Paskelbimo data: 2021-11-22

Radarų ir kamerų kalibravimas (ADAS sistema)

Radarų ir kamerų sistema (ADAS) yra diegiama transporto priemonėse diegiamos, ir norint neatsilikti nuo technologijų vystymosi būtina nuolat domėtis pokyčiais ir technologijų naujovėmis.

Radarų ir kamerų kalibravimas (ADAS sistema)

Viena iš tokių naujovių – sparčiai populiarėjančios pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (Advanced driver-assistance system, ADAS). Ši automobilių elektronikos technologija šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai diegiama kaip standartinė įranga. Nuo 2020 m. daugiau kaip 40 % naujų transporto priemonių yra sumontuota bent dviejų tipų ADAS sistemos. Taigi, ar Jūsų servisas jau pasiruošęs pasinaudoti šia sparčiai augančia tendencija?

Radarų ir kamerų (ADAS) sistemos automobiliuose

Radarų ir kamerų sistema (ADAS) sudaro daugybė išmaniųjų sistemų, padidinančių kelių eismo dalyvių saugumą. Šiuolaikinių transporto priemonių ADAS sistemos gauna informaciją iš daugelio šaltinių, kaip antai kameros, radarai, LIDAR (light detection and ranging) ir jutikliai, stebintys transporto priemonės aplinką. Duomenys siunčiami realiuoju laiku transporto priemonės arba transporto priemonės tinklo ryšiais.


ADAS sistemos automobilyje

Radarų ir kamerų (ADAS) sistemų vairuotojui teikiama pagalba labai įvairi: nuo paprastų saugumo funkcijų iki autonominio valdymo. Atbulinės eigos kameros palengvina parkavimą, o adaptyvūs priekiniai žibintai (Matrix,DLADynamic Light Assist) prisitaiko taip, kad apšviestų kelią ir neakintų priešpriešinio eismo dalyvių. ADAS sistemos taip pat gali įspėti vairuotoją apie tokius galimus pavojus, kaip nukrypimas nuo eismo juostos arba susidūrimo rizika. Labiau pažengusios sistemos gali perimti transporto priemonės valdymą ir pasiūlyti tam tikrą vairavimo autonomijos lygį – tai žingsnis link visiškai autonominių transporto priemonių. Autonominio avarinio stabdymo (AEB –Automatic emergency braking) sistemos gali stabdyti ir (ar) vairuoti transporto priemonę be vairuotojo pagalbos, o prisitaikanti greičio palaikymo (ACC –Adaptive Cruise Control) sistema automatiškai reguliuoja automobilio greitį, kad išlaikytų saugų atstumą nuo kitų judančių transporto priemonių.

Kada reikia kalibruoti radarų ir kamerų (ADAS) sistemą.

Radarų ir kamerų (ADAS) sistemų veikimas pagrįstas iš kamerų ir radarų gaunamos informacijos apdorojimu, todėl viskas, kas gali net ir nežymiai paveikti jų padėtį ar matymo lauką, neigiamai atsiliepia šios sistemos veikimui. Pavyzdžiui, priekinio stiklo kameros padėties nuokrypis vienu laipsniu gali virsti 1,7 metro pokyčiu 100 metrų atstumu, t. y. tikslinė sritis labai nukryps nuo reikiamos trajektorijos ir transporto priemonė gali neaptikti ir neįspėti vairuotojo apie gresiančius pavojus, nes elektroninis valdymo blokas (ECU) gaus netikslią informaciją, atsiras duomenų apdorojimo klaidų. Taip atsitikus ADAS sistema gali sugesti arba blogiausiu atveju visiškai neveikti.

Vadovaujantis automobilių gamintojų rekomendacijomis būtina iš naujo kalibruoti ADAS komponentus įvykusavarijai, atlikus kėbulo remontą, pakeitus priekinį stiklą ar atlikus techninės priežiūros darbus, kaip antai vairo ir pakabos remontą ar ratų suvedimą. Kiekviena iš šių veiklų gali pakeisti jutiklio, radaro arba ADAS kameros padėtį. Neatlikus kalibravimo, gali būti tiesioginių neigiamų pasekmių eismo dalyvių saugumui ir bendram transporto priemonės veikimui.

Radarų ir kamerų (ADAS) sistemos kalibravimas

Kiekvienas transporto priemonės gamintojas yra nustatęs savo procedūras, parametrus ir reikalavimus techninei įrangai, į kuriuos reikia atsižvelgti kalibruojant ADAS. Kai kurie jutikliai gali būti statiškai kalibruojami servise, kitiems atliekamas dinaminis kalibravimas per bandomąjį važiavimą, o kai kuriems reikia atlikti abu kalibravimus. Kalibravimas gali būti sudėtingas ir atimti daug laiko, bet jis labai svarbus transporto priemonės saugumui ir jo negalima pamiršti.

