Paskelbimo data: 2024-06-25

Aukščiausi balai – ir nugalėtojams, ir konkurso rengėjams

Vienuolika pagal penkiabalę sistemą – tokio įvertinimo iš „Inter Cars“ projekto „Young Car Mechanic“ vadovo Armando Umbraško lūpų sulaukė įmonės „Inter Cars Lietuva“ atstovai ir jų partneriai, pirmą kartą mūsų šalyje surengę tarptautinio jaunųjų automobilių mechanikų konkurso finalą.

„Inter Cars“ projektas „Young Car Mechanic“
2023-ųjų pabaigoje paaiškėjo, kad Lietuvai patikėta teisė į tradicinį tarptautinį konkursą „Young Car Mechanic“ sukviesti svečius iš valstybių, kuriose veikia kompanija „Inter Cars“.

„Praėjusiais metais įrengėme šiuolaikišką mokymų centrą, į kurį ir norėjome visus sukviesti. Taip pat, subūrėme puikių organizatorių komandą, kuri išties daug dirbo. Atrodo, viskas pavyko puikiai“, – jau pasibaigus finaliniam etapui sakė „Inter Cars Lietuva“ marketingo vadovas Jaroslav Lozovskij.


Skyrė vos keli balai ar minutės


Tarptautiniame konkurse trylika jaunųjų meistrų, iš kurių trys dalyvavo svečių teisėmis, turėjo atlikti trylika užduočių.

Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad abu lyderiai surinko vienodą balų skaičių – po 588. O nugalėtoju buvo paskelbtas Oliweris Jegeris iš Opolės (Lenkija) mechanikos mokyklos (mokytojas – Marekas Pacionas), kuris sugaišo mažiau laiko už antroje vietoje likusį Latvijos atstovą Egils Ausejs (Smiltenės profesinė mokykla, mokytojas Zigmundas Valteris).

„Labai dėkoju savo mokytojams ir savo mokyklai, kurie išmokė mane tai daryti, ir aš labai tuo didžiuojuosi. Čia yra daug jaunų žmonių, kurie daug treniravosi ir daug išmoko, įgijo naujų įgūdžių. Įdomu buvo pamatyti, kaip skirtingiems žmonėms sekasi skirtingose rungtyse.

Beveik visi jas įveikė, man visi jie yra geriausi, nes kai kuriems geriau sekasi elektronika, kitiems –  mechanika. Tai matome ir pagal rezultatus. Aš labai didžiuojuosi, net nesitikėjau būti pirmas. Dar tik dabar pradedu pats tuo tikėti“, – paskelbus laimėtojus džiaugėsi nugalėtoju tapęs O. Jegeris.

Trečiąją vietą užėmė Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos auklėtinis Sebastijonas Benediktas Čečkauskas (mokytojas Vitalij Kabelis). Vilnietis, surinkęs 584 taškus, nuo nugalėtojo atsiliko minimaliu skirtumu.

„Trečia vieta – tikrai gerai, nors pirma būtų buvusi dar geriau. Buvo daug užduočių, laiko pasirengti irgi teko skirti nemažai, gerai, kad padėjo mokytojai“, – sakė bronziniu vadinamą apdovanojimą pelnęs S. B. Čečkauskas.

Lietuvos atstovai ant „Young Car Mechanic“ nugalėtojų pakylos lipa jau ne pirmą sykį. 2017-aisiais konkurse triumfavo dabar jau buvęs Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos absolventas Kęstutis Mockus, po dvejų metų antrąją vietą užėmė Lūkas Karlis Siksnis iš Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos, dar po metų trečias liko Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos atstovas Edvinas Mortūnas. Pernai tos pačios mokyklos auklėtinis Andrej Juckevič taip pat užėmė trečiąją vietą.


Daug prisidėjo partneriai


Šiais metais kone visi dalyviai sugebėjo sėkmingai susitvarkyti su užduotimis – vieni greičiau ir paprasčiau, kitiems teko paplušėti, tačiau lengva nebuvo.

„Mano nuomone, rungtys šiame konkurse tikrai buvo aukščiausio įmanomo lygio. Anksčiau net negalėjau įsivaizduoti dalykų, kuriuos šiandien turėjau daryti. Atrodo net truputį nežemiška“, – pripažino O. Jegeris. Savo ruožtu, S. B. Čečkauskas irgi neslėpė, kad užduotys buvo sudėtingesnės nei nacionaliniame konkurse, kuriame šįmet jis užėmė pirmąją vietą.

