Paskelbimo data: 2020-02-04
, autorius: BOSCH
Trumpai apie kaitinamųjų žvakių gedimų diagnostiką
Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime kaitinamųjų žvakių degimo diagnostiką. Išanalizuosime priežastys, įvardinsime gedimo poveikį ir aptarsime sprendimus.
Pažeista kaitinimo elemento viršūnė
Priežastis
Ankstyva įpurškimo pradžia
Poveikis
Kaitinimo elemento viršūnė labai įkaista, tampa trapi ir lūžta
Sprendimas
- Patikrinkite įpurškimo sistemą
- Tiksliai nustatykite įpurškimo tašką
Nelygus ir įlenktas kaitinimo elementas
Priežastys
- Labai aukšta darbinė įtampa, pvz., variklio paleidimas naudojant pagalbines priemones
- Labai ilgas įkaitusios žvakės veikimo ciklas (sąlygotas maitinimo / kaitinimo relės)
- Neleistinas kaitimas, kai variklis jau paleistas
- Sumontuota kaitinamoji žvakė, kurioje nėra liekamojo kaitimo funkcijos
- Padidėjusi generatoriaus įtampa
Nutrūksta kaitinimo viela
Sprendimas
- Jei variklį paleidžiate naudodami pagalbines priemones, paleidimo laidus junkite tik prie tų transporto priemonių, kurių elektros sistema yra 12 V
- Patikrinkite kaitinamųjų žvakių sistemą
- Pakeiskite žvakių kaitinimo laiko relę
Kaitinimo elementas išsilydęs / nulūžęs
Priežastys
- Ankstyva įpurškimo pradžia
- Purkštukai padengti suodžių nuosėdomis arba nusidėvėję
- Variklio gedimas (pažeisti vožtuvai, įstrigęs stūmoklis ir pan.)
- Varvantys purkštukai
- Užstrigę stūmoklių žiedai
Kaitinimo elementas labai įkaista, todėl išsilydo arba nulūžta
Sprendimas
- Patikrinkite įpurškimo sistemą (pvz., purkštuko ir laikiklio jungtį)
- Tiksliai nustatykite uždegimo tašką
Sutrikęs uždegimo žvakės veikimas
Priežastys
- Žiedinė anga tarp žvakės korpuso ir kaitinimo elemento susiaurėjusi arba užkimšta suodžių nuosėdomis
- Kaitinimo elementas išsklaido labai daug šilumos, valdymo siūlas neįkaista, todėl per kaitinimo vielą teka per didelė srovė.
Nutrūksta kaitinimo viela, įvyksta išankstinis gedimas
Sprendimas
- Patikrinkite įpurškimo sistemą
- Tiksliai nustatykite įpurškimo tašką
- Paisykite nurodyto veržimo momento
Trūkęs kaitinimo elementas
Priežastis
Pigios kaitinamosios žvakės / klastotės (dėl netinkamo užpildo arba dėl netinkamai prieš pildymą išdžiovintų izoliacinių miltelių vamzdelis gali išsipūsti, trūkti ar net sprogti)
Poveikis
Trumpasis jungimas dėl perkaitimo. Vamzdelis gali trūkti arba sprogti
Sprendimas
Naudokite „Bosch“ kaitinamąsias žvakes
Pažeistas gnybto varžtas
Priežastys
- Per didelis gnybto veržlės veržimo momentas
- Darbas netinkamu įrankiu
Nulūžta gnybto varžtas, pažeidžiamas šešiabriaunis paviršius, įvyksta trumpasis jungimas.
Sprendimas
- Naudokite tinkamą dinamometrinį veržliaraktį
- Griežtai paisykite nurodyto veržimo momento
Nulūžęs keraminis kaitinimo elementas
Priežastys
- Netinkamas įpurškimo taškas
- Netinkama purškiamos alyvos srauto forma
- Viršįtampis (žr. išsilydžiusio elemento aprašą)
- Netinkama žvakės padėtis, nes montuojant ji buvo pakreipta
Keraminis kaitinimo elementas perkaista ir nulūžta
Sprendimas
- Patikrinkite, ar dėl nuotėkio variklyje netrūksta alyvos
- Patikrinkite, ar tinkamai veikia valdymo blokas
- Tinkamai sumontuokite žvakę
Išsilydęs keraminis kaitinimo elementas
Priežastys
- Sumontuota netinkama kaitinamoji žvakė (pvz., 12 V kaitinamoji žvakė vietoj 24 V žvakės)
- Sugedęs valdymo blokas sukelia per didelę įtampą arba per ilgai nenutraukia srovės tekėjimo
Dėl viršįtampio keraminis kaitinimo elementas išsilydo
Sprendimas
- Patikrinkite generatorių
- Patikrinkite, ar tinkamai veikia valdymo blokas
- Naudokite tik konkrečiam automobiliui skirtas kaitinamąsias žvakes