Paskelbimo data: 2023-06-23

Susipažinkite su „Inter Cars“ stabdžių sistemų dalių asortimentu



„Inter Cars“ siūlo platų stabdžių sistemos dalių asortimentą, o didelis tiekėjų skaičius užtikrina beveik pilną pritaikymų padengimą lengvųjų automobilių rinkoje. Tai reiškia, kad kiekvienas klientas gali rinktis produktus, vadovaudamasis ne tik kokybe, bet taip pat ir atitinkama kainų lentyna – nuo „TOP Premium“ prekių ženklų iki vidurinės lentynos ar biudžetinių produktų.

Stabdžių sistemų dalių asortimentas



„Inter Cars“ tinklo stabdžių sistemų dalių asortimente rasite:

  • stabdžių trinkeles (standartines, keramines, skirtas elektriniams ir hibridiniams automobiliams, tiuningines bei skirtas motosportui);
  • stabdžių diskus (pilnus, ventiliuojamus, labai anglingus, raižytus, įgręžtus, kompozitinius);
  • stabdžių būgnus;
  • antdėklus (trinkelės);
  • apkabos (naujos, regeneruotos, tiuninginės, transporto priemonėms su elektriniu stovėjimo stabdžiu);
  • stabdžių vamzdelius ir žarneles (plieninius, varinius, gumines, plieno šarve);
  • stabdžių aksesuarus ir montavimo elementus;
  • stabdžių lynus;
  • daviklius (ABS ir trinkelių susidėvėjimo);
  • stabdžių hidraulikos elementus (stabdžių cilindrus, cilindrus, remonto komplektus);
  • skysčius (standartinius, paaukštintų temperatūrinių parametrų, sportinius).


„Inter Cars“ asortimento produktai pagal europietiškų direktyvų reikalavimus turi homologacijas ir sertifikatus ECER90.

Pagrindiniais kriterijais, renkantis tinkamus elementus, turi būti jų paskirtis, markė / modelis bei vairavimo stilius. Dalių parinkimo kriterijai mažam miesto automobiliui skirsis nuo didelio šeimyninio SUV ar sportinio automobilio. Atminkime, kad tinkamas stabdžių sistemos veikimas lemia mūsų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

„Inter Cars“ asortimente rasite šių gamintojų stabdžių sistemos dalių: ATE, TRW, FERODO, BOSCH, TEXTAR, FEBI, DELPHI, ABE PERFORMANCE, ABE.



Stabdžių trinkelės – būtinos kiekvienoje stabdžių sistemoje

Prieš stabdžių trinkelių keitimą reikia atkreipti dėmesį į bendrą stabdžių sistemos ir pakabos elementų būklę. Būtina patikrinti, ar nėra mechaninių pažeidimų ir per didelio susidėvėjimo, pvz., elastinių stabdžių žarnelių, ar nesimato prasisunkimų. Taip pat verta atkreipti dėmesį į aksesuarus, pvz., plokšteles ar spyruokles, kurios taip pat susidėvi ir turi būti keičiamos naujų trinkelių montavimo metu.

„Inter Cars“ asortimente taip pat rasite tiek standartines keramines stabdžių trinkeles, tiek trinkeles hibridinėms bei elektrinėms transporto priemonėms.

Stabdžių trinkelių gamybos pagrindą sudaro tinkamo frikcinės medžiagos mišinio sukūrimas. Tai pagrindinis dalykas, kuris užtikrina jų kokybę ir tikslius parametrus. Priklausomai nuo konkretaus automobilio modelio, naudojamos skirtingos sudedamosios dalys. „Inter Cars“ asortimente siūlomos trinkelės su didesniais arba mažesniais metalo ir nemetalo lydinių kiekiais, pasižyminčios geresne akustika, mažesniu susidėvėjimu ar didesniu atsparumu. Dėl to galima rinktis „kietesnes“ arba „minkštesnes“ trinkeles.



Kokių rūšių trinkelių antdėklai yra naudojami šiuo metu?


Pusiau metaliniai 
– jie yra pigiausi ir gali būti garsūs. Šie antdėklai yra gaminami iš plieno vatos, vielos, vario, grafito ir t. t. Pasižymi geromis akustinėmis savybėmis, naudojimo komfortu bei mažu susidėvėjimu (taip pat ir disko), tačiau yra termiškai nestabilūs. Dėl to tokios trinkelės nėra rekomenduojamos transporto priemonėms, kurios dažnai stabdo važiuojant dideliu greičiu.

Organiniai – iš stiklo, gumos, anglies, jungiamos derva. Jie priskiriami vadinamųjų „minkštų trinkelių“ kategorijai. Jie yra tylūs, tačiau greičiau dyla, bet nepažeidžia stabdžių diskų. Netinka transporto priemonėms, išvystančioms didelius greičius ir važinėjančioms su didelėmis apkrovomis. Jie dažniausiai montuojami lengvuosiuose automobiliuose. Dažniausiai pasižymi prieinama kaina.

Su mažu metalo kiekiu (NAO) – tai antdėklas, pagamintas iš organinių junginių su metalu. Jie yra labai veiksmingi, bet turi blogesnes akustines savybes ir sukelia didesnį diskų susidėvėjimą nei pusiau metalinių medžiagų atveju. Tuo pat metu pasižymi didesniu terminiu atsparumu, užtikrina aukštą stabdymo efektyvumą plačiame temperatūrų, greičių ir apkrovų diapazone. Naudojami tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek sunkvežimiuose.

Keraminiai (hibridiniai) – antdėklas iš keramikos pluošto. Jie yra tylūs ir labai efektyvūs, skirti sportiniams automobiliams. Šios trinkelės priklauso aukštesnei kainų kategorijai, tačiau jų augantį populiarumą lemia mažesnis dulkėjimas ir geresnės akustinės savybės, kurios tiesiogiai veikia kelionių komfortą. Šią tendenciją pastebėjo stabdžių trinkelių gamintojai, kurie į savo asortimentą įveda vis daugiau šios rūšies dalių, pritaikytų net kompaktiškiems automobiliams.


Kas dar yra svarbu renkantis stabdžių trinkeles?

Renkantis stabdžių trinkeles, reikia atkreipti dėmesį į tai, ar trinkelės turi vibraciją slopinančias plokšteles SHIM, kurios pašalina cypimo reiškinį. Daugelis trinkelių komplektų sudėtyje turi papildomų medžiagų, pvz., montavimo plokšteles arba varžtus. Transporto priemonėse su akustiniais stabdžių trinkelių susidėvėjimo davikliais reikia atkreipti dėmesį į tai, ar naujos trinkelės tikrai turi tokius daviklius.

Veiksmus, susijusius su trinkelių montavimu, reikia atlikti vadovaujantis transporto priemonės gamintojo rekomendacijomis, naudojant visus papildomus elementus, kurie yra komplekte kartu su trinkelėmis (pvz., montavimo plokšteles). Stabdžių trinkelių tinkamo montavimo instrukcija visuomet yra pridedama prie trinkelių komplekto.

Prieš diskų ir trinkelių keitimą būtina kruopščiai išvalyti stebulę, ant kurios neturi būti jokių rūdžių pėdsakų ar pažeidimų. Laikrodiniu matuokliu būtina pamatuoti ašinį stebulės mušimą.

Taip pat būtina atlikti apkabos būklės patikrą, t. y. kreipiančiųjų ir apsaugų. O sumontavus stabdžių diską reikia patikrinti ašinį mušimą. Pabaigoje montuojame stabdžių apkabą, naujas stabdžių trinkeles ir apkabą bei priveržiame automobilio ratą.

Priklausomai nuo transporto priemonės gamintojo, stabdžių trinkelių keitimo metu gali prireikti atlikti dar ir kitus veiksmus. Todėl verta susipažinti su rekomenduojamais remonto veiksmais techninėje dokumentacijoje.

„Inter Cars“ asortimente taip pat yra pasiekiamos kryptinės stabdžių trinkelės. Jos skiriasi nuo standartinių tiek forma, tiek montavimo būdu – turi būti montuojamas tam tikra kryptimi. Netinkamas kryptinių trinkelių montavimas gali sukelti virpesius stabdymo metu ir aukšto dažnio cypimą.