Dažniausiai atliekamas statinis jutiklių ir radarų kalibravimas. Kalibruodamas mechanikas turi nustatyti automobilio vidurio liniją, dar vadinamą išilgine ašimi. Procedūra atliekama atsižvelgiant į automobilių gamintojų reikalavimus, naudojant specialius įrankius, atitinkančius konkrečios transporto priemonės markę, modelį. Specialūs taikiniai yra išdėstomi labai tiksliose vietose centrinės linijos ir jutiklio atžvilgiu tam tikru atstumu nuo transporto priemonės. Kai kuriose transporto priemonėse būtina išlyginti jutiklį. Tada kalibravimas pradedamas naudojant OBD diagnostikos įrenginį.

Dinaminis kalibravimas (pvz., „BMW“ ir kt.) atliekamas važiuojant su skenavimo diagnostikos įrenginiu. Būtina paminėti, kad dėl nepalankių oro sąlygų ir prastai pažymėtų kelių kalibruoti gali būti gerokai sudėtingiau. Jo esmė – važiuoti automobiliu tiesiu keliu, aiškiai paženklintu juostomis, tam tikru greičiu, kol kalibravimas bus baigtas. Kai kurias ADAS sistemas geriausiai kalibruoti esant minimaliam eismui, o kitoms gali reikėti daugiau rodiklių – daugiau eismo ir kelio ženklų.  

BOSCH KTS 560

BOSCH KTS 250

Radarų ir kamerų (ADAS) sistemų kalibravimas nepriklausomuose servisuose

Neabejotina, kad ADAS sistemų, darančių tiesioginę įtaką automobilio veikimui ir saugai, rinka plėsis ir netrukus taps standartine įranga, todėl rekomenduojame servisams tokių paslaugų pasiūla pasirūpint jau dabar.

Norint teikti šią paslaugą reikės investuoti įdirbtuvių patalpas: reikalinga didelė tolygiai apšviesta patalpa lygiomis grindimis (taikinys statomas 1...10 metrų atstumu nuo automobilio). Dar reikėsdiagnostikos įrangos, galinčios veikti su kelių markių transporto priemonėmis,kalibravimo plokščių / taikinių ir techninių mokymų. Nors investicija nemaža, ji nėra tokia rizikinga, kaip gali atrodyti. Investicijų grąžą užtikrina serviso darbai, kuriuos galima atlikti tik turint šią įrangą (šiuo metu kamerų dinaminio arba statinio kalibravimo paslauga rinkoje kainuoja nuo 100 Eur, o radarų kalibravimo paslaugos kaina nuo 60 Eur). Vis daugiau automobilių jau turi sumontuotas ADAS sistemas, todėl automobilių servisai negalės apsieiti ir be šios paslaugos.


BOSCH DAS 3000

Užsakius papildomus taikinius, galima dirbti su šių markių automobiliais:

Priekinė kamera

Priekinis radaras

Eismo juostos palaikymo f-ja

ACC ir avarinės pagalbos f-jos

Kalibravimas

Dinaminis

Statinis

Dinaminis

Statinis

Gamintojas

DAS 3000

DAS 3000

SCT 815

„Alfa Romeo“

„Audi“

„BMW“

„Chrysler“

Citroën

● 2)

„Daihatsu“

„Fiat“

● 2)

„Ford“

„Honda“

● 1)

„Hyundai“

● 2)

● 2)

„Jaguar“

„Jeep“

● 2)

● 3)

„KIA“

● 2)

● 2)

„Land Rover“

„Mazda“

„Maserati“

O

„Mercedes-Benz“

● 1)

„Mitsubishi“

„Nissan“

„Opel“

● 2)

„Peugeot“

● 2)

„Porsche“

„Renault“

● 3)

„Seat“

„Škoda“

„Smart“

„Subaru“

● 1)

„Suzuki“

„Toyota“

„Volkswagen“

„Volvo“



1) Kartu su dinaminiu kalibravimu.

2) Kai kuriems transporto priemonių tipams reikia ir dinaminio kalibravimo.

3) Kai kurioms transporto priemonėms atliekamas ir statinis kalibravimas.

– Neatliekama.

O – Ruošiama.



Jus taip pat gali sudominti:

Darbų planavimo kalendorius e-kataloge

Darbų planavimo kalendorius e-kataloge

NVR  sankabos sistema

NVR sankabos sistema

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

„ATE“ ir „Continental“ stabdžių produktai – tvaresnės atsarginių dalių rinkos link

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®

ABDS sistemų evoliucija: diržai ir įtempikliai „Micro-V“®