Paskelbimo data: 2023-08-21
Visapusiška ekosistema mobilumo erai
Interviu su „Inter Cars Group“ valdybos pirmininko pavaduotoju Krzysztof Soszyński.
Kokį vaidmenį, jūsų manymu, atliks „Inter Cars Group“ vykdant žaliąją automobilių sektoriaus pertvarką?
Žalioji automobilių sektoriaus pertvarka būtina. Remiantis mano atlikta analize, jau dabar matome evoliuciją šioje srityje. Teisės aktų pakeitimų ar lengvatų įsigyjant mažai taršias ar nulinės taršos transporto priemones nepakanka. Šiuo metu esantis tinkamos įkrovimo infrastruktūros trūkumas, aukšta mažai taršių ir nulinės taršos transporto priemonių įsigijimo ar nuomos kaina, retų žaliavų, reikalingų akumuliatoriams gaminti, prieinamumas arba elektros energijos mūsų lizduose švarumas – visi šie veiksniai veikia vartotojų sprendimus nusipirkti ar išsinuomoti naują automobilį.
Staigūs pokyčiai gali sukelti ekonominę krizę ir sunkių socialinių pasekmių. Taikydami tokį evoliucinį požiūrį, pereinamuoju laikotarpiu turime užtikrinti, kad mūsų transporto priemonės išliktų geros techninės būklės, o su išmetamųjų teršalų kiekiu susijusios dalys būtų prižiūrimos itin kruopščiai. Žvelgdami į mūsų keliuose jau važinėjančias transporto priemones, darome išvadą, kad su jų gamyba susijusios aplinkosaugos išlaidos jau patirtos. Verta didinti vairuotojų informuotumą šiuo klausimu ir skatinti juos palaikyti gerą transporto priemonių techninę būklę.
Ilgalaikėje perspektyvoje vis labiau populiarės mažai taršūs automobiliai, ypač elektromobiliai. Jie gali būti natūralus pasirinkimas daugeliui jaunų žmonių, kurie pirmą kartą gyvenime perka arba nuomojasi transporto priemonę. Net ir labiau patyrę vairuotojai, pirkdami naują transporto priemonę, vis dažniau rinksis elektromobilius. Remiantis „Santander Consumer Multirent“ ataskaita „Artėja elektromobilių laikai“, vienas iš keturių Lenkijos vairuotojų norėtų apsvarstyti galimybę įsigyti elektromobilį. 55 % respondentų pagrindiniu pranašumu laiko tai, kad tokios transporto priemonės neteršia aplinkos. Kiti pranašumai – galimybė įkrauti transporto priemonę namuose, nedidelis vairavimo triukšmas ir tylus variklio veikimas, nors pastaroji savybė tikrai nebus laikoma pranašumu daugeliui „tikrų“ benzininių variklių mėgėjų.
Elektromobilumas neabejotinai išsprendžia daugelį aplinkosaugos problemų, su kuriomis šiuo metu susiduriame, o važiavimas nulinės taršos transporto priemone atitinka daugelio vairuotojų, ypač jaunosios kartos atstovų, lūkesčius. Įkrovimo stotelių skaičius, transporto priemonių įvairovė ir didėjanti AEI dalis energijos gamyboje – visi šie veiksniai sistemingai mažina su elektromobiliais susijusį teršalų kiekį. Tačiau pirmiausia reikia išspręsti dvi problemas: pirma, reikia užtikrinti galimybę gauti žaliavų, reikalingų akumuliatoriams gaminti. „Bloomberg“ duomenimis, ličio paklausa iki dešimtmečio pabaigos padidės penkis kartus, o tai gali lemti didelį kainų augimą. Kita problema išryškės tik po kelerių metų – kai pirmieji elektromobiliai bus pakankamai seni, kad galėtų patekti į metalo laužo supirktuves. Tada reikės priimti sisteminius teisės aktus, kuriais būtų sprendžiama neregėto masto akumuliatorių utilizavimo problema.
Nesutinku su nuomone, kad vidaus degimo variklių transporto priemonių naudotojai yra „kitoje barikadų pusėje“. Mes nuolat kartojame, kad transporto priemonės su vidaus degimo varikliu, kurios jau buvo pagamintos... na, jos jau buvo pagamintos. Tai reiškia, kad žaliavų ir su jų gamyba susijusių išmetamųjų teršalų nebegalima sutaupyti. Aplinka jau patyrė šią kainą.
Todėl išlaikyti juos gerai suremontuotus yra racionaliausias sprendimas. Jų keitimo laikas ateis vėliau. Anksčiau buvo labai populiarūs dvitakčiai varikliai. Šiandien jie naudojami tik kai kuriuose senoviniuose automobiliuose. Jie buvo pamiršti.
