Paskelbimo data: 2022-02-04

„Twin scroll“ tipo turbokompresoriaus korpusas

Turbokompresoriai skiriasi savo konstrukcija – ji priklauso nuo variklių, su kuriais jie yra montuojami. Vienas svarbesnių skirtumų yra susijęs su jų ketaus korpusais.

Juos galime suskirstyti į dvi grupes: su viengubu išmetamų dujų įėjimu ir padalintu dvigubu įėjimu, vadinamojo „twin scroll“ tipo. Abu sprendimai yra pagrįsti ir pasitarnauja tam tikrose situacijose.

Esant mažoms apsukoms, variklis generuoja nedidelį kiekį išmetamų dujų, kurių energijos nepakanka greitam turbinos rotoriaus įsukimui. Dėl to visas oro suslėgimo procesas ir pristatymas į variklį įvyksta su tam tikru vėlavimu. Be to, iš atskirų cilindrų išmetamų dujų srautai turi pulsuojantį charakterį. Kai išmetamos dujos kaupiasi viename išmetimo kolektoriuje, jos gali tarpusavyje slopintis, o tai labai paveikia turbokompresoriaus našumą.

Sprendimas, kuris pagerina turbokompresoriaus efektyvumą, šioje situacijoje yra padalintas „twin scroll“ tipo kolektorius.

Konstrukcijoje „twin scroll“ kolektorius ir turbinos korpusas yra padalinti į du takus. Tai suteikia galimybę keisti išmetamų dujų iš atskirų cilindrų energijos srautus ir jų pritaikymą tiesiogiai turbinos rotoriui.

Kaip „Twin scroll“ veikia?

Išmetimo vožtuvų atidarymas generuoja pulsuojantį išmetimo dujų išmetimą. Dujos dideliu greičiu juda kolektoriaus apačion ir pro spiralinę turbinos korpuso konstrukciją patenka tiesiai ant rotoriaus. Padalinti kanalai atskiria ir sustiprina išmetamų dujų impulsus. Vienas kanalas atsako už vidinius cilindrus, kitas – už išorinius. Variklio darbo ciklas generuoja pakaitomis einančius impulsų smūgius, patenkančius ant rotoriaus mentelių pagal ciklą „vienas-du“, išlaikydamas jų tolygų išdėstymą.

Vertinant iš turbinos rotoriaus darbo perspektyvos, geresni yra greiti, tolygiai išdėstyti, trumpalaikiai išmetamų dujų energijos impulsai. Tai leidžia gerokai padidinti rotoriaus darbo efektyvumą ir tuo pačiu pagerinti greitėjimo tolygumą be jaučiamo vėlavimo.

Augant variklio apsukoms, o kartu ir išmetamų dujų energijai, padalintas kolektorius praranda savo reikšmę. Todėl „twin scroll“ tipo sprendimai yra labiausiai naudingi esant žemoms ir vidutinėms apsukoms. Šiame laikotarpyje tai yra labai veiksmingas turbokompresoriaus našumo pagerinimo būdas, ypač jo reakcijos laiko.

„twin scroll“

  • Žemesnės variklio apsukos;
  • Dažniausiai 6 cilindrų varikliai;
  • Taip pat galimi 4 cilindrų varikliai.

Viengubas įėjimas

  • Aukštesnės variklio apsukos;
  • V8 tipo varikliai;
  • Taip pat varikliai maitinami dujomis.

Jus taip pat gali sudominti:

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

NVR  sankabos sistema

NVR sankabos sistema

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link