Paskelbimo data: 2022-11-18

Tinkamai veikianti variklio automatinio start stop sistema yra labai svarbi degalų taupymo priemonė

Degalų taupymas buvo ir vis dar yra svarbus vairavimo aspektas ne tik aplinkos apsaugos, bet ir išlaidų požiūriu. Daug įtakos turi kiekvieno žmogaus vairavimo stilius. Ankstyvesnis aukštesnių pavarų įjungimas, važiavimas išlaikant nedidelį variklio sūkių dažnį ir manevrų planavimas yra svarbios degalų sąnaudų mažinimo priemonės. Be jų yra ir technologinių sprendimų, pavyzdžiui, variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema, kuri jau senokai įeina į bazinę šiuolaikinių automobilių sudėtį.

Trumpa variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemų istorija

Šiais laikais taupyti degalus verta ne tik dėl finansinių, bet ir dėl ekologinių priežasčių. Tuo metu, kai gimė idėja sukurti variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemą, buvo naftos kainų krizė, todėl reikėjo imtis priemonių degalams taupyti. Pirmąją variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemą aštunto dešimtmečio viduryje sukūrė „Toyota“.

„Volkswagen“ ir „Audi“ savo variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos versijas pristatė devintajame dešimtmetyje. Numatyta, kad šis patobulinimas, kartu su 5 laipsnių pavarų dėže, gerų aerodinaminių savybių kėbulu ir elektroniniu degalų sąnaudų indikatoriumi, padės sutaupyti nemažai degalų.

Šio amžiaus pirmajame dešimtmetyje sukurtos naujos kartos variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos. Ši moderni ir patikima technologija paklojo pamatus variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemų sėkmei.

Laikantis tam tikro vairavimo stiliaus variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema gali padėti sutaupyti iki 15 % degalų. Vis dėlto, sistemos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant naudojimo vietą. Važiuojant mieste variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema variklį išjungia automobiliui sustojus. Akivaizdu, kad jos efektyvumas bus mažesnis važiuojant didelį atstumą užmiesčio keliais.

Sunkios akumuliatoriaus eksploatavimo sąlygos

Jei būtina užtikrinti patikimą elektros įrangos maitinimą, kol variklis išjungtas, akumuliatoriui tenka didelė apkrova. Jau seniai svarstoma, kad galbūt variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema labiau kenkia aplinkai ir yra brangesnė, nes jai reikia daug akumuliatoriaus energijos. Būtent dėl to svarbiausia kiekvienos gerai veikiančios variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos dalis yra pažangus rūgštinis akumuliatorius. Apkrovą, kurią sudaro variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos, gali išlaikyti tik AGM ir EFB technologijų akumuliatoriai.

EFB akumuliatoriai – paprastoms variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemoms

EFB akumuliatoriai (EFB reiškia „Enhanced Flooded Battery“ – veiksmingesnieji skystiniai akumuliatoriai) tinka tiekti energiją automobiliuose, kuriuose įrengta paprasta variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema. EFB akumuliatoriai yra naujesnė įprastinių rūgštinių akumuliatorių versija. Patobulinus kai kuriuos komponentus užtikrinama ilgesnė akumuliatoriaus eksploatavimo trukmė. Mažos vidaus varžos EFB akumuliatoriai yra ypač atsparūs naudojimo ciklams ir stabilesni sudėtingomis sąlygomis, pavyzdžiui, esant įrengtai variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemai. Palyginti su įprastiniais starterių maitinimo akumuliatoriais, jų įkrovimo ciklų skaičius* yra du kartus didesnis.

AGM akumuliatoriai – pažangioms variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemoms

Jei automobilyje įrengta variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema su stabdymo energijos atgavimo (rekuperacijos) funkcija arba sumontuota aukščiausios klasės įranga ir modernūs priedai, dideliam energijos poreikiui patenkinti labiau tinka ne įprastiniai starterio maitinimo, bet AGM tipo akumuliatoriai (AGM reiškia „Absorbent Glass Mat“ – sugeriamieji stiklaplastikio tarpikliai).

AGM akumuliatoriams būdingos puikios neįšilusio variklio paleidimo charakteristikos. Varikliui paleisti jie turi ypač daug galios, todėl pakanka trumpesnės starterio veikimo trukmės. Šiems akumuliatoriams būdinga gera įkrovimo geba ir didelė galia esant žemam įkrovos lygiui, todėl įšilusį variklį galima išjungti ir vėl paleisti kelis kartus nerizikuojant, kad atsiras paleidimo problemų. Be to, AGM akumuliatorių eksploatavimo trukmė, palyginti su įprastiniais starterio maitinimo akumuliatoriais, yra žymiai ilgesnė. Jų įkrovimo ciklų skaičius gali būti tris kartus didesnis nei įprastinių starterio maitinimo akumuliatorių. Elektrolitas AGM akumuliatoriuose yra sugeriamuosiuose stiklaplastikio tarpikliuose, todėl šie akumuliatoriai yra atsparesni nepalankioms sąlygoms, nekyla elektrolito ištekėjimo pavojaus ir nereikia jokios techninės priežiūros.

Keiskitės akumuliatorius patikimuose servisuose, naudodami Motointegrator platformą.

VilniusKaunasKlaipeda
ŠiauliaiPanevėžysAlytus
UtenaMarijampolėMažeikiai

Akumuliatorių tikrinkite periodiškai

Jei turite automobilį, kuriame įrengta variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema, jums reikia žinoti keletą dalykų. Kai keisite automobilio akumuliatorių žiūrėkite, kad naująjį akumuliatorių gebėtų atpažinti variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos akumuliatoriaus jutiklis (IBS), nes priešingu atveju automobilio sistema negalės tiksliai kontroliuoti akumuliatoriaus būsenos. Automobilio energijos valdymo sistema nuodugniai matuoja akumuliatoriaus parametrus, kad galėtų užtikrinti didžiausią degalų ekonomiją. Jei automobilyje sumontuojamas netinkamas akumuliatorius arba jis blogai užregistruojamas, tikėtinas jo pirmalaikis nusidėvėjimas ir dar vienas gedimas.

Jei automobilyje sumontuotas AGM akumuliatorius, jį keisti būtina tik AGM akumuliatoriumi. Vis dėlto, vietoj EFB akumuliatoriaus galima sumontuoti AGM akumuliatorių. Tokiu atveju, tikėtina, padidės variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistemos efektyvumas ir sumažės degalų sąnaudos.

Akumuliatoriui senstant variklio automatinio išjungimo ir paleidimo sistema suveikia rečiau. Dėl to rekomenduojama akumuliatorių periodiškai tikrinti atliekant automobilio techninės priežiūros darbus ir pakeisti nelaukiant, kol suges. Tik taip bus įmanoma sutaupyti daugiausia degalų.

*Bandymų standartas EN 50342-1, o EFB ir AGM tipo akumuliatoriams – papildomai EN 50342-6

Įsigykite VARTA akumuliatorių dabar.

Jus taip pat gali sudominti:

Kaip parinkti geriausią pavarų dėžių ir transmisijų alyvą

Kaip parinkti geriausią pavarų dėžių ir transmisijų alyvą

Sunkiųjų transporto priemonių vandens siurbliai „Fleetrunner“.

Sunkiųjų transporto priemonių vandens siurbliai „Fleetrunner“.

OSRAM papildė akumuliatorių diagnostikos įranga

OSRAM papildė akumuliatorių diagnostikos įranga

Šonaslydis 231,66 km/h greičiu! Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą

Šonaslydis 231,66 km/h greičiu! Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą