Paskelbimo data: 2021-07-29

Sunkvežimių varomųjų ašių remontas

Ši tema vis dar kelia naujų klausimų ir abejonių. Į dalį iš jų pasistengs atsakyti Kazimierz Orłowski, „ZF SERVICES PARTNER“ autoserviso Čosnove vadovas.

craig-2015-GMC-Canyon-Automatic-Locking-Rear-Differential_o.jpg

Atsižvelgiant į poreikius, varančioji ašis gali būti su papildoma pneumatine blokada. Kita vertus, komercinėse transporto priemonėse, pagal poreikį, gali būti viena ar daugiau varančiųjų ašių. Komercinėse transporto priemonėse pavara perduodama naudojant hipoidinę transmisiją, sumontuotą su diferencialine pavara. Tai žino visi. Problemos prasideda tada, kai transmisija susidėvi arba sugenda. Nors išmontuoti mechanizmą nėra sudėtinga, teisingas jo sumontavimas ir sureguliavimas gali kelti sunkumų. Pabandysiu aprašyti, kaip tinkamai sureguliuoti tarpdančių tarpą po remonto ar patikrinimo.

Norint tinkamai sureguliuoti transmisiją, reikia sumontuoti diskinį krumpliaratį ir velenėlį, tinkamai suderinti tarpdantį ir atlikti tarpo atspaudą. Visų pirma, reikia sumontuoti krumpliaratį (velenėlį) naudojant atitinkamus reguliavimo tarpiklius, kad būtų užtikrintas tinkamas atstumas tarp ašių. Norint pasirinkti tinkamą tarpiklį, reikia išmatuoti anksčiau sumontuotus tarpiklius ir nustatyti atstumo tarp ašių poslinkį, pažymėtą ant naujos transmisijos, kuri bus montuojama. Tokiu būdu bus nustatyta reikšmė, į kurią reikia atsižvelgti, atitinkanti fiksuotą (originalų) tarpiklį, prie kurio reikia pridėti arba nuimti papildomus tarpiklius, kad būtų pasiektas ant naujos krumplinės pavaros pažymėtas nuokrypio / poslinkio laipsnis. Pažymėtas krumplinių pavarų nuokrypis gali būti neigiamas (-) arba teigiamas (+), taip pat gali būti 0,00.

TOLIAU PATEIKIAMI DU PRAKTINIAI ATVEJAI

A ATVEJIS

(tarpikliai krumpliaračio galvutės gale)

Anksčiau sumontuotų reguliavimo tarpiklių suma = 0,90 mm

Korekcija, pažymėta ant naudotos kūginės krumplinės pavaros = +0,05 mm

Fiksuotas originalus tarpiklis = (0,90 + 0,05) = 0,95 mm

Korekcija, pažymėta ant naujos kūginės krumplinės pavaros CEI = +0,15 mm

Naujo reguliavimo tarpiklių rinkinio suma = (0,95 - 0,15) = 0,80 mm

B ATVEJIS

(tarpikliai ant guolio korpuso)

Anksčiau sumontuotų reguliavimo tarpiklių suma = 0,90 mm

Korekcija, pažymėta ant naudotos kūginės krumplinės pavaros = +0,05 mm

Fiksuotas originalus tarpiklis = (0,90 - 0,05) = 0,85 mm

Korekcija, pažymėta ant naujos kūginės krumplinės pavaros CEI = +0,15 mm

Naujo reguliavimo tarpiklių rinkinio suma = (0,85 + 0,15) = 1,0 mm


DANTŲ PADĖTIES NUSTATYMAS

Kitas žingsnis, kai tarp krumpliaračio ašių pasiektas tinkamas atstumas, yra tinkamo tarpdančio tarpo nustatymas, kuris atliekamas uždedant krumpliaratį ant nustatytos padėties ašių ir panaudojant atitinkamus tarpiklius arba srieginius žiedus, kaip nurodyta originaliose instrukcijose. Tarpdančių tarpas matuojamas statmenu dantims lyginamuoju įrankiu. Jei faktinė padėties (tarpo) reikšmė nėra žinoma, galima pasinaudoti žemiau pateikta lentele. Norint nustatyti apytikslę modulio vertę, reikia padalinti išorinį krumpliaračio skersmenį iš jo dantų skaičiaus.

