Paskelbimo data: 2024-01-03

Dažniausiai pagalbos kelyje prireikia dėl akumuliatoriaus


Pagalbos kelyje dažniau prireikia atėjus šaltajam metų laikui. Vokietijos transporto priemonių asociacijos ADAC pateiktais statistikos duomenimis, dažniausias 3,4 milijono pagalbos kelyje poreikio atvejų kaltininkas yra starterio akumuliatorius. Akivaizdu, kad visiškai įkrauto elektrinių automobilių akumuliatoriaus nepakanka. Elektriniuose automobiliuose taip pat yra starterio akumuliatorius ir 55,6 proc. atvejų pagalbos kelyje prireikė dėl sugedusio 12 V akumuliatorius.

VARTA akumuliatoriai

Nesvarbu, ar naudojamas degimo, ar elektrinis variklis, starterio akumuliatorius yra dažniausia pagalbos kelyje poreikio priežastis. Ypač žiemą, nukritus temperatūrai, vidinis degimo variklis eikvoja daugiau akumuliatoriaus galios nei vasarą. Be to, žemoje temperatūroje sumažėja akumuliatoriaus talpa, ypač jei jis jau buvo pažeistas dėl aukštos temperatūros vasarą. „Jei ateinančiais mėnesiais nenorite turėti problemų dėl automobilio, laiku įkraukite ir tinkamai prižiūrėkite akumuliatorių, – pataria Felix Lukow iš „Clarios all Motorists“. – Akumuliatoriaus priežiūra taip pat gali būti žieminės automobilio patikros dalis.“


Kodėl taip dažnai kyla problemų su elektrinių automobilių 12 V akumuliatoriumi? 



Dažnai taip yra dėl to, kad baigiasi numatytas ketverių ar penkerių metų pirmosios kartos elektrinių automobilių 12 V akumuliatorių galiojimo laikas ir juos reikia pakeisti. Kai kuriuose modeliuose problemų kyla dėl to, kad 12 V akumuliatorius maitina visą valdymo elektroniką. „Kai kuriose elektrinių automobilių gamintojų sistemose 12 V akumuliatorių įkrovimo strategija vis dar nėra tobula, – sako „Clarios“ inžinerijos padalinio vadovė Nadine Dehnert. – Dėl to 12 V akumuliatorius dažnai visiškai išsikrauna. Taip yra dėl to, kad starterio akumuliatoriui reikalinga srovė yra didesnė nei turimi pajėgumai. Jei akumuliatorius įkrautas nepakankamai, pavyzdžiui, jei transporto priemonė nebuvo įjungta arba nebuvo naudojama ilgą laiką, gali kilti problemų, ypač jei taip nutinka dažnai ir dar ekstremaliomis sąlygomis. Pakeitę 12 V akumuliatoriaus įkrovimo strategiją arba naudodami didesnį akumuliatorių automobilių gamintojai gali sumažinti arba visiškai užkirsti kelią tokioms problemoms.“







Sistemoms atnaujinti reikia daug galios 



Kita priežastis – 12 V akumuliatoriumi maitinama visa valdymo elektronika ir, kaip yra daugelyje elektrinių transporto priemonių, akumuliatorius kelis kartus panaudojamas naujinant arba dėl kitų priežasčių vis jungiant degimą. Tam reikia daug galios, ir, jei tai kartojasi dažnai neįkrovus akumuliatoriaus, gali kilti užvedimo problemų. Įprastai taip nutinka automobilį pastačius kelioms savaitėms per atostogas arba reguliariai naujinant.

Kad būtų ramu, pasibaigus vasaros sezonui ir bet kuriuo atveju prieš žiemos sezoną starterio akumuliatorių būtina patikrinti remonto dirbtuvėse. „Automobilio akumuliatorių keisti gali tik profesionalūs specialistai, kad jo efektyvumas nenukentėtų, o saugos funkcijos ir toliau puikiai veiktų“, – pabrėžia F. Lukow.

„VARTA Training Academy“ mokymo programoje partnerių žinios apie akumuliatorių priežiūrą nuolat atnaujinamos.  




Nepamirškite padangų ir žibintų



Žiemą problemų gali sukelti ne tik starterio akumuliatorius. Kalbant apie saugumą, žieminės (ne demisezoninės) padangos su pakankamo gylio protektoriumi bei veikiantys ir tinkamai sureguliuoti žibintai yra labai svarbūs veiksniai. Šiuo atveju taip pat geriausia kreiptis į specializuotas remonto dirbtuves. „Sutaupykite laiko ir pinigų, šią patikrą atlikdami tuo pačiu metu kaip ir akumuliatoriaus“, – rekomenduoja F. Lukow.



Patarimai, ypač praversiantys elektrinių automobilių savininkams




  • Kad žiemą akumuliatorius nebūtų papildomai apkraunamas, naktį jį reikėtų laikyti garaže. Tai taip pat taikytina ir 12 V akumuliatoriui.
  • Elektrinį automobilį iš anksto pašildykite tik tada, kai jis įkraunamas. Priešingu atveju sutrumpės automobiliu nuvažiuojamas atstumas. Daugeliu atveju šildoma įkraunant, kad važiuojant reikėtų mažiau šildyti. Dažniausiai pakanka sėdynių ir vairo šildymo. Taip sumažėja važiavimui skirto akumuliatoriaus apkrova.
  • Bet kokiu atveju būkite atsargūs – kai kuriuose automobilių modeliuose šildymui vis dar naudojamas 12 V akumuliatorius. Kol akumuliatorius dar iki galo įkrautas, įkrovimo kaiščio atjungti negalima, nes jį kontroliuoja 12 V akumuliatoriaus maitinama elektros grandinė.

Apie „Clarios“. „Clarios“ yra pasaulinis pažangių žemos įtampos automobilinių akumuliatorių gamybos lyderis. Įmonės progreso variklis – sumanūs sprendimai beveik bet kokio tipo transporto priemonėms. Daugiau kaip 100 šalių dirbantys 16 tūkst. darbuotojų perduoda savo žinias atsarginių dalių rinkos ir OEM partneriams ir užtikrina produkcijos patikimumą, saugumą ir naudojimo patogumą. Savo planetą įmonė tausoja sutelkusi dėmesį į ESG – taikydama geriausią šios klasės tvarumo praktiką ir skatindami ją taikyti automobilių pramonėje. „Clarios“ įmonės įsipareigojimai susiję su tvarumu ir meistriškumu. Stengiamasi užtikrinti, kad 99 proc. akumuliatoriams naudojamų medžiagų būtų utilizuotos, recirkuliuotos ir regeneruotos. „Clarios“ yra „Brookfield“ portfelio įmonė.

Apie VARTA. VARTA® akumuliatoriai yra varomoji inovacijų, tokių kaip „Start-Stop“ varikliai, jėga. Jie patikimai kaskart užves transporto priemonės variklį ir padės pagerinti jo veikimo efektyvumą. VARTA istorija siekia daugiau kaip 125 metus. VARTA akumuliatorius naudoja daugelis didžiųjų automobilių gamintojų, jais pasitiki viso pasaulio vairuotojai.