Paskelbimo data: 2024-10-30

Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą

Pasaulinis automobilių detalių tiekėjas „Niterra“ yra „NGK“ uždegimo žvakių ekspertas. Pirmaujančio uždegimo ir transporto priemonių elektronikos specialisto pozicijas užimanti bendrovė jau beveik 90 metų dirba su šia svarbia dalimi, kuri yra kiekvieno benzininio vidaus degimo variklio pagrindas.

Uždegimo žvakės
Nenuostabu, kad Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos regione „NGK Ignition Parts“ prekės ženklas siūlo daugiau nei 1 900 pavadinimų uždegimo žvakių, o tai atitinka maždaug 80 proc. šiame regione eksploatuojamų keturračių transporto priemonių. Europoje siūloma 1 600 dalių, tai atitinka daugiau kaip 85 proc. keturračių transporto priemonių. Dviračių transporto priemonių parko aprėptis siekia beveik 100 proc. Šios dalies svarbą bendrovei „Niterrai“ atskleidžia stulbinantis faktas: praėjus vos 54-iems metams nuo tada, kai bendrovė pagamino pirmąją „NGK“ uždegimo žvakę, 1991 m. buvo pagaminta net penki milijardai jos vienetų.

Techninė uždegimo žvakių svarba


Uždegimo žvakė yra mažas, bet milijonams transporto priemonių visame pasaulyje labai svarbus elementas, todėl ji turi būti patikimesnė ir ilgaamžiškesnė nei bet kuris kitas variklio komponentas. Bendrovė „Niterra“ atliko daug darbo kurdama prekės ženklo „NGK Ignition Parts“ gaminį, kuris dabar leidžia ne tik efektyviau naudoti degalus, bet ir išlieka neprilygstamai patvarus visą eksploatavimo laiką.

Būtent pastaroji savybė yra labai svarbi. Kad automobilio ratai nuolat suktųsi, variklio degimo kameroje esantį oro ir degalų mišinį uždegimo žvakė turi uždegti nuo 350 iki 9 500 kartų per minutę. Šiuo tikslu žvakė įsukama į variklio cilindrų galvutę, o viršutinė jos dalis yra skirta elektrai prijungti. Priklausomai nuo variklio uždegimo sistemos, į šią jungtį įkišama aukštos įtampos uždegimo laido jungtis, o modernesnės techninės koncepcijos modeliuose jungtis gali turėti atskirą „pieštukinę“ uždegimo ritę. Kitas žvakės galas įstatomas į degimo kamerą, jame yra uždegimo elektrodai. Varikliui veikiant, į uždegimo žvakę tiekiama aukšta įtampa, kuri sukuria elektros lanką tarp elektrodų, o pastarasis uždega oro ir degalų mišinį. Būtent šią paprastą, tačiau svarbią funkciją „NGK“ prekės ženklas tobulina jau beveik šimtmetį. Dėl šios priežasties „NGK“ garsėja gaminiais, kurie užtikrina stabilią tuščiąją eigą, pasižymi geriausiomis apsaugos nuo užteršimo savybėmis, efektyvesniu degalų naudojimu ir nuolatiniu optimaliu veikimu.

Pagrindinis kiekvieno variklio komponentas


Bendrovės „Niterra“ prekės ženklas „NGK“ yra pagrindinis uždegimo žvakių tiekėjas tiek originalios įrangos, tiek atsarginių dalių rinkai ir nuolat tobulina savo aukščiausios klasės gaminius, kad jų naudojimas varikliuose, kuriems jie skirti, būtų dar efektyvesnis.

„NGK“ yra pagrindinis uždegimo žvakių gamintojas, todėl šiuo prekės ženklu pažymėtos uždegimo dalys apima beveik visus rinkoje esančių variklių tipus. Dalies pagrindą sudaro centrinis elektrodas, daugiausia sudarytas iš nikelio lydinio. Ši svarbi detalė suteikia kibirkštį, kuri perduodama į įžeminimo elektrodą, standartiniame „NGK“ gaminyje pagamintą iš nikelio lydinio. Ji tarnauja kaip priešingas centrinio elektrodo elektrinis polius. „NGK“ žvakės pasižymi puikiu šilumos laidumu, kuris padeda išvengti perkaitimo ir užtikrina patikimesnį automobilio užvedimą.



Iš tauriųjų metalų pagamintos „NGK“ žvakės yra dar efektyvesnės, o patobulinti jų elektrodai suteikia svarbių eksploatacinių savybių. Naudojant iridį, platiną arba jų lydinį („Laser Iridium“ linija), šių tauriųjų metalų panaudojimas užtikrina geresnį užvedimą esant šaltam varikliui, sklandesnį darbą tuščiąja eiga, geresnį degumą ir mažesnes degalų sąnaudas.

