Paskelbimo data: 2023-03-16

Automobilių verslas 2023-aisiais. Ko tikėtis?

Retą dieną žiniasklaida susilaiko neatseikėjusi žinių apie sparčiai vėstančią nekilnojamojo turto rinką, dviženklę infliaciją, brangstančius skolinimosi kaštus ir kitas recesijos apraiškas. Visgi automobilius remontuojančių įmonių atstovai prognozuoja, kad visi šie dalykai greičiausiai taps „dopingu“ jų verslui ir privers dar labiau padidinti autoservisų „apsukas“.   

Automobilių verslas.

„Mes esame kone 100 procentų įsitikinę, kad laukia labai intensyvaus ir produktyvaus darbo metai. Įsigyti naują, norimo modelio ir komplektacijos automobilį vis dar sudėtinga. Dėl lustų trūkumo, sutrūkinėjusių logistikos, žaliavų ir dalių tiekimo grandinių, išaugusių gamybos kaštų kai kurių prekinių ženklų technikos tenka laukti kone porą metų. O ir tie automobiliai, kurie yra importuotojų sandėliuose, kainuoja gerokai daugiau, nei prieš įsisiautėjant pasaulinei COVID-19 pandemijai ir prasidedant Rusijos invazijai į Ukrainą. Pridėkime dar gerokai šoktelėjusią EURIBOR tarpbankinių palūkanų normą ir taps akivaizdu: žmonės, netolimoje ateityje planavę atnaujinti savo šeimos transporto parką, greičiausiai dar kurį laiką bus priversti eksploatuoti turimus automobilius ar pirks naudotus. Mūsų žiniomis naujų automobilių transportavimo paslaugas teikiančios ir ilgalaikes bendradarbiavimo sutartis su automobilių  gamintojais turinčios transporto kompanijos šiais metais neišvengiamai turės mažiau darbo, nei buvo suplanuota. T. y. rinkoje pastebimai padaugės pogarantinės technikos, kurią paprastai prižiūri ir remontuoja ne oficialių gamintojų atstovybės, o universalūs autoservisai. Būtent jie ir yra pagrindiniai  mūsų klientai bei partneriai“, – pastebi „Inter Cars Lietuva“ lengvųjų automobilių dalių pardavimo vadovas Ugnius Katkauskas.

Automobilių versle prasidėjusias dideles permainas liudija ir kai kurie kiti šio sektoriaus žaidėjai. Štai „Toyota Motor Corporation“ atstovybės „Tokvila“ vadovai, atidarydami naują techninio aptarnavimo ir prekybos centrą, atviravo, jog visoje Europoje naujų automobilių rinka pastebimai traukiasi, o naudotų transporto priemonių paklausa auga. Būtent šie dalykai verčia koreguoti visą verslo modelį, kur kas kruopščiau tikrinti ir prižiūrėti techniką, teikti ilgesnes garantijas. Analogiškų sprendimų ėmėsi ir automobilių salonai – pradėjo prekiauti naudotais bemaž visų įmanomų gamintojų automobiliais. Vienintelė sąlyga yra ta, kad jie turėtų turėti aiškią eksploatacijos istoriją ir būti tinkamai prižiūrėti.

„Jei kai kuriems kolegoms tai nauji iššūkiai, tai visa „Inter Cars“ strategija pagrįsta tokiu vertybiniu pamatu: kokybiško autoserviso darbo ir kokybiškų detalių. Mūsų asortimentas gali patenkinti praktiškai visų markių ir modelių automobilių – nuo Pietų Korėjos iki Šiaurės Amerikos – savininkų poreikius. Bene vienintelė aplinkybė, galinti lemti verslo prasme niūrius 2023-uosius, yra finansų krizė, dėl kurios žmonės apskritai liautųsi važinėję nuosavais automobiliais. Bet tai tik teorinė prielaida. Automobilių verslo pasaulyje sukuosi jau daug metų ir mačiau visas pastarųjų metų krizes. Nei per vieną jų visa apimančių, drastiškų „burbulo sprogimo“ atvejų nebuvo. O tokio pobūdžio sunkumai, su kuriais susiduriame šiuo metu, tik suteikia papildomų paskatų rūpintis savo „ratuotu turtu“, nes nuo to tiesiogiai priklauso jo kaina antrinėje rinkoje“, – dėsto U. Katkauskas.

„Inter Cars Lietuva“ pasiūlymai šiame kontekste išskirtinai patrauklūs, nes naudotus automobilius žmonės kaip taisyklė remontuoja ne „firminiuose“ autoservisuose, o universaliuose, kurie siūlo mažesnius valandinius darbų įkainius ir pigesnes nei originalios, tačiau analogiškos kokybės dalis.

„Kita vertus, transporto parkas Lietuvoje pamažu jaunėja ir mes pastebime, kad vis rečiau pasitaiko atvejų, kai prisireikus kažką remontuoti ar keisti, vairuotojai leidžiasi į kompromisus saugumo sąskaita. Nuoširdžiai tikiu, kad laikai, kai techninės problemos buvo ne sprendžiamos, o  maskuojamos, jau praeityje“, – dalinasi įžvalgomis „Inter Cars Lietuva“ lengvųjų automobilių dalių pardavimo vadovas.