Paskelbimo data: 2020-07-17
Stabdžių sistema: triukšmas, vibracija ir kietumas
Triukšmo, vibracijos bei kietumo reiškinys gali neigiamai paveikti vairavimo komfortą bet kurioje transporto priemonėje. Stabdžių sistemos triukšmą sukelia aukšto dažnio vibracija – ją įmanoma ir išgirsti. Įsivaizduokite, kad aplink taurės kraštą vedate sudrėkintą pirštą – šiuo atveju bus girdimas tam tikras garsas. Vibracija pasireiškia dėl trinties jėgos – taurėje su vandeniu įvyksta rezonansas, sukeliantis garsą.
Tarp stabdžių diskų ir trinkelių atsirandanti vibracija bei triukšmas pasireiškia būtent dėl to paties principo, kada vibracijos bangos perduodamos į stabdžių apkabą. Šiuo atveju visoje stabdžių sistemoje įvyksta rezonansas ir pasigirsta nemalonus triukšmas.
Triukšmo slopinimas stabdžių sistemoje
Siekiant tinkamo vibracijos bei triukšmo slopinimo svarbu atsižvelgti į daugelį veiksnių. Tarp jų galima paminėti medžiagų kokybę, komponentų formą bei judėjimo pobūdį, išorinius veiksnius vairavimo metu, transporto priemonės greitį bei stabdžių temperatūrą.
Triukšmas atsiranda dėl vibracijos. Ji dažniausiai kyla tai atvejais, kada tarp disko ir trinkelės nėra tinkamo kontakto. Vibraciją taip pat gali sukelti įvairios pažeistos ar sugedusios dalys, pavyzdžiui, nuo vibracijos apsaugančios plokštelės ar kaiščiai. Šie komponentai gali būti praradę įtempimo savybes – dėl to galimi įvairūs nepageidaujami reiškiniai. Tarp jų galima paminėti didelio dažnio vibraciją, kurią galima girdėti, taip pat žemo dažnio vibraciją, kurią galima pajausti.
Maksimalus vibracijos ir triukšmo sumažinimas
Kuriant naujus stabdžių trinkelių modelius naudojamos įvairios technologijos jomis stengiamasi kiek įmanoma labiau sumažinti vibraciją bei triukšmą. Tokiu būdu pagerinamas komfortas tiek vairuotojui, tiek keleiviams.
febi komponentai atitinka arba viršija originalių stabdžių trinkelių charakteristikas, todėl šiuo atveju tinkamai išlaikomi visi jų privalumai. Vienas iš jų – tai padalinimų ir nuožulnų įdiegimas, padedantis išvengti triukšmo. Šie patobulinimai leidžia pakeisti trinkelės natūralųjį dažnį – toks komponentas veikia tyliau lyginant su įprastu gaminiu.
Siekiant sumažinti vibraciją, atsirandančią tarp trinkelės ir apkabos, prie galinės dalies tvirtinamos specialios plokštelės. Jie veikia kaip pagalvės, sugeriančios nepageidaujamus virpesius. Tam tikrų trinkelių modelių plokštelėse gali būti įdiegtos pusmėnulio formos įpjovos – naudojant stūmoklį trinkelė gali būti pastumiama pageidaujamu kampu. Dėl šios priežasties sumažėja triukšmas ir pasireiškia tolygesnis trinkelės nusidėvėjimas. Šie komponentai diegiami į kryptines stabdžių trinkeles – jos gali būti montuojamos tik viena kryptimi. Tam tikrų modelių trinkelėse įdiegtos įvairios nuo triukšmo apsaugančios sąvaržos ar spyruoklės, sumažinančios laisvą judėjimą tarp trinkelių bei apkabos. Vykstant pirminiam trinkelės prisilietimui šie komponentai sumažina vibraciją. Kitų modelių trinkelėse įdiegti papildomos masės komponentai , taip pat padedantys sumažinti vibraciją bei triukšmą.
Stabdžių sistemos techninė priežiūra
Atliekant stabdžių sistemos frikcinių komponentų techninės priežiūros ar keitimo procedūras svarbu patikrinti įvairius komponentus – tokiu būdu galima sumažinti stabdžių sistemos triukšmą bei užtikrinti tinkamą sistemos funkcionalumą.
Tarp jų galima paminėti stabdžių apkabą, slankiklį, kitus komponentus. Procedūros metu patikrinamas nusidėvėjimas, korozija, laisvas judėjimas. Montuojant naujas stabdžių trinkeles svarbu įsitikinti, kad nuo trinkelių bei apkabos sąlyčio taškų buvo tinkamai pašalinta korozinė tarša – tik tada galima montuoti stabdžių komponentus. Siekiant užtikrinti laisvą judėjimą ir efektyvų stabdymą rekomenduojama atramos taškus sutepti febi keramine pasta, apsaugančia nuo užstrigimo. Rekomenduojama vengti vario pagrindu pagaminto tepalo – ši priemonė gali turėti neigiamos įtakos ABS signalams ir paskatinti galvaninę koroziją. Šis produktas taip pat gali apriboti laisvą trinkelės judėjimą – gali pasireikšti dar didesnis triukšmas.
Esant žymiam stabdžių diskų susibraižymui ar iškilimų susidarymui diskai taip pat turėtų būti keičiami – įvairūs šiurkštūs paviršiai taip pat gali turėti nepageidaujamos įtakos triukšmo susidarymui. Naudojant specialų indikatorių patikrinamas komponentų šoninis nuokrypis, taip pat patikrinama stebulių švara. Prieš montuojant naujus stabdžių diskus patikrinama, ar įvairios paklaidos atitinka transporto priemonės gamintojo reikalavimus. Prieš keičiant stabdžių diskus svarbu nuvalyti stebulės paviršių – priešingu atveju gali pasireikšti papildomas triukšmas.
Siekiant tylaus ir efektyvaus stabdžių sistemos veikimo visada įsitikinkite, kad montuojate tik aukštos kokybės dalis ir tinkamus priedus – visa tai galite išsirinkti iš mūsų plataus febi asortimento!
Pasitikėkite patikrintomis originalios įrangos kokybės dalimis iš febi! Visą asortimentą galite rasti: partsfinder.bilsteingroup.com.