslėgtą orą ištisą parą, neperkaista ir tinka atlikti dideliems darbams. Tai svarbu kai planuojate įsigyti ar turite didelės galios pneumatinius įrankius, naudojančius 500 litrų oro per minutę ar daugiau. Tokį našumą gali užtikrinti tik profesionalus įrenginys, kurio darbinis slėgis pasiekia 10 barų ir daugiau.

Oro kompresorių tipai




                           Tepaliniai oro kompresoriai ir betepaliniai oro kompresoriai


Pagal tai ar kompresorius tepamas nuolat, ar dirba „sausai“ visi suskirstyti į šiuos du tipus:


Tepaliniai oro kompresoriai.


Oro kompresorius blokas pripildytas tepalo. Rezultatas – ilgaamžiškumas ir patikimumas, nėra perkaitimo pavojaus, tik būtina laiku įpilti tinkamos alyvos, nurodytos instrukcijose. Korpuse yra langelis, pro kurį matuokliu matuojamas alyvos lygis, jei tepalo nepakanka - būtinai papildykite. Tokio kompresoriaus komponentai yra kokybiškesni, čia dažnai naudojamas legiruotas plienas, didelio stiprumo ketaus ir kitos „amžinos“ medžiagos, aišku jis yra brangesnis, tačiau tarnauja ilgiau. Trūkumai – į pumpuojamą orą patenka tepalo lašeliai. Padangų pripūtimui tai netrukdo, o dažant net mažiausi tepalo lašeliai sukels problemas. Todėl naudojant tepalinius oro kompresorius būtina sumontuoti aukštos kokybės daugiasluoksnius filtrus (5 - 0,01 mikrono) ir reguliariai juos keisti.


Betepaliniai oro kompresoriai.


Šie prietaisai yra paprastesni, nėra tepimo: jų stūmoklis juda sausame cilindrų bloke. Kadangi į orą nepatenka alyvos lašelių, jie gali būti naudojami tiek montuojant padangas, tiek plovyklose, tiek ir dažant. Gamintojai visaip bando sumažinti trintį ir trinties sukeltą perkaitimą pavyzdžiui į kamerą įpurškiamas vanduo arba naudojamos medžiagos kurių trinties koeficientas mažas, tačiau jų resursas trumpesnis: nuolatinė sausa trintis pagreitina dėvėjimąsi.


Pavaros tipai


               

Tiesioginės pavaros oro kompresorius                     Diržinės pavaros oro kompresorius

            0XGDSBOL200/24                                                        EVERTHD75-270-900


Svarbu ir pavaros tipas. Galimi modeliai:

  • Su tiesiogine pavara;
  • Su diržine pavara.


Oro kompresorius su tiesiogine pavara


Paprastos konstrukcijos. Jie kainuoja mažiau, lengva aptarnauti, todėl sutinkami labai dažnai. Vienintelė problema yra maža galia. Iš esmės tai yra buitinės ir pusiau profesionalios klasės įrenginiai.


Oro kompresorius su diržine pavara


Daugiau galios, todėl naudojama profesionaliuose modeliuose. Tokios konstrukcijos kompresorius yra galingas, tvirtas, neperkaista, todėl skirtas naudoti nepertraukiamu režimu didelėmis apkrovomis.


Oro kompresorių maitinimo šaltiniai
– variklių tipai

  • Oro kompresorius su vienfaziu varikliu – jį galima jungti bet kuriame buitiniame tinkle, kurio įtampa yra 220 voltų / 50Hz, jungiamas į įprastą elektros lizdą nesirūpinant trifaziu maitinimu. Tokie įrenginiai yra įvairaus galingumo, našumo ir slėgio, įskaitant ir naudojamus profesionaliai.
  • Kompresorius su trifaziu varikliu - didelės galios profesionali įranga kuriai reikia 380 voltų maitinimo lizdo, tai gali būti problema mažose dirbtuvėse.
  • Oro kompresorius benzininiu varikliu parenkamas, kai reikalingas mobilumas. Patogus dažniems lauko darbams kur nėra elektros įvado.


