Paskelbimo data: 2024-05-15

Stebėkite pagrindinį kondicionavimo sistemos šilumokaitį – kondensatorių ištisus metus

Vienas iš mitų, sklandančių tarp automobilių su kondicionavimo sistemomis vairuotojų, yra nuostata, kad kondicionavimo sistemą reikia aptarnauti tik pavasario ir vasaros sezonų metu. Tiesa yra visiškai kitokia – būtina reguliariai tikrinti sistemą, nepriklausomai nuo metų laiko, ir tai taip pat yra taikoma kondensatoriams.

Kondicionavimo sistema
Daugeliui kondicionavimo sistema asocijuojasi su malonia vėsa karštomis dienomis. Bet, iš tikrųjų, kondicionavimo sistema sausina į kabiną patenkantį orą gerokai sumažindama jo drėgnumą, o tai reiškia, kad kondicionieriaus naudojimas yra efektyviausias būdas išvengti langų rasojimo.

Be to, reguliarus kondicionieriaus naudojimas palaiko šaltnešio ir alyvos mišinio judėjimą sistemoje, o tai užtikrina tinkamą jos vidinių elementų ir kompresoriaus tepimą.

Taigi, kondicionieriaus naudojimas ištisus metus – tai geriausias ir saugiausias pasirinkimas, kad sistema veiktų be gedimų. Šiuolaikinėse „Plug-in“ transporto priemonėse arba hibridiniuose automobiliuose su šilumos siurblių sistemomis – tai yra vienintelis pasirinkimas, nes šios sistemos ne tik vėsina, bet ir šildo kabiną šaltomis dienomis bei termiškai apsaugo automobilio akumuliatorių.

Kondicionavimo sistemos priežiūra ir remontas nepriklausomoms dirbtuvėms yra svarbus tiek žiemos, tiek vasaros sezonais. „Nissens Automotive“ tiekia autoservisams tiek atsargines dalis, tiek technines konsultacijas, kurios yra būtinos aptarnavimo ir remonto metu.


Naujausioje kondensatorių konstrukcijoje yra naudojami labai siauri kanalai mikrovamzdeliuose, kurių storis mažesnis nei 1 mm. Konstrukcija užtikrina puikią šilumos kaitą, tačiau yra labai jautri taršai.


Dėmesio centre – kondensatorius




Pažeistas kondensatorius, net jei jis veikia tik dalinai, gali sukelti rimtų kondicionavimo sistemos problemų ar net kompresoriaus gedimą arba užsikirtimą, o tai – labai brangus elementas. Dėl jo keitimo transporto priemonė negalės važiuoti, nes reikės atlikti patikrinimą ir praplauti visą kondicionavimo sistemą.

Kondensatorius dažniausiai yra tvirtinamas šalia kitų šilumokaičių variklio kameroje. Būtent jame vyksta suslėgto šaltnešio kondensacija, kai jis iš dujinės būsenos pereina į skystąją būseną ir pro vamzdelius ir jų lameles atiduoda šilumą į aplinką.


Mechaniniai pažeidimai




Dažna kondicionavimo sistemos sumažėjusio efektyvumo arba kompresoriaus gedimo priežastis – mechaniniai pažeidimai, todėl verta atminti, kad net nežymi kondensatoriaus paviršiaus ar jo vamzdelių mechaninė deformacija gali sukelti sistemos efektyvumo sumažėjimą arba nuotėkius.
Be to, dėl riboto srauto sistemoje pakils slėgis ir temperatūra, o tai papildomai apkraus kompresorių ir pagreitins jo susidėvėjimą arba gali sukelti jo gedimą.



Pažeistos lamelės kondensatoriaus apačioje. Toks pažeidimas gali rimtai paveikti kondicionieriaus kompresorių.

Agresyvi darbo aplinka




Eksploatacijos metu kondensatorius greičiau susidėvi dėl jį tiesiogiai veikiančių išorinių veiksnių, nes pirmas šilumokaitis yra transporto priemonės priekyje. Klimatas, kuriame yra daug drėgmės arba sniego, labai nepalankus kondensatoriaus darbui, ypač tuo metu, kai keliai barstomi druska – ji patenka tiesiogiai ant neuždengto kondensatoriaus ir pagreitina jo koroziją. Jei kondensatorius ir yra sandarus, šilumos kaitos efektyvumas gali būti gerokai sumažėjęs, nes korozija, besikaupianti ant plonų aliumininių lamelių, riboja kondensatoriaus šilumos apykaitos procesus. Vienos kondensatoriaus lamelių eilės pažeidimas gali sumažinti jo terminį efektyvumą net 5 %!