Produkto pasirinkimą turėtų lemti ne tik automobilio modelis, bet ir jo amžius, paskirtis ir vairuotojo vairavimo stilius. Labai svarbu, ar vairuotojas dažniausiai juda mieste, kur neišvystomas didelis greitis, o stabdžiai naudojami nuolat, ar per dieną nuvažiuoja šimtus kilometrų automagistralėmis dideliu greičiu arba vingiuotomis kalnų trasomis. Atminkime, kad galutinį sprendimą priima klientas, tačiau pardavėjas privalo suteikti tinkamą rekomendaciją ir parinkti dalis.


Stabdžių diskai – svarbus stabdžių sistemos elementas

Stabdžių sistemų gamintojai visą laiką plečia ir tobulina stabdžių sistemos elementus. Labai svarbiu kiekvienos stabdžių sistemos elementu šiuo metu yra stabdžių diskas. Lengvųjų automobilių segmente stabdžių diskai beveik visiškai pakeitė anksčiau naudotus stabdžių būgnus.

Stabdžių diskai skirstomi į pilnus ir ventiliuojamus. Šiuo metu daugumoje transporto priemonių ant priekinės ašies naudojami ventiliuojami diskai.

Stabdžių diskus taip pat galima suskirstyti į:

  • labai anglingus,
  • raižytus,
  • įgręžtus,


Vis daugiau gamintojų ryžtasi gaminti vadinamuosius dažytus diskus, t. y. apsaugotus antikorozine danga.

Automobilių gamintojai nuolat tobulina stabdžių diskus ir jų konstrukciją, taip stengdamiesi sumažinti disko svorį ir pagerinti jo parametrus.

Atsakas į rinkos poreikius – dviejų dalių stabdžių diskai. Pagrindiniai šių diskų privalumai:

  • mažesnis disko svoris;
  • didesnis našumas;
  • didesnis atsparumas terminiams įtempimams;
  • mažesnės degalų sąnaudos.


Tokio disko konstrukciją sudaro du pagrindiniai elementai – jungė (vadinamasis varpas), kuri tvirtinama prie rato stebulės, ir frikcinis žiedas, sąveikaujantis su trinkelėmis. Jungė yra gaminama iš aliuminio lydinio arba aliuminio ir magnio. Dėl to jos svoris yra mažesnis, o taip pat greičiau nuvedama šiluma. O frikcinis žiedas yra gaminamas iš labai anglingo ketaus, kuris yra atsparus trinčiai ir temperatūrai. Transporto priemonės našumo pagerinimas yra glaudžiai susijęs su aliumininio varpo pritaikymu dviejų dalių diskuose. Dėl to pasikeičia transporto priemonės parametrai, pvz., sumažėja neamortizuojama masė.

Minėtų diskų asortimentas yra nukreiptas į naujų prabangių ir sportinių automobilių naudotojus, nes tokių diskų komplekto kaina gali du ar net tris kartus viršyti standartinių diskų kainą. Inovacijos ir šiuolaikinės technologijos turi savo kainą.

Renkantis diskus, kaip ir trinkelių atveju, pagrindinį vaidmenį atlieka automobilio gamintojo rekomendacijos.



Negalima pamiršti stabdžių trinkelių susidėvėjimo daviklių


Turime priminti klientams, kad būtina reguliariai keisti visas stabdžių sistemos eksploatacines dalis, t. y. stabdžių diskus ir trinkeles, o taip pat, apie ką dažnai pamirštame, montavimo komplektus ir trinkelių susidėvėjimo daviklius.

Stabdžių trinkelių davikliai informuoja mus apie trinkelių antdėklų susidėvėjimą. Jie yra skirstomi į akustinius ir elektrinius.

Akustiniai davikliai – tai plonos skardelės, tvirtinamos trinkelių gale, kurios antdėklui pasiekus minimalų storį pradeda skleisti garsų cypimą.

Elektriniai davikliai iš vienos pusės yra patalpinti trinkelės antdėkle, o kitoje pusėje – prijungti prie automobilio kompiuterio. Daviklis dyla kartu su antdėklu ir kai jo storis pasiekia minimalią ribą, prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė lemputė, informuojanti apie trinkelių susidėvėjimą. Kai kuriose trinkelėse daviklis yra integruotas, o kai kuriose jį reikia nusipirkti atskirai. Labai svarbu yra tai, kad kiekvieną kartą montuojant naujas trinkeles būtina naudoti naujus daviklius.



