Paskelbimo data: 2022-12-01

Šonaslydis 231,66 km/h greičiu! Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą

Bartosz Ostałowski – vienintelis pasaulyje sportininkas profesionalas, vairuojantis kojomis, – jau ne kartą įrodė, kad nebijo jokių iššūkių. Būtent jo dėka 2022 m. rugsėjo 30-oji aukso raidėmis įrašyta į pasaulio automobilių sporto istoriją. Tą dieną Pilos oro uoste Bartosz Ostałowski pasiekė Gineso pasaulio rekordą – greičiausias šonaslydis kojomis vairuojamu automobiliu, skriejančiu neįtikėtinu 231,66 km/h greičiu!

Bartosz Ostałowski daugeliui yra gyva automobilių sporto legenda. Jo nusiteikimas yra puikus įrodymas, kad neįmanomų dalykų nėra ir kad ribos nubrėžtos tik mūsų galvose. Lenkijos šonaslydžio čempionate ir Europos lygose jis vienodomis sąlygomis sėkmingai rungtyniauja su neturinčiais negalios vairuotojais. 2019 m. DMP PRO2 klasės bendrojoje įskaitoje jis užėmė 3-ią vietą ir iškovojo Lenkijos šonaslydžio vicečempiono titulą, tačiau šio pasiekimo jam negana – kartelę sau jis kelia vis aukščiau. Šiais metais nusprendė įveikti dar vieną iššūkį – pasiekti greičiausio šonaslydžio kojomis vairuojamu automobiliu Gineso pasaulio rekordą.

– Troškimas įveikti dar vieną iššūkį suteikia man jėgų. Gyvenime stengiuosi nugalėti įvairias kliūtis. Šį kartą nusprendžiau įveikti greičio barjerą. Gineso pasaulio rekordas man atrodė kažkas ypatinga. Džiaugiuosi, kad mano idėją palaikė ir į šį unikalų projektą įsitraukė keletas įmonių, kaip antai: „Inter Cars“, „Sachs“, „Hella“, „Castrol“ ir „Ecumaster“, – pasakojo Bartosz Ostałowski.

Bandymas pasiekti rekordą vyko 2022 m. rugsėjo 30 d. Pilos oro uoste, nes jame yra daugiau nei 2 kilometrų ilgio ir 60 metrų pločio kilimo ir tūpimo takas, kuriame galima važiuoti reikiamu greičiu ir saugiai įgyvendinti tokį sumanymą. Trasą pažymėjo kvalifikuotas matininkas. Greitis buvo matuojamas 50 metrų ilgio atkarpoje, naudojant 0,001 sek. tikslumu veikiančius laiko matavimo prietaisus. Net policijos greičio matuoklių tikslumas yra mažesnis. Reikiamas automobilio kampas slydimo metu (30 laipsnių) buvo matuojamas specialiu prietaisu, angliškai vadinamu „driftbox“.

Automobilis, kuriuo Bartosz atliko šį ekstremalų bandymą, buvo jo šonaslydžio BMW E92, vadinamas Fury vardu. Po dangčiu – galingas 7 litrų 1000 AG galios LS3 V8 variklis su dviem turbokompresoriais, išvystantis didžiausią 1280 Nm sukimo momentą. Automobilyje sumontuota automatinė ZF transmisija 8HP90 su valdymo įtaisais, pritaikytais pagal vairuotojo poreikius.
Rekordo buvo siekiama dalyvaujant licencijuotiems teisėjams ir kviestiniams svečiams. Prie starto linijos sustojęs Bartosz automobilis prikaustė visų žvilgsnius. Didžiuliu greičiu artėjantis sportinis BMW atrodė ypač įspūdingai. Beveik vieno kilometro ilgio kelio ruože Bartosz įsibėgėjo iki 277 km/h ir po akimirkos įjungė rankinį stabdį, kad automobilis pradėtų slysti. 50 metrų ilgio matavimo zoną Bartosz pralėkė vidutiniškai 231,66 km/h greičiu ir maksimaliu 60 laipsnių posūkio kampu. Šį rezultatą komisija patikrino ir įtraukė į Gineso rekordų knygą.