Darbinės oro kompresorių charakteristikos lemiančios pasirinkimą

  1. Našumas yra svarbiausias parametras – tai oro kiekis per minutę, kurį tiekia kompresorius (l / min). Norint nustatyti šį rodiklį, įvertinkite kokius pneumatinius įrankius turite, kokį oro srautą jie sunaudoja. Pavyzdžiui, vidutinės galios veržliarakčiui reikia ~200 litrų per minutę, vadinasi reikia įrenginio, kurio našumas 250–300 litrų per minutę. Atsargos reikia tam, kad neperkrauti kompresoriaus. Vadinasi kuo galingesnis veržliaraktis ar dažymo pistoletas, tuo našumas turi būti didesnis, kitu atveju įrenginys dažnai įsijungs, nuolat pumpuos orą, bet reikiamo slėgio nepasieks, perkais ir greičiau susidėvės.
  2. Darbinis slėgis. Dažniausiai autoservisuose naudojami 10 barų, o padangų montavimo darbams pakanka ir 8 barų.
  3. Resiverio tūris. Kuo didesnis rezervuaras tuo geresnės oro kompresoriaus charakteristikos ir tuo rečiau jis įsijunginės. Mažos apimties darbams užteka ir 25 litrų talpos, o autoservisams rekomenduojama pradėti rinktis nuo 50 ar 100 litrų. Rezervuarai kurių tūris 150, 200 litrų ar didesni skirti didesniems autoservisams. Faktas tas, kad kiekvienas 50 litrų padidina svorį ir triukšmą darbo metu, taigi mažoms dirbtuvėms didelis tūris nereikalingas, o štai dideliems autoservisams - būtinybė.
  4. Variklio galia. Šis parametras apibrėžia našumą ir slėgį, todėl teisingai pasirinkę pastarąsias charakteristikas automatiškai pasirinksite ir galią. Svarbiausia, kad variklis būtų apsaugotas nuo perkaitimo ir įtampos šuolių kurie autoservisuose pasitaiko dažnai.
  5. Cilindrų skaičius. Čia paprasta - kiekviename cilindre yra suslėgtas oras, tad kuo jų daugiau, tuo geresnės kompresoriaus charakteristikos. Yra ir vieno cilindro oro kompresoriai, kurie efektyviai dirba, tačiau didelio našumu modeliai, paprastai būna dviejų ar trijų cilindrų. Tai taupo energiją ir užtikrina nepertraukiamą veikimą daugelį valandų. 


Išvados ir patarimai renkantis oro kompresorių autoservisui

Rinkdamiesi oro kompresorių autoservisui, atkreipkite dėmesį į:

  • Buitinis ar profesionalus. Buitinių įrenginių parametrai ir vidiniai komponentai nėra tokie stiprūs ir jie neatlaikys kasdieninio pilnos dienos darbo. Mažiems autoservisams pakanka buitinio ar pusiau profesionalaus įrenginio, o dideliems autoservisams - reikalingas profesionalus.
  • Pagrindiniai techniniai parametrai yra našumas ir slėgis. Mažiems autoservisams užtenka 200-300 litrų oro per minutę. Dideliems – 500 l/min. ir daugiau, o slėgis turėtų būti 10 barų ar didesnis.
  • Renkantis vienfazį ar trifazį, atkreipkite dėmesį ar yra 380 voltų įvadas, nors didelei įmonei, kur reikia galios naudojami trifaziai įrenginiai.
  • Horizontalusis yra efektyvesnis, tačiau vertikalus užima mažiau vietos.
  • Vienos pakopos kompresorius yra silpnesnis nei dviejų pakopų, kadangi jo slėgis ir našumas yra mažesni.
  • Jei įrenginį reikia dažnai judinti, labiausiai tinka stūmoklinis su ratukais. Dideliems autoservisams geriau rinktis dviejų ar trijų cilindrų stacionarų įrenginį, kadangi jis našus, o dirbs beveik be pertraukų.
  • Adapterių skaičius. Vienu metu aptarnaujant kelis automobilius, patogu, kai prie vieno galingo kompresoriaus galima prijungti 2–3 įrankius.
  • Džiovintuvas. Suslėgtame ore esanti drėgmė kondensuojasi ir reikia kaskart pašalinti vandenį. Gerai, kai anga kondensatui išleisti įrengta patogiai, o dar geriau, kai džiovintuvas veikia automatiniu režimu.
  • Tepaliniai ar betepaliniai. Tepalinis oro kompresorius yra geras tuo, kad turi ilgą tarnavimo laiką, bet dažymui turite įdiegti aukštos kokybės filtrus, kitaip tepalo lašeliai sugadins dažytą paviršių. Betepaliniai yra pigesni, tačiau jų resursas daug trumpesnis, vadinasi tinka ten, kur naudojami nedažnai.
  • Tiesioginė ar diržinė pavara. Stūmoklinis, tiesiogine pavara oro kompresorius yra paprastos konstrukcijos gerai tinka padangų montavimui, detalių smėliavimui, dažymui ar tiekti orą nedidelio galingumo pneumatiniams įrengimams. Oro kompresorius diržine pavara yra galingas, didelio našumo ir gali dirbti maksimaliomis apkrovomis, nepertraukiamu režimu.
  • Oro kompresorius turi padėti uždirbti, todėl renkantis reikia atsižvelgti į aukščiau išvardintus veiksnius iš kurių svarbiausias - našumas. Kai našumo nepakanka – negalėsite dirbti, kai per daug - pinigų švaistymas.


Daugiau apie „Inter Cars“ įrankių ir įrangos asortimentą rasite: https://iranga.intercars.eu/#/products


Oro kompresorių tepimas: 


Oro kompresorių suspaudimo pakopos: