Paskelbimo data: 2024-10-30

Kaip pasirūpinti aušinimo sistema ir išvengti rimto gedimo?

Kiekvienas vairuotojas žino, kokios sistemos ir komponentai yra svarbūs tinkamam automobilio veikimui. Be variklio ar pavarų dėžės automobilis nevažiuos, be tvarkingos pakabos važiavimas bus labai sudėtingas, o be stabdžių – neįmanomas. Aušinimo sistema, kuri turi didžiulį poveikį automobilio būklei, dažnai lieka neįvertinta.  Apie jos problemas sužinome, kai prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė lemputė, tačiau tuomet reaguoti į tai jau gali būti per vėlu. Į ką verta atkreipti dėmesį, kad išvengtumėte brangių aplaidumo pasekmių?

Aušinimo sistema
Aušinimo sistemos atveju, atkreipkime dėmesį į standžių metalinių vamzdžių kokybės problemas. Šių elementų aptarnavimas dažnai yra neįvertinamas ir jie keičiami tik tada, kai išbėga aušinimo skystis ir užsidega kontrolinė lemputė.



Kaip matome nuotraukoje, metaliniai vamzdžiai rūdija. Jie yra veikiami dviejų veiksnių: aušinimo skysčio sistemos viduje ir aplinkos – vandens ir kelių druskos. Jei vamzdis surūdija labai stipriai ir pro jį prasisunkia aušinimo skystis, tai gali sukelti labai rimtų pasekmių ir lemti brangų transporto priemonės aušinamo komponento remontą. Verta atlikti aušinimo sistemos vamzdžių ir žarnų patikrą rudenį ir pavasarį bei įvertinti korozijos lygį. Jei korozija yra didelė, būtina pakeisti metalinį vamzdį.

Kokį vamzdį pasirinkti?


Tarp pasiekiamų rinkoje produktų galima rasti tokių, kurie yra labai gerai apsaugoti nuo korozijos ir užtikrina patikimą sistemos darbą ilgus metus. Aukščiausio patvarumo vamzdžiai yra dažomi milteliniu būdu.

Čia galime sutikti dvi apsaugos nuo korozijos technologijas. Pirmoji naudoja plieninį vamzdį, vadinamąjį juodą, kuris padengiamas kataforėze, o po to dažomas milteliniu būdu. Antroji technologija naudoja plieninius vamzdžius iš abiejų pusių padengtus plonu aliuminio sluoksniu, kurie po apdirbimo proceso yra dažomi milteliniu būdu. Abi technologijos užtikrina labai gerą antikorozinę apsaugą ilgą produkto tarnavimo laikotarpį.



Rinkoje taip pat galima sutikti produktų, pagamintų iš juodo plieno bei iš abiejų pusių padengtų aliuminiu, bet nedažytų milteliniu būdu.

Dauguma pigių pakaitalų yra gaminama būtent tokiu būdu. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad aliuminio danga turėtų apsaugoti nuo korozijos taip pat gerai kaip ir dažymas. Deja, taip nėra: vamzdis apdirbimo metu gali prarasti dalį aliuminio dangos ir tose vietose labai greitai atsiras rūdžių. Nedaug padės paviršiaus dažymas šlapiu būdu, nes jis tik nežymiai apsaugo vamzdį ir tik iš išorės.



Plieninius elementus, padengtus aliuminiu, suvirinus, siūlės vietoje nėra jokios antikorozinės apsaugos. Tik papildomas dažymas suteikia pilną apsaugą. Be to, vamzdis gali būti pažeistas lankstymo metu, nes tempimo metu lankstymo įrankio gnybtai pažeidžia vamzdžio paviršių. Todėl šiose vietose nėra apsauginės aliuminio dangos ir po kuriuo laiko jose gali atsirasti korozija.



Kitas kokybės rodiklis, į kurį reikia atkreipti dėmesį, yra vienodas skysčio srautas vamzdyje per visą jo ilgį.

Kur slypi esmė? Visų pirma, reikėtų vengti produktų, ant kurių yra matomos vamzdžio deformacijos.



Taip pat yra smerktinas mažesnio, nei nurodė automobilio gamintojas, vamzdžio skersmens pasirinkimas. Dėl šios priežasties aušinimo skystis sistemoje cirkuliuos netinkamu tempu, tad variklis ir kiti aušinami elementai perkais ir greičiau susidėvės. Tokio neatitikimo pasekmės atsiranda nepastebimai, jei to nepastebėsite prieš vamzdžio montavimą transporto priemonėje.

Paskutinis elementas, į kurį būtina atkreipti dėmesį, yra vamzdžio vidaus švara. Nepriimtina aušinimo sistemoje montuoti vamzdžius, užterštus metalinėmis drožlėmis arba alyva. O tokių teršalų galima tikėtis, jei turite reikalą su vamzdžiais, kurių gamybos proceso metu nenaudojamas plovimas. Deja, rinkoje galima sutikti gana daug tokių produktų.



Rinkdamiesi naują produktą, vadovaukitės ne tik kaina, bet taip pat ir žiniomis apie jį. Įvertinkite jo kainos ir kokybės santykį.






Jus taip pat gali sudominti:

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą

„Reinhoch“ plečia „Truck“ ir „Off-Highway“ segmentų asortimentą

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 – „sunkvežiminė revoliucija“

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

Dalių specialistai pristato: starteriai iš „DT Spare Parts“

Kokią papildomą serijinę įrangą nuo 2024 metų privalo turėti kiekvienas naujas sunkvežimis?

Kokią papildomą serijinę įrangą nuo 2024 metų privalo turėti kiekvienas naujas sunkvežimis?