Paskelbimo data: 2020-08-20
, autorius: LIQUI MOLY

Variklinė alyva: mineralinė, pusiau sintetinė ar sintetinė?

Variklinė alyva laikui bėgant transformavosi iš paprasto tepalo į aukštos technologijos alyvą. Taip pat gerokai padaugėjo ir jos rūšių, pasižyminčių įvairiomis specifikacijomis. LIQUI MOLY alyvos laboratorijos vadovas Vokietijoje Oliver Kuhn paaiškina skirtumus ir atskleidžia, ką svarbu žinoti apie mineralines, pusiau sintetines ir sintetines alyvas.

variklinė alyva.jpg

Kokios yra variklinės alyvos rūšys?

Oliver Kuhn: „Variklinė alyva grubiai skirstoma į dvi rūšis: mineraliniu ir sintetiniu pagrindu pagamintą alyvą. Mineralinės alyvos reikšmė pastaruoju metu vis mažėja, kadangi ji nėra pajėgi užtikrinti visų šiuolaikinių automobilių poreikių. Šiuolaikiniai varikliai yra daug labiau pažeidžiami, nei buvo anksčiau, todėl tik sintetinė alyva gali atitikti šiandieninius reikalavimus ir užtikrinti sklandų šiuolaikinių variklių darbą.“

Sintetinė alyva yra geresnė?

Oliver Kuhn: „Taip, tačiau galima maišyti mineralinę ir sintetinę alyvas. Vis dėlto pusiau sintetinė alyva turi mažiau reikšmės rinkoje, nes jos mineralinės savybės nėra pakankamai aukštos.“

Ar visos sintetinės alyvos yra vienodos?

Oliver Kuhn: „Deja, ne. Yra du skirtingi sintetinių alyvų gamybos būdai. Vienu iš šių būdų gaunama vadinamoji PAO alyva. Tai yra klasikinė sintetinė alyva, kuri pasirodė rinkoje aštuntajame dešimtmetyje. Chemiškai ji yra labai gryna, todėl labai efektyvi, tačiau jos gamyba yra labai brangi. Taikant kitą metodą, alyva gaunama hidrokrekingo būdu, techniniu žargonu ji vadinama HC alyva. HC alyvos yra modernesnės ir atsirado 1990 m. Šiandien jos siūlo didžiausią įmanomą naudą visiems šiuolaikiniams varikliams.“

Geriau naudoti PAO arba HC alyvą?

Oliver Kuhn: „Toks pasirinkimas dažniausiai net neegzistuoja. Šiais laikais beveik visos alyvos yra gaminamos naudojant HC alyvą. Daugelį alyvos specifikacijų galima patenkinti tik naudojant HC alyvas.“

Kaip galima atskirti kokia tai sintetinė alyva?

Oliver Kuhn: „Tai nėra paprasta, nes nėra vienodos terminologijos, žymėjimo. Pavyzdžiui, JAV tiek PAO, tiek HC alyvos gali būti apibūdinamos kaip visiškai sintetinės, tačiau Vokietijoje tik PAO alyvos gali būti vadinamos sintetinėmis. Štai kodėl mes ant HC alyvų klijuojame etiketę „Synthesis Technology“. Kiti gamintojai naudoja tokius terminus kaip „100 % sintetinė“ arba „sintetinis mišinys“, tačiau nėra visiškai aišku, kas tiksliai turima omenyje.“

Tai gana painu.

Oliver Kuhn: „Tiesa. Tačiau klausimas, kokia tai sintetinė alyva vairuotojams ir dirbtuvėms neturi jokios reikšmės. Klausimas yra ne kokia alyva yra tariamai geresnė. Lemiamas veiksnys yra tai, ar alyva atitinka specifikacijas, kurias automobilio gamintojas nustatė konkrečiam modeliui. Tai nurodyta automobilio vadove. Taip pat šią informaciją galite patikrinti naudodami nemokamą tepalo vadovą, esantį www.liqui-moly.com.“

Jei specifikacija yra teisinga, galima naudoti ir PAO, ir HC alyvą?

Oliver Kuhn: „Teisingai. Bet kokiu atveju priedų reikšmė tampa vis svarbesnė. Šiandien, be bazinės alyvos, jie yra svarbiausias variklinės alyvos komponentas ir sudaro didelę alyvos dalį. Naudojant keletą labai modernių variklinių alyvų, bazinė alyva iš esmės yra tik priedų paketo „nešiklis“.“

Kodėl diskutuojama, kuri sintetinė alyva yra geresnė?

Oliver Kuhn: „Tai tik aidas iš praeities. Kai prieš 30 metų pasirodė pirmosios HC alyvos, skirtumas nuo PAO alyvų kokybės savo prasme buvo didelis. Bet taip buvo seniai. Nė vienas alyvos ekspertas šiandien tokio klausimo nebegvildena.“

Apie LIQUI MOLY

„LIQUI MOLY“ siūlo itin platų automobilių prekių asortimentą: variklinės alyvos ir priedai, tepalai ir pastos, purškikliai ir automobilių priežiūros priemonės, klijai ir hermetikai. Įkurta 1957 m., „LIQUI MOLY“ kuria ir gamina tik Vokietijoje, kurioje įmonė yra neginčijama priedų rinkos lyderė ir ne kartą pripažinta kaip geriausias alyvos prekės ženklas. Bendrovė parduoda savo gaminius daugiau nei 150 šalių ir 2019 m. pardavė produkcijos už 569 milijonus eurų.