Stabdžių trinkelių montavimo komplektas – tai plonos metalinės skardelės, dedamos tarp stabdžių trinkelės ir apkabos.


Komplektas reikalingas tinkamam trinkelės montavimui stabdžių apkaboje. Trinkelė iš vienos pusės turi glaudžiai priglusti tiek prie disko, tiek prie apkabos ir papildomai turėti galimybę laisvai dirbti. Dažnai komplektuose būna spyruoklės, kurios slopina virpesius.

Stabdžių sistemoje susidaro labai aukštos temperatūros ir, jei trinkelė būtų pritvirtinta tiesiogiai prie apkabos, dėl šiluminio išsiplėtimo ji galėtų striginėti. Montavimo komplektai didžiąja dalimi pašalina šią problemą. Žinoma, jie yra pagaminti iš metalo, tad veikiami aukštos temperatūros taip pat turi tendenciją plėstis. Dėl to labai svarbu kiekvieno stabdžių trinkelių keitimo metu naudoti naujus montavimo komplektus. Deja, daugelyje autoservisų tam neskiriama ypatingo dėmesio ir montuojamas senas komplektas. Tai gali sukelti netinkamą visos sistemos veikimą. Tuomet trinkelės gali blokuotis apkaboje ir dėl to netolygiai ar greičiau susidėvėti. Taip pat gali atsirasti cypimas.


Stabdžių vamzdeliai / žarnelės

Šie elementai yra atsakingi už stabdžių skysčio tiekimą iš stabdžių cilindro į apkabas. Bet koks jų pažeidimas gali turėti labai tragiškų pasekmių, pavyzdžiui, gerokai sumažinti stabdžių sistemos efektyvumą arba sukelti visišką stabdžių praradimą.

Stabdžių sistemose naudojami standūs vamzdeliai ir elastinės žarnelės. Standūs vamzdeliai jungia stabdžių cilindrą su elastinėmis žarnelėmis. Jie gali būti pagaminti iš įvairių metalų. Pirmajam montavimui gamintojai dažniausiai naudoja plieninius vamzdelius, bet atsarginių dalių rinkoje vyrauja variniai. Jie yra tokie pat patvarūs kaip plieniniai, bet gerokai lengviau apdirbami. Labai svarbu, kad medžiaga būtų geros kokybės. Patikimi gamintojai tiekia vamzdelius, kurių sienelės storis yra 0,9 mm. Plonesnė sienelė yra nepakankamai atspari ir staigaus stabdymo metu dėl slėgio šuolio gali būti pažeista.

Dažniausia standžių stabdžių vamzdelių pažeidimo priežastis yra jų korozija, todėl būtina reguliariai tikrinti jų būklę ir, esant poreikiui, pakeisti naujais. Verta atminti, kad visuomet reikia keisti visą komplektą.

Elastinės žarnelės jungia standžius vamzdelius su stabdžių apkabomis. Pagamintos iš gumos, atsparios stabdžių skysčio poveikiui, žarnelės yra sustiprintos sintetiniu pluoštu.

Jos privalo atlaikyti gerokai didesnes apkrovas nei standūs vamzdeliai: žarnelės privalo atlaikyti aukštą slėgį ir temperatūrą, esančią stabdžių sistemoje, tačiau išlikti elastingos, nes jungia tarpusavyje judančius elementus.

Gamintojai nurodo, kad jų tarnavimo laikas siekia kelerius metus. Jų patvarumas labai priklauso nuo medžiagos, iš kurios jos yra pagamintos. Dažniausiai pasitaikantis pažeidimas – tai žarnelės įtrūkimas dėl medžiagos nuovargio. Tai labai pavojinga, todėl labai svarbu rūpintis jų tinkama technine būkle. Privaloma jas reguliariai tikrinti ir, esant poreikiui, pakeisti naujomis. Taip pat, kaip ir standžių vamzdelių atveju, jos visuomet keičiamos komplektais.

Stabdžių sistemos aptarnavimo metu negalima apsiriboti vien stabdžių trinkelių keitimu. Negalima pamiršti stabdžių skysčio būklės patikros, t. y. jo lygio patikrinimo (pagal aptarnavimo instrukciją), esant poreikiui – ir papildymo (pagal skaičiavimus) bei jo virimo temperatūros patikrinimo.