MODULIS (mm)

DARBINIS TARPAS (mm)

DARBINIS TARPAS (coliai)

nuo 2,54 iki 3,18

0,076-0,127

0,003-0,005''

nuo 3,18 iki 4,23

0,102-0,152

0,004-0,006''

nuo 4,23 iki 5,08

0,127-0,178

0,005-0,007''

nuo 5,08 iki 6,35

0,152-0,203

0,006-0,008''

nuo 6,35 iki 7,26

0,178-0,229

0,007-0,009''

nuo 7,26 iki 8,47

0,203-0,279

0,008-0,011''

nuo 8,47 iki 10,16

0,254-0,330

0,010-0,013''

nuo 10,15 iki 12,70

0,305-0,406

0,012-0,016''

nuo 12,70 iki 14,5

0,356-0,457

0,014-0,018''

nuo 14,51 iki 16,93

0,406-0,559

0,016-0,022''

nuo 16,93 iki 20,32

0,457-0,660

0,018-0,026''

nuo 20,32 iki 25,40

0,508-0,762

0,020-0,030''

Norint gauti atspaudą, reikia ant 3 ar 4 krumpliaračio dantų kas 120° užtepti ploną specialių dažų sluoksnį. Tada pasukti krumpliaratį į abi puses, išlaikant velenėlio stabdymą. Tinkamai sumontavus atspaudas turi būti į viršų nukreipto danties centrinėje dalyje.

ŽEMIAU PATEIKIAMOS GALIMOS KONTAKTO VIETOS IR GALIMŲ KLAIDŲ PAŠALINIMO BŪDAI

A = danties aukštis

B = danties viršūnėlė

C = danties šoninė dalis

D = tarpas

A = platesnis pagrindas

B = danties apatinė dalis

C = danties viršutinė dalis

D = kontaktinis paviršius

E = šoninis paviršius


TINKAMAS KONTAKTAS

Jei kūginės pavaros rodmenys yra teisingi, kontaktinis paviršius taip pat yra tinkamas.

PERNELYG STIPRUS KONTAKTAS ŠONINĖJE DANTIES PUSĖJE

Atitraukti velenėlį nuo krumpliaračio, tada priartinti nustatant tinkamo dydžio tarpą.

PERNELYG STIPRUS KONTAKTAS APATINĖJE DANTIES DALYJE

Perkelti krumpliaratį link velenėlio, tada atitraukti ir tinkamai sureguliuoti tarpą.

PERNELYG STIPRUS KONTAKTAS VIRŠUTINĖJE DANTIES DALYJE ARBA VIRŠŪNĖLĖJE

Priartinti velenėlį prie krumpliaračio, tada atitraukti nustatant tinkamo dydžio tarpą.

PERNELYG STIPRUS KONTAKTAS AUKŠČIAUSIOJE DANTIES DALYJE

Atitraukti velenėlį nuo krumpliaračio, tada priartinti nustatant tinkamo dydžio tarpą.

PERKĖLIMAI KOREGAVIMO TIKSLAIS

1 = perkelti krumpliaratį, pataisyti 1 kontaktą

2 = perkelti krumpliaratį, pataisyti 2 kontaktą

3 = perkelti krumpliaratį, pataisyti 3 kontaktą

4 = perkelti krumpliaratį, pataisyti 4 kontaktą

Jus taip pat gali sudominti:

„Denso“ kaitinimo žvakės: patikimas dyzelinių variklių paleidimas

„Denso“ kaitinimo žvakės: patikimas dyzelinių variklių paleidimas

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

„Hankook iON evo“ nominuota „WhatTyre 2024 metų padanga“

Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą

Vidinė informacija apie uždegimo žvakės svarbą