„NGK“ aukščiausios klasės gaminys – iridžio uždegimo žvakė – buvo pristatytas 1997 m.; tai lėtesnį nusidėvėjimą užtikrinantis elementas, kuris yra pranašesnis už alternatyvias platinos ir nikelio pagrindu pagamintas žvakes.

Nors dauguma žvakių turi tik vieną įžeminimo elektrodą, jų gali būti ir keletas (elektrodų skaičius gali siekti keturis).

Dauguma šiuolaikinių uždegimo žvakių taip pat turi vieną keraminį izoliatorių, pagamintą iš aliuminio oksido. Tai užtikrina optimalų atsparumą karščiui ir apsaugo nuo perkaitimo bei mechaninių smūgių.

Atidžiau pažiūrėjus į šiuos „NGK“ transporto priemonių žvakių izoliatorius, taip pat galima pastebėti, kad dalies numeryje yra raidė „R“. Tai reiškia, kad naudojamas rezistorius, kuris slopina kibirkščiavimo metu atsirandantį elektromagnetinį triukšmą. Jis gali trikdyti elektroninius signalus, pvz., mobiliųjų telefonų ir variklio valdymo sistemų signalus, todėl tai yra svarbi „NGK“ uždegimo žvakių savybė. Daug investuodamas į mokslinius tyrimus ir plėtrą, kad gaminiai atitiktų aukščiausius techninius standartus, šis prekės ženklas daug metų glaudžiai bendradarbiavo su tokiomis automobilių sporto šakomis kaip „Formulė-1“ ar „MotoGP“ lenktynės, todėl turėjo galimybę išbandyti daug naujų technologijų, kurios skirtuose gaminiuose buvo pritaikytos vartotojams. Nenuostabu, kad dauguma garsiausių pasaulio automobilių gamintojų savo transporto priemonėms renkasi būtent „NGK“ uždegimo žvakes.

Pagrindinis techninės priežiūros veiksnys


Keičiant uždegimo žvakes, visada būtina vadovautis nustatytomis techninės priežiūros instrukcijomis. Automobilių gamintojų nustatyti žvakių keitimo intervalai gali skirtis ir svyruoja nuo 20 000 iki 120 000 kilometrų, tačiau ir šiuo atveju iridis užtikrina geriausią apsaugą nuo nusidėvėjimo, todėl pailgina tokių žvakių tarnavimo laiką.

Paprastai brangiųjų metalų įrenginiai tarnauja ilgiau nei nikelio kištukai. Tai atspindi ir ilgesni iridžio bei platinos žvakių aptarnavimo intervalai.

Kaip ir bet kurios variklio dalies atveju, montuojant naują detalę rekomenduojama vadovautis gamintojo instrukcijomis. Uždegimo žvakes galima pakeisti savarankiškai, tačiau norint užtikrinti optimaliausią žvakių tarnavimo laiką, būtina skirti pakankamai dėmesio jų išėmimui, valymui ir keitimui. Taip pat reikia taikyti tinkamą sukimo momentą, kad žvakės būtų tinkamai įstatytos. Kartais tai gali kelti problemų, įskaitant užteršimą anglimi.

Taip nutinka tada, kai izoliatoriaus paviršius pasidengia tokiomis medžiagomis kaip degalai, alyva ar anglis ir dėl to variklis gęsta arba neužsiveda. Taip gali nutikti neteisingai pritvirtinus kištukus. Netinkamai sumontavus žvakes, gali kilti ir daugiau problemų, pvz., degalų sąnaudos gali sumažėti ne tiek, kiek tikėtasi.

Kartais uždegimo žvakės tarp jų pakeitimo sugenda ne dėl netinkamo montavimo, o dėl kitų priežasčių. Dažniausiai taip nutinka dėl perkaitimo, minėto anglies ar kitos pašalinės medžiagos susikaupimo, degimo kameroje esančios alyvos arba neteisingo tarpelio tarp žvakės elektrodų.

Tikimės, kad šis straipsnis suteikė šiek tiek techninių žinių apie garsiausią „NGK“ prekės ženklo gaminį ir jo taikymą šiuolaikinėse transporto priemonėse. Šis straipsnis yra pirmasis iš straipsnių serijos, kurioje pateikiama techninė informacija apie pagrindinius automobiliams skirtus „Niterra“ gaminius. Kitame straipsnyje pristatysime kaitinimo žvakę – dyzeliniams varikliams skirtą elementą.

Norėdami gauti daugiau informacijos apie „NGK“ prekės ženklo uždegimo žvakes, apsilankykite „TekniWiki“ adresu www.tekniwiki.com. Tai techninė platforma su interaktyviais mokymosi moduliais, kurie yra nuolat atnaujinami, kad atitiktų naujausius vartotojų poreikius.

Jus taip pat gali sudominti:

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

„Denso“ dyzelinių variklių komponentai

„Denso“ dyzelinių variklių komponentai

NVR  sankabos sistema

NVR sankabos sistema

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“