Paskelbimo data: 2021-02-11
Patarimai mechanikui: aušinimo sistemos siurblio keitimas
Pastaraisiais metais kiekvienoje naujoje automobilių variklių kartoje aušinimo sistema atlieka vis svarbesnį vaidmenį. Šiuolaikiniuose automobiliuose gamintojai dažnai nenumato variklio kapitalinio remonto. Mažas variklio tūris, aukštas galingumas iš kiekvieno tūrio litro. Turbinos ir kompresoriai, sujungti įvairiomis konfigūracijomis – visa tai yra užpildyta 0w20 alyva ir nurodymas ją keisti kas 30 tūkstančių kilometrų gali nutraukti tepantį alyvos sluoksnį esant net nedideliam taškiniam temperatūros šