Paskelbimo data: 2020-02-04
, autorius: BOSCH

Trumpai apie kaitinamųjų žvakių gedimų diagnostiką

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime kaitinamųjų žvakių degimo diagnostiką. Išanalizuosime priežastys, įvardinsime gedimo poveikį ir aptarsime sprendimus.

bosch kaitinamosios zvakes.jpg

Pažeista kaitinimo elemento viršūnė



Priežastis

Ankstyva įpurškimo pradžia

Poveikis

Kaitinimo elemento viršūnė labai įkaista, tampa trapi ir lūžta

Sprendimas

  • Patikrinkite įpurškimo sistemą
  • Tiksliai nustatykite įpurškimo tašką

Nelygus ir įlenktas kaitinimo elementas


Priežastys

  • Labai aukšta darbinė įtampa, pvz., variklio paleidimas naudojant pagalbines priemones
  • Labai ilgas įkaitusios žvakės veikimo ciklas (sąlygotas maitinimo / kaitinimo relės)
  • Neleistinas kaitimas, kai variklis jau paleistas
  • Sumontuota kaitinamoji žvakė, kurioje nėra liekamojo kaitimo funkcijos
  • Padidėjusi generatoriaus įtampa
Poveikis

Nutrūksta kaitinimo viela

Sprendimas

  • Jei variklį paleidžiate naudodami pagalbines priemones, paleidimo laidus junkite tik prie tų transporto priemonių, kurių elektros sistema yra 12 V
  • Patikrinkite kaitinamųjų žvakių sistemą
  • Pakeiskite žvakių kaitinimo laiko relę

Kaitinimo elementas išsilydęs / nulūžęs


Priežastys

  • Ankstyva įpurškimo pradžia
  • Purkštukai padengti suodžių nuosėdomis arba nusidėvėję
  • Variklio gedimas (pažeisti vožtuvai, įstrigęs stūmoklis ir pan.)
  • Varvantys purkštukai
  • Užstrigę stūmoklių žiedai
Poveikis

Kaitinimo elementas labai įkaista, todėl išsilydo arba nulūžta

Sprendimas

  • Patikrinkite įpurškimo sistemą (pvz., purkštuko ir laikiklio jungtį)
  • Tiksliai nustatykite uždegimo tašką

Sutrikęs uždegimo žvakės veikimas


Priežastys

  • Žiedinė anga tarp žvakės korpuso ir kaitinimo elemento susiaurėjusi arba užkimšta suodžių nuosėdomis
  • Kaitinimo elementas išsklaido labai daug šilumos, valdymo siūlas neįkaista, todėl per kaitinimo vielą teka per didelė srovė.
Poveikis

Nutrūksta kaitinimo viela, įvyksta išankstinis gedimas

Sprendimas

  • Patikrinkite įpurškimo sistemą
  • Tiksliai nustatykite įpurškimo tašką
  • Paisykite nurodyto veržimo momento

Trūkęs kaitinimo elementas


Priežastis

Pigios kaitinamosios žvakės / klastotės (dėl netinkamo užpildo arba dėl netinkamai prieš pildymą išdžiovintų izoliacinių miltelių vamzdelis gali išsipūsti, trūkti ar net sprogti)

Poveikis

Trumpasis jungimas dėl perkaitimo. Vamzdelis gali trūkti arba sprogti

Sprendimas

Naudokite „Bosch“ kaitinamąsias žvakes

Pažeistas gnybto varžtas



Priežastys

  • Per didelis gnybto veržlės veržimo momentas
  • Darbas netinkamu įrankiu
Poveikis

Nulūžta gnybto varžtas, pažeidžiamas šešiabriaunis paviršius, įvyksta trumpasis jungimas.

Sprendimas

  • Naudokite tinkamą dinamometrinį veržliaraktį
  • Griežtai paisykite nurodyto veržimo momento

Nulūžęs keraminis kaitinimo elementas

Priežastys

  • Netinkamas įpurškimo taškas
  • Netinkama purškiamos alyvos srauto forma
  • Viršįtampis (žr. išsilydžiusio elemento aprašą)
  • Netinkama žvakės padėtis, nes montuojant ji buvo pakreipta
Poveikis

Keraminis kaitinimo elementas perkaista ir nulūžta

Sprendimas

  • Patikrinkite, ar dėl nuotėkio variklyje netrūksta alyvos
  • Patikrinkite, ar tinkamai veikia valdymo blokas
  • Tinkamai sumontuokite žvakę

Išsilydęs keraminis kaitinimo elementas



Priežastys

  • Sumontuota netinkama kaitinamoji žvakė (pvz., 12 V kaitinamoji žvakė vietoj 24 V žvakės)
  • Sugedęs valdymo blokas sukelia per didelę įtampą arba per ilgai nenutraukia srovės tekėjimo
Poveikis

Dėl viršįtampio keraminis kaitinimo elementas išsilydo

Sprendimas

  • Patikrinkite generatorių
  • Patikrinkite, ar tinkamai veikia valdymo blokas
  • Naudokite tik konkrečiam automobiliui skirtas kaitinamąsias žvakes