Paskelbimo data: 2023-08-30

Išminamasis guolis „Sachs ConAct“


Klasikinės sankabos valdymo sistemos atlieka savo funkcijas naudodamos svirčių mechanizmą su integruotu pneumatiniu arba hidropneumatiniu stiprintuvu. Kai kuriose transporto priemonėse su automatinėmis pavarų dėžėmis yra naudojamos pneumatinės sankabos valdymo sistemos „ConAct“. Šio sprendimo privalumai – pavarų perjungimo komfortas ir patogumas bei mažesnės aptarnavimo išlaidos, nes jame nėra hidraulinės sistemos.

Išminamasis guolis „Sachs ConAct“


Sistemos „Sachs ConAct“ konstrukcija



Elektronikos valdomas, pneumatinis išminamasis guolis „ConAct“ (angl. Concentric Clutch Actuation) – tai ZF įmonės sukurta SACHS prekių ženklo inovatyvi sankabos darbo valdymo sistema. „ConAct“ pasižymi paprasta sandara, kuri neturi klasikinės išmynimo sistemos elementų, t. y.: svirties, sankabos šakutės ir išminamojo guolio. „ConAct“ taikomas automatinėse „Steer by wire“ tipo pavarų dėžėse. Sistemos veikimo užtikrinimui pakanka suslėgto oro. Išminamasis guolis „ConAct“ yra koncentriniu būdu sumontuotas ant pavarų dėžės įėjimo veleno ir valdomas elektropneumatiniu vožtuvu.


Nauda vairuotojams



Variklio valdymo blokas kartu su pavarų dėžės valdymo bloku pagal duomenis iš magistralės CAN nustato variklio ir pavarų dėžės greitį bei akceleratoriaus pedalo padėtį ir naudoja šiuos duomenis optimalios išmynimo pozicijos nustatymui. Tai pagerina manevravimo mažu greičiu patogumą ir padeda vairuotojui sunkiose situacijose kelyje, pvz., pajudant įkalnėje su sunkiu kroviniu arba slidžiame kelyje. Taip pat palengvina važiavimą su didelėmis apkrovomis.






Neabejotinas šios sistemos privalumas yra mažesnis sankabos ir pavarų dėžės elementų susidėvėjimas bei galimybė valdyti sankabas, galinčias perduoti net iki 3200 Nm sukimo momentą.


Universalus pritaikymas



Išminamasis guolis „ConAct“ taikomas sankaboms su stumiamomis diskatorių versijomis. Jo pritaikymų diapazonas – itin platus, jis naudojamas, pvz., „Renault Magnum“, „Kerax“ arba „Premium“, „Volvo“  FH ir FH16 arba „Mercedes Actros“ transporto priemonėse. „ZF TraXon“ serijos dėžės yra naudojamos, pvz., DAF, MAN arba „Iveco“ transporto priemonėse, taip pat gali būti naudojami ir išminamieji guoliai „ConAct“. Priklausomai nuo transporto priemonės modelio versijos, išminamasis guolis gali būti sukonfigūruotas su bet kuria pavaros sistema ir pavarų dėže bei vykdyti eigą nuo 30 mm iki 38 mm.








Sankabos išmynimo sistemos „ConAct“ schema




  1. Padėties daviklis
  2. Elektropneumatinis valdymo vožtuvas
  3. Pavarų dėžės valdymo blokas / transporto priemonės elektronika
  4. Sankabos stiprintuvas „ConAct“
  5. Sankabos diskas
  6. Sankabos diskatorius
  7. Pavarų dėžės įėjimo velenas



Diagnostika ir kalibravimas



Tipiniai sankabos išminamojo guolio „ConAct“ pažeidimo simptomai yra susiję su atskirų pavarų įjungimo problemomis, trūkčiojimu pajudant iš vietos, apsunkintu manevravimu su kroviniu arba ribota galimybe valdyti sankabą. Dažniausius gedimus sukelia padėties daviklio pažeidimas, stūmoklio perkaitimas, guolio užsikirtimas arba klaidos pačiame valdymo bloke. Nurodyti neatitikimai taip pat gali atsirasti situacijoje, kai išminamasis guolis „ConAct“ buvo netinkamai sukalibruotas. Todėl išminamojo guolio „ConAct“ keitimas turi būti atliekamas pagal transporto priemonės gamintojo rekomendacijas, o jo kalibravimas atliekamas naudojant atitinkamą diagnostinę įrangą. „ConAct“ kalibravimo procesas yra būtinas dėl kelių priežasčių:

  • padėties daviklio kalibravimo,
  • sankabos susidėvėjimo teisingo nustatymo,
  • išminamojo guolio tuščios eigos kompensavimo,
  • sistemos reakcijos laiko sutrumpinimo,
  • patogaus pajudėjimo iš vietos ir manevravimo,
  • „susilietimo momento“ nustatymo (procedūra nustato fazę, kurioje sankaba lėtai įsijungia ir perduoda sukamąjį momentą pavarų dėžės velenui).


Jei išminamasis guolis „ConAct“ nebus tinkamai sukalibruotas, gali atsirasti sankabos darbo trikdžių pasireiškiančių šiais požymiais:


  • užsidega sankabos valdymo klaidos kontrolinė lemputė,
  • apsunkintas manevravimas su kroviniu,
  • trūkčiojimas pajudant iš vietos,
  • visiškas sankabos „nebuvimas“. Išminamojo guolio „ConAct“ kalibravimo problemų gali sukelti daugelis veiksnių. Dažna netinkamo darbo priežastimi yra nepakankamas suslėgto oro kiekis arba slėgio kritimas pneumatinėje sankabos valdymo sistemoje dėl užsikimšusių oro filtrų (pirminio arba pagrindinio).