Užteršimai kondensatoriaus viduje




Kai sistemoje susidaro teršalų, ploni kondensatoriaus kanalai greitai užsikemša. Tai gali riboti šaltnešio srautą ir galutinai sumažinti šilumos apykaitos efektyvumą. Dažnai tai padidina slėgį sistemoje, o tai labai kenkia kompresoriui. Ypač pažeidžiami yra kondensatoriai, pagaminti naudojant mikrovamzdelių ir nanovamzdelių technologiją. Šios technologijos užtikrina labai gerą aušinimo našumą, tačiau ploni vamzdeliai gali greičiau užsikimšti. Pagrindinės priežastys, dėl kurių užsikemša kondensatoriai, yra netinkamas sistemos plovimas, netinkamas priedų naudojimas (dažniausiai – per dideliais kiekiais), netinkama alyvos kokybė arba jos degeneracija, o taip pat pažeistas sausintuvas.




Alyva padengti ir dulkes pritraukiantys paviršiai – apžiūros metu pastebėti šaltnešio prasisunkimai prie kondensatoriaus jungčių.


„Nissens“ rekomenduojami sprendimai




  • Būtina visuomet rūpestingai elgtis su kondensatoriumi montavimo metu, kad jis nebūtų pažeistas mechaniškai. Neignoruokite jokių pažeidimų, kurie matomi jo paviršiuje. Jei vamzdeliai arba lemelės yra pažeistos, pakeiskite kondensatorių.
  • Atliekant kondicionavimo sistemos aptarnavimą, mechanikas privalo atlikti vizualią visos kondicionavimo sistemos apžiūrą dėl alyvos prasisunkimų atskiruose jos elementuose.
  • Kondensatoriaus paviršiaus kontrolė gali sumažinti brangių sistemos ir kompresoriaus remonto išlaidas. Todėl bet kokie korozijos arba nesandarumo požymiai turi būti traktuojami, kaip rimtas pavojus tinkamam sistemos darbui. Ypatingą dėmesį būtina atkreipti į apatinę kondensatoriaus dalį, kurioje vamzdeliai ir lamelės yra labiausiai veikiami drėgmės, kelių druskos bei gali greičiau užsikimšti. Jei pastebėta nesandarumo požymių arba pažeistos / išlaužtos lemelės, kondensatorių būtina pakeisti.
  • Keičiant pažeistą kondensatorių ir renkantis naują, būtina atkreipti dėmesį į tai, kad jis būtų padengtas antikorozine danga – tai gerokai pailgina jo eksploatacijos laikotarpį.
  • Norint išlaikyti gerą kondensatoriaus būklę, būtina keisti sausintuvą kiekvieną kartą, kai keičiamas kompresorius, kai į sistemą pateko oro arba ji buvo tuščia dėl nesandarumo.
  • Kiekvieną kartą po kompresoriaus gedimo būtina praplauti sistemą. Svarbu atkreipti ypatingą dėmesį į tai, kad po sistemos plovimo joje neliktų plaunančios medžiagos. Visuomet būtina naudoti transporto priemonės gamintojo rekomenduojamą alyvą bei sistemos priedus.

„Nissens“ kondensatoriai pridėtinė vertė




  • Platus produktų asortimentas, apimantis daugiau nei 1 200 pozicijų, padengiantis virš 94 % automobilių parko.
  • „Genuine Nissens Quality“ – padidinto patvarumo produktai, užtikrinantys optimalų kondicionavimo sistemos našumą.
  • Produktai su žymėjimu „First-fit“ komplekte turi visas smulkias dalis, reikalingas kondensatoriaus montavimui.
  • Speciali antikorozinė danga
  • Sūdyto vandens testai parodė, kad nuo korozijos apsaugoti kondensatoriai veikia iki aštuonių kartų ilgiau nei kondensatoriai be apsauginės dangos.
  • Patikima pakuotė užtikrina maksimalią apsaugą transportavimo ir sandėliavimo metu.
- Kondensatorių asortimentas taip pat apima modelius hibridiniams ir elektriniams automobiliams.

Daugiau informacijos apie kondicionavimo sistemų dalis „Nissens“ rasite tinklapyje: www.nissens.com/climate.




Profesionalūs testai parodė, kad specialiai suprojektuota danga apsaugoti „Nissens“ kondensatoriai pasižymi gerokai ilgesniu eksploatacijos laikotarpiu, nepriklausomai nuo sunkių sąlygų, pvz., drėgmės, sniego ir kelių druskos, kuri patenka tiesiogiai ant paviršiaus, poveikio.

Jus taip pat gali sudominti:

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

NVR  sankabos sistema

NVR sankabos sistema

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?

Kaip su klientu kalbėti apie paskirstymo mechanizmo aptarnavimą?