Paskelbimo data: 2020-12-15

Automobilio aušinimo sistemos ir aušinimo skysčiai

Šiuolaikinės transporto priemonės komponentai ir sistemos yra sukurtos taip, kad galėtų efektyviai mažinti kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį ir padėtų tausoti degalus, siekiant patenkinti aplinkosaugos reikalavimus visame pasaulyje. Šiuolaikinės aušinimo sistemos, kurias kuria pirmaujančių transporto priemonių gamintojai ir tokios įmonės, kaip „Schaeffler“, vaidina svarbų vaidmenį siekiant šių nuolat kintančių ir vis griežtėjančių reikalavimų.

Šilumos valdymo sistemos ir aušinimo skysčiai.jpg

Kaip veikia aušinimo sistema?


Transporto priemonės aušinimo procesas tampa vis sudėtingesnis, nes vis atsiranda naujų sistemų, kurių veikimui užtikrinti reikia pakankamo aušinimo; EGR, turbokompresoriai ir net hibridinių transporto priemonių akumuliatoriai – kiekviena sistema prideda savo sudėtingą vamzdynų sistemą.

Aušinimas taip pat nereiškia tik „aušinimo“, nes sistema taip pat skatina greitesnį variklių ir pavarų dėžės tepalų įšilimą, o tai turi didžiulį poveikį mažinant išmetamų teršalų kiekį. Dėl tokio sudėtingumo reikia technologiškai pažangesnių sprendimų, skirtų ankstesnėms paprastoms dalims, pvz., vandens siurbliams, kurie reguliuoja aušinimo skysčio srautą į kitas transporto priemonės dalis ir sistemas.

Pavyzdžiui, „Audi A3 e-tron“ sistema kondicionuoja saloną, taip pat atvėsina vidaus degimo variklį, pavarų dėžę ir aukštos įtampos dalis. Visos jos yra integruotos į įvairias aušinimo grandines, o šilumos valdymo sistema valdo kiekvieną elementą, užtikrindama, jog bus kuo greičiau pasiekta ir išlaikoma optimali individuali veikimo temperatūra.

Kokie yra automobilio aušinimo sistemos privalumai?


Pažangiose hibridinėse transporto priemonėse tai taip pat gali pasikeisti, priklausomai nuo važiavimo režimo. Pavyzdžiui, kiekvienos sistemos eksploataciniai reikalavimai gali labai skirtis, varikliui pereinant nuo elektrinio ir padidinimo režimo, o kiekvienai grandinei reikalingas skirtingas srauto lygis, kad būtų užtikrintas ir palaikomas aukščiausias patikimumo, komforto ir efektyvumo lygis.

Pažangūs elektriniai vandens siurbliai ir integruoti „sistemoje dėžėje“ šilumos valdymo moduliai (angl. TMM) atsirado dėl būtinybės neatsilikti nuo šiuolaikinių transporto priemonių reikalavimų. Jie ne tik ir toliau turės prisitaikyti, kad patenkintų ateities iššūkius, bet tai bus daroma ir naudojant nepriklausomą mechaniką!

Automobilio aušinimo sistemos privalumai:

  • sumažina kenksmingą teršalų išmetimą ir degalų sąnaudas;
  • optimali aušinimo sistemos temperatūra pasiekiama 30 % greičiau;
  • variklio alyvos tikslinė temperatūra pasiekiama 50 % greičiau;
  • greičiau reaguojama (termostatai veikia lėtai ir taip pat gali neigiamai paveikti slėgį);
  • atskiras sistemas galima valdyti savarankiškai;
  • pailgėja variklio tarnavimo laikas;
  • padidėja vairuotojo ir keleivių komfortas.

Šaltinis; Schaeffler (UK) Ltd, 2018 m.

Naujos variklių technologijos ir griežti aplinkosaugos įstatymai reiškia, kad gamintojo specifinės aušinimo skysčio specifikacijos dabar yra norma. Dėl didžiulio pritaikymo vieno pramonės standartinio aušinimo skysčio nebepakaks, nes naujam, moderniam varikliui reikalingi aukštos kokybės aušinimo skysčiai.

Transporto priemonei naudokite tik tinkamą produktą; šiuolaikiniai gaminiai tarnauja ilgiau, geriau apsaugo ir yra sukurti taip, kad labiau atitiktų skirtingus metalus, plastiką ir gumas, kurie naudojami modernioje aušinimo sistemoje. Svarbiausia, kad jie yra gamintojo patvirtinti ir pasižymi daugybe specifikacijų, būtinų „garantinių“ transporto priemonių priežiūrai atlikti.

Net jei skystis naudojamas senesnės ar klasikinės transporto priemonės priežiūrai, vis tiek reikėtų naudoti aukštos kokybės tradicinius produktus. Tokie tradicinių technologijų produktai kaip „Comma Super Coldmaster“ arba „Super Long Life Red“ neturi gamintojo patvirtinimų, bet jie atitinka minimalius pramonės standartus, įskaitant BS6580.