– Esu be galo laimingas pasiekęs užsibrėžtą tikslą! Važiuodamas tokiu greičiu jauti kiekvieną gumbelį, susiaurėja regėjimo laukas, viskas vyksta neįtikėtinai greitai. Tai patirtis, kurią sunku su kuo nors palyginti. Didžiuojuosi savimi, nes dar kartą įrodžiau, kad visi turime potencialo siekti aukštumų! – sakė Bartosz Ostałowski.

Iki šiol Lenkijos greičiausio šonaslydžio rekordas priklausė Jakub Przygoński. Siekiant rekordo 2013 m. jo greitis buvo 217,97 km/h. Przygoński rezultatą Bartosz Ostałowski pagerino 13,96 km/h ir iškovojo Lenkijos rekordininko titulą.

Oficialiai apie Bartosz Ostałowski bandymo siekti Gineso pasaulio rekordo rezultatą paskelbta 2022 m. lapkričio 9 d. Varšuvoje surengtoje spaudos konferencijoje. Šio unikalaus projekto partneriai „Inter Cars“, „Sachs“, „Hella“, „Castrol“ ir „Ecumaster“ jau daugelį metų remia Bartosz startus šonaslydžio varžybose Lenkijoje ir kitose šalyse.

– Bartosz iš kitų išsiskiria užsidegimu, atsidavimu ir ryžtu. Būtent šios savybės yra ir „Inter Cars“ identiteto dalis. Mums ypač malonu ir didelė garbė palaikyti tokią talentingą asmenybę, kuri mus įkvepia ir parodo, kad kiekvieną dieną galima pasiekti daugiau. Mes remiame Bartosz jau 10 metų ir šią veiklą didžiuodamiesi tęsime dar ne vienus metus, – pasakojo „Inter Cars“ viešųjų ryšių ir tarptautinės komunikacijos direktoriaus pavaduotoja Joanna Król.

– Džiaugiamės, kad „Castrol“ galėjo prisidėti prie tokio renginio. Su Bartosz bendradarbiaujame ne vienus metus, palaikome jį kelyje į naujas sporto pergales ir kartu jau esame įgyvendinę nemažai įdomių projektų. Pasiekti greičiausio šonaslydžio kojomis valdomu automobiliu Gineso rekordą yra vienas naujausių sumanymų. Jis buvo labai įspūdingas ir įeis į istoriją, – pabrėžė „Castrol“ pardavimo direktorius Vidurio ir Rytų Europai Leszek Radzikowski.

– Tiesiogiai stebėti bandymą pasiekti rekordą buvo neįtikėtinai įspūdinga, nes nesitikėjau, kad išvysime tokiu greičiu lekiantį automobilį. Iš proto varantis reginys! Taip Bartosz mus įtikina, kad „normalumas“ yra pervertintas ir kad ėjimas prieš srovę atsiperka, – sakė „Hella Polska“ rinkodaros ir produktų vadybos direktorius Marcin Rozner.

– Bartosz nesiliauna stebinti savo ryžtu, užsidegimu ir drąsa veikti. Esame pagerbti ir jaučiamės išskirtiniai galėdami dar kartą būti Bartosz partneriais ir su pasididžiavimu stebėti jo sportines kovas, kuriose puikių rezultatų jau ne vienus metus jam padeda siekti ir mūsų produktai, – sakė „ZF Aftermarket“ rinkodaros vadovė Monika Chomicka.

Jus taip pat gali sudominti:

Kodėl verta rinktis salono filtrą su sidabro jonais?

Kodėl verta rinktis salono filtrą su sidabro jonais?

Kodėl autoservisams reikėtų patikrinti, kaip veikia kliento automobilio START-STOP sistema?

Kodėl autoservisams reikėtų patikrinti, kaip veikia kliento automobilio START-STOP sistema?

Šiuolaikinė žemės ūkio technika reikalauja tinkamų alyvų tepimui

Šiuolaikinė žemės ūkio technika reikalauja tinkamų alyvų tepimui

Ką reikia žinoti montuojant amortizatorius, spyruokles ir pakabos montavimo komplektus?

Ką reikia žinoti montuojant amortizatorius, spyruokles ir pakabos montavimo komplektus?