Gates - paskirstymo diržų ekspertai
1911 m. Charles Gates Kolorado valstijos mieste Denveryje įsteigė „Gates Company“. Jo brolis John savo automobiliui
1917 m. išrado pirmąjį pasaulyje guminį diržą. Trapecinis diržas greitai tapo įprastine automobilių dalimi. Jis buvo naudojamas iki devintojo dešimtmečio, o tuo metu „Gates Company“ automobilių rinkai pristatė diržą „Micro-V“® (daugiajuostį).
1 pav. Dabartinės kartos „Gates“ diržai „Micro-V“® išleisti 2017 metais. Dabar visų diržų išorinė pusė yra raštuota, t. y. panaši į vaflį, kaip naujausių transporto priemonių gamintojų naudojamų diržų.
„Gates“ diržai yra laikomi stipriausiais rinkoje ir dažnai pranoksta transporto priemonių gamintojų naudojamus diržus. Be to, jie yra tyliausi pagalbinės pavaros diržai, sukurti skiriant dėmesį šiuolaikiniams mažos galios, mažesnių matmenų varikliams, kuriuose atstumai tarp skriemulių yra trumpi, todėl pavara paprastai veikia garsiau.
Diržų „Micro-V“® eksploatavimo rida gali siekti 120 000 km, todėl mechanikams būtina patikrinti, ar nesusidėvėjo ir metalinės pavaros dalys. Visas pagalbinės diržinės pavaros problemas, išskyrus diržo dėvėjimąsi ir buksavimą, sukelia šios sistemos metalinių dalių nusidėvėjimas. Dėl to įtempiklį, sukamosios vibracijos slopintuvus ir laisvosios eigos generatoriaus skriemulius reikia periodiškai tikrinti. Dažniausiai juos keisti prireikia kartu su diržu.
2 pav. Būtinai patikrinkite, ar nenusidėvėjęs automatinis įtempiklis. Kol variklis paleistas, svirtis ir jos guolis nuolat juda, todėl dėvisi – atsiranda geometrinių ašių nesutaptis ir kyla didesnis triukšmas.
Paskirstymo diržo komplektai su aušinimo skysčio siurbliu
Veiklą Europoje „Gates“ pradėjo 1963 m. ir šiandien paskirstymo diržų, palyginti su antruoju pagal dydį Europos nepriklausomos atsarginių dalių rinkos dalyviu, pagamina tris kartus daugiau. „Gates“ paskirstymo diržų komplektai su aušinimo skysčio siurbliu yra labai populiarūs ir Baltijos šalyse. Mechanikas, rinkdamasis „Gates“, žino, kad metalinių dalių kokybė prilygsta transporto priemonių gamintojų naudojamoms dalims. Bendrovė „Gates“ yra didžiausia automatinių įtempiklių gamintoja ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje.
„Gates“ gamyklos veikia JAV, Pietų Korėjoje ir Japonijoje. Jose gaminami diržai ir įtempikliai, kurie tiekiami transporto priemonių gamintojams: nuo „European Mercedes MV“ diržų iki VAG paskirstymo diržų ir produkcijos visiems korėjietiškų ir japoniškų automobilių gamintojams. „Gates“ specializuojasi ir aušinimo sistemų srityje, todėl pati gamina daugiau kaip pusę aušinimo skysčio siurblių, kurie dedami į komplektus.
Jei keičiamas paskirstymo diržas, labai svarbu visas besidėvinčias dalis, įskaitant aušinimo skysčio siurblį, pakeisti atsarginėmis dalimis, kurios kokybe yra lygiavertės transporto priemonių gamintojų naudojamoms dalims. Šiuolaikiniuose varikliuose darbas yra sudėtingesnis, nes į pavaros sudėtį įeina automatinis įtempiklis. Dėl to labai svarbu laikytis montavimo nurodymų. „Gates“ juos pateikia elektroniniu formatu – tereikia nuskenuoti ant dėžės esantį QR kodą.
Montuodami atkreipkite dėmesį į variklio temperatūrą (turi būti artima kambario temperatūrai), variklio padėtį (paprastai fiksavimo įrankiais velenas turi būti nustatytas į viršutinę galutinę cilindro padėtį) ir įtempiklio sukimosi kryptį. Pastarasis veiksnys priklauso nuo variklio tipo. Skirtingas būna ir įtempiklio varžto veržimo momentas. Šiuos parametrus būtina pasitikrinti konkretiems automobiliams skirtuose nurodymuose, kuriuos pateikia „Gates“. Remontuodami sinchronizavimo pavaros sistemą, variklio jokiu būdu nė per laipsnį nesukite atgal. Jei šio nurodymo nepaisoma, automatinis įtempiklis negalės užtikrinti tinkamo įtempio.
3 pav. Pasirinkęs „Gates“ komplektą su aušinimo skysčio siurbliu, mechanikas žino, kad visoms dalims taikoma ta pati garantija ir visų jų kokybė prilygsta automobilio gamintojo naudojamoms dalims. Dabar ant visų komplektų yra QR kodai. Nuskenavęs kodą, montuotojas gauna konkrečiam automobiliui tinkamus montavimo nurodymus įvairiomis kalbomis, o taip pat ir lietuvių kalba! „Gates“ - paprasta montuoti.
4 pav. Keičiant aušinimo skysčio siurblį, būtina užtikrinti, kad ant aušinimo sistemos ir variklio bloko nebūtų rūdžių ar kitų metalo dalelių. Sistemą rekomenduojama praplauti, nes joje esantys nešvarumai gali patekti tarp naujojo siurblio mechaninio sandarinimo paviršių. Siurblys negalės tinkamai prisitrinti ir po 10 minučių trukmės pritrynimo laikotarpio skysčio nuotėkis nesiliaus.
2020 m. vasario mėnesį „Gates“ pristatė bendrovės klientams skirtą mobiliąją programėlę-katalogą. „iOS“ įrenginių „Apple Store“ arba „Android“ programėlių parduotuvės „Google Play“ paieškos lauke įrašykite „Gates Automotive Catalogue“. Naujoje programėlėje lengvai rasite visus „Gates“ gaminius, jų nuotraukų ir informacijos: patarimų ir vaizdo įrašų. Be to, konkretiems automobiliams pritaikytus „Gates“ sinchronizavimo diržų komplektų nurodymus galima atsisiųsti ir lietuvių kalba.