Kaip sakė „Inter Cars Lietuva“ marketingo vadovas J. Lozovskij, rengiant konkurso užduotis labai daug prisidėjo įmonės partneriai, o darbas vyko itin sklandžiai – kiekviename stende buvo pasirūpinta visomis smulkmenomis, nebuvo jokio vėlavimo ar kitokių sutrikimų.

„Partneriai pasirengę puikiai, užduotys tobulėja sulig kiekvienais metais, išbandyti atgabenami vis nauji agregatai. Todėl aukštas įvertinimas – ne tik mūsų, bet ir įmonių, su kuriomis bendradarbiaujame, nuopelnas“, – teigė J. Lozovskij.

Vienas iš pagrindinių „Young Car Mechanic“ konkurso partnerių „Bosch“ buvo parengęs su šiuolaikinėmis technologijomis susietą rungtį. Dalyviai, naudodami šios įmonės diagnostinę įrangą, turėjo išmatuoti elektromobilio aukštos įtampos baterijos parametrus ir nustatyti: galima ją naudoti toliau ar ne.

Kaip pasakojo Dangirutis Šapranauskas, „Bosch“ atstovybės Lietuvoje atstovas, atsakingas už diagnostinės ir autoserviso įrangos pardavimus Baltijos šalyse, iš rezultatų buvo matyti, kad dauguma jaunųjų mechanikų, ypač iš Lietuvos, su tokia įranga jau yra susipažinę mokykloje. Tačiau tai vis tiek jiems buvo neįkainojama patirtis.

„Automechanikai turi jau dabar pasirengti aptarnauti elektromobilius, kurių vis daugės. Mes, savo ruožtu, esame didžiausias automobilių sistemų ir atsarginių detalių gamintojas pasaulyje, taip pat turime savo autoservisų tinklą Lietuvoje.

Dalyvaudami tokiame socialiniame projekte, suprantama, norime būti matomi, tačiau kartu siekiame pritraukti jaunus žmones dirbti, kelti kvalifikaciją. Šiandieninės automobilių technologijos reikalauja labai daug žinių, ilgo mokymosi. Viena vertus, mūsų indėlį galima vertinti kaip paramą mokykloms ir jų auklėtiniams, tačiau kartu kuriama partnerystė su jais. Tai yra investicija į ateitį“, – sakė D. Šapranauskas.

Pabrėžė socialinę reikšmę


Didžiulę socialinę šio projekto svarbą akcentavo ir konkurse apsilankiusi švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė.

„Tai yra puikus pavyzdys, kaip verslas remia profesinį pasirengimą, stengiasi auginti jaunuosius talentus, suteikdamas jiems patirties, labai reikalingos darbo rinkoje. Todėl šiame konkurse svarbūs ne medaliai – tai yra puiki proga puoselėti savo įgūdžius ir net mokytis iš klaidų“, – sakė ji.

Tuo metu „Inter Cars“ projekto „Young Car Mechanic“ vadovas A. Umbraško teigė, jog stebint nacionalinius konkursus, kurių nugalėtojai patenka į tarptautines varžytuves, akivaizdu, jog jaunųjų automechanikų pasirengimo lygis kasmet kyla vis aukščiau.

Šįmet Lietuvoje vykęs tarptautinis konkursas buvo jau šeštasis, anksčiau jie buvo rengiami Lenkijoje ir Vengrijoje, o kitąmet estafetę perims kroatai.

„Jau kitais metais turėtų prisijungti dvi valstybės – Čekija ir Slovėnija. Taip pat tikimės, kad Ukrainoje pagaliau baigsis karas ir šios šalies atstovai sugrįš į mūsų projektą. Žiūrėdami į ateitį, tikimės, kad bus daugiau užduočių, susijusių su elektromobiliais, hibridiniais automobiliais, sunkvežimiais, gal net žemės ūkio technika. Kitaip tariant, su tomis sritimis, kuriose veikia „Inter Cars“ kompanija“, – ateities perspektyvas nubrėžė A. Umbraško.

Jus taip pat gali sudominti:

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

„Motul“ alyvos sunkvežimiams, sunkiajai ir žemės ūkio technikai

„Motul“ alyvos sunkvežimiams, sunkiajai ir žemės ūkio technikai