Paskelbimo data: 2020-01-30
, autorius: SHELL
Tinkamas tepimas padeda turbokompresoriams išlaikyti krūvį
ES išleisti emisijų teisės aktai skatina tendenciją į šiuolaikinius variklius žvelgti kaip į būdą, padėsiantį mažinti į atmosferą išskiriamo anglies dvideginio kiekį
Pagal ES teisės aktus iki 2021-ųjų metų visos transporto priemonės privalo atitikti reikalavimus į atmosferą išmesti mažiau kaip 95 g/km CO2. Šių teisės aktų nustatytasis terminas yra itin svarbus gamintojams. Atsižvelgiant į tai, vis labiau stengiamasi mažinti variklius, siekiant sumažinti degalų suvartojimą, o kartu ir CO2 emisiją. Varikliuose įrengiami turbokompresoriai, kurie kompensuoja variklio darbinio tūrio sumažėjimą.
Šiuo metu beveik 70 procentų Europoje parduodamų naujų transporto priemonių yra su turbokompresoriumi, tyrimas rodo, kad gamintojams reaguojant į ES teisės aktus prognozuojama, kad transporto priemonių su turbokompresoriais gamyba iki 2022 metų pasieks 62,5 milijono vienetų.
Tačiau variklių sumažinimas taip pat reiškia ir tai, kad jiems teks dirbti kaip niekada sudėtingomis sąlygomis. Ypač aukštos darbinės temperatūros ir dideli slėgiai reiškia, kad kompaktiški turbokompresoriniai varikliai susidurs su išaugusiu problemų skaičiumi, įskaitant ir rimtus variklių gedimus.
Reaguodama į tai, „Shell“ sukūrė mažos klampos produktų liniją „Shell Helix Ultra 0W“, pritaikytą būtent tokioms sunkioms sąlygoms ir skirtą apsaugoti variklius bei padėti OĮG, autoservisų meistrams bei vairuotojams atitikti naujuosius emisijų normatyvus. Turbokompresorius sukasi daugiau kaip 150 000 ciklų per minutę greičiu ir gali įkaisti iki 1000 °C. Technologiškai sudėtinga ir moksliniais tyrimais pagrįstos sudėties alyva „Shell Helix 0W“ ne tik apsaugo variklius nuo per didelio įkaitimo, tačiau, kas ne mažiau svarbu, ji tepa ir turbokompresoriaus guolius, kadangi jie linkę užsikimšti, o tai gali apgadinti turbokompresorių.
Be to, maža „Shell Helix Ultra 0W“ alyvos klampa ir trintis leidžia iki 3 % sumažinti degalų suvartojimą, taip padedant sumažinti ir į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekį. Su šia alyva per metus vidutiniškai nuvažiuojant 14 500 km automobilis gali sumažinti CO2 emisiją 70 kilogramų per metus. Kad būtų vaizdžiau – toks pats CO2 kiekis išskiriamas pasigaminus 7000 puodelių kavos.
Tačiau „Shell Helix Ultra 0W“ ne tik apsaugo turbokompresorių. Vis didėjant ir taip jau griežtiems reikalavimams, naujiems varikliams reikalingos labai specifinės alyvos, atitinkančios šiuos pramonei taikomus normatyvus. Per ankstyvas uždegimas esant mažoms apsukoms – tai nenormalaus degimo įvykis, kurį sukelia moderniems varikliams būdingi didesni slėgiai cilindruose; tai gali įvykti varikliui veikiant mažų apsukų ir didelio sukimo momento sąlygomis. Užkirsti kelią nevaldomiems uždegimo pertrūkiams (LSPI) galima naudojant specialios sudėties alyvas. O „Shell Helix Ultra 0W“ sudėtis kaip tik ir pasižymi tomis svarbiausiomis savybėmis, būtinomis norint atitikti šiuos naujus pramonės standartus.
„Shell“ darbuotojas Dr. Jens’as Sommer’is pakomentavo: „ES teisės aktai dėl transporto priemonių CO2 emisijos yra itin svarbūs visai automobilių pramonei ir, manome, kad ateityje bus naudojami naujos kartos, modernūs, didelės galios varikliai, sukurti taip, kad vartotų mažiau degalų ir tuo pačiu išskirtų mažiau CO2. Beveik 70 % Europoje parduodamų automobilių yra su turbokompresoriniu varikliu, taigi, jeigu jais tinkamai nesirūpinama, kiekvienais metais milijonai jų gali patirti rimtų gedimų.
Variklio alyvos vaidina esminį vaidmenį kalbant apie transporto priemonės ir variklio charakteristikas, todėl norime padėti gamintojams, autoservisams ir vairuotojams sumažinti su modernių variklių priežiūra susijusių rūpesčių naštą ir tuo pat metu užtikrinti ilgesnę transporto priemonių eksploatacijos trukmę. Žinodami apie variklių projektavime vykstančius pokyčius, sukūrėme aukščiausios kokybės variklių alyvų liniją „Shell Helix Ultra 0W“, galinčią užtikrinti ilgalaikį ir stabilų darbą šiomis naujomis, sudėtingomis sąlygomis. Ji užtikrina iki 3 % mažesnį degalų suvartojimą ir apsaugą iki 1000 °C temperatūrose, todėl vairuotojai gali ramiai važiuoti ir nesirūpinti, kad variklis pernelyg įkais.“
„Shell Helix Ultra 0W“ – tai aukščiausios kokybės visiškai sintetinė variklio alyva, gaminama iš gamtinių dujų. „Shell PurePlus Technology“ – tai revoliucinis procesas, paverčiantis gamtines dujas krištolo tyrumo bazine alyva, kurioje praktiškai visiškai nėra jokių žaliavinėje naftoje esamų priemaišų. Sukurta bendradarbiaujant su OĮG ir skiriant ypatingą dėmesį vairuotojų poreikiams, paremta „Shell“ partnerystės su automobilių sporto komandų įgyta patirtimi bei žiniomis, ši alyvų linija vaidina esminį vaidmenį valant, apsaugant, tepant ir aušinant variklį iki 1000 °C darbinėse temperatūrose.