Kad susidarytume išsamų vaizdą, turime paminėti detalių restauravimo procesą, nes manau, kad tai vienas svarbiausių ir ekologiškiausių sprendimų automobilių pramonėje. Šiuo metu turimos technologijos leidžia suteikti naudotoms dalims naują gyvenimą, nepaisant to, kad jos jau atitinkamai susidėvėjusios. Svarbu tai, kad šiame procese sunaudojama daug mažiau žaliavų ir energijos, nei gaminant naujas detales. Tinkamai restauruotos dalys atitinka visus naujų dalių parametrus ir turi papildomų pranašumų: jos pigesnės ir mažina naujų dalių, kurių gamyba yra brangi ir reikalauja daug energijos, paklausą.
Taigi transporto priemonių dalių perdirbimo procesas yra praktinė žiedinės ekonomikos skatinimo forma. Džiaugiuosi, kad mūsų įmonė eina būtent ta kryptimi.
Automobilių pramonė yra mūsų aistra. Mes mylime automobilius ir daugelis iš mūsų nelaiko jų tiesiog daiktais.
Nesakau, kad automobiliai turi sielą, bet tikrai žinau, kad kiekviena transporto priemonė nusipelno būti suremontuota. Tai galioja vienodai ir palyginti naujiems automobiliams, ir elektromobiliams, ir senesniems jų analogams su vidaus degimo varikliais. Tai nėra tik sentimentalumas – mes tai darome dėl ekonominių veiksnių ir rūpindamiesi aplinka. Todėl esame pasirengę pokyčiams. Tačiau mes nepamirštame savo šaknų – taip pat siūlome dalių, skirtų moderniausioms elektrinėms arba hibridinėms transporto priemonėms, bei automobiliams su labiau tradiciniais varikliais. Mokydami su mūsų įmone bendradarbiaujančius mechanikus, plečiame jų žinias tiek apie aukštos įtampos sistemas, tiek apie sankabos keitimo procedūras. Abiejų šių automobilių rinkų segmentai dalijasi mūsų bekompromisiu požiūriu į kokybę – tikime, kad kiekybė niekada nepakeis kokybės, nepriklausomai nuo komponento tipo.
Padedame autoservisams pasirengti šiems pokyčiams. Pasinaudojame puikiais ryšiais su detalių gamintojais, taip pat ir gaminančiais komponentus mažai taršioms transporto priemonėms, o iš jų gautas žinias perduodame mechanikams. Toks požiūris naudingas ir dalių gamintojams, nes kuo daugiau autoservisų gebės naudoti jų komponentus, tuo daugiau bus parduodama tų dalių.
O jei elektrinių transporto priemonių serviso ir priežiūros procesas bus populiaresnis ir pigesnis, vairuotojai bus labiau linkę jas pirkti.
Kokį vaidmenį „Inter Cars Group“ gali atlikti užtikrinant įtraukesnį ir atsakingesnį judumą?
Šiandien mūsų judumas labai priklauso nuo to, ar turime nuosavą automobilį. Žinoma, būtų idealu, jei visi galėtų važinėti nulinės taršos automobiliais, varomais energija iš atsinaujinančiųjų šaltinių. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad, kol ši vizija taps realybe, dar kelis dešimtmečius keliais važinės automobiliai su vidaus degimo varikliais, o jų savininkai greitai nepersės į elektromobilius – jau vien dėl ekonominių priežasčių. Taigi transporto priemonės su įvairių tipų hibridinėmis pavaromis rinkoje išliks dar ilgai.
Mes suteikiame galimybę palaikyti gerą visų tipų transporto priemonių techninę būklę, sudarydami sąlygas įsigyti aukščiausios kokybės detalių už priimtiną kainą ir suteikdami galimybę naudotis specializuotais autoservisais ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir mažesniuose miesteliuose bei kaimuose.
Verta prisiminti, kad naujo automobilio įsigijimas yra didžiulių finansinių pastangų reikalaujantis įvykis, kurį daugelis šeimų patiria kartą per kelerius metus. Galimybė suremontuoti šiuo metu turimą transporto priemonę arba nuspręsti įsigyti automobilių rinkoje naudotą transporto priemonę už prieinamą kainą iš tikrųjų padidina visų eismo dalyvių saugumo lygį.
Tokios transporto priemonės kaip greitosios pagalbos ir gaisriniai automobiliai bei autobusai turi išlikti ypač geros techninės būklės. Mūsų įmonė jau daugelį metų prisideda prie mobilumo išsaugojimo ir plėtoja tuos jo aspektus, kurie neapsiriboja vien tik transporto priemonės, naudojamos transporto reikmėms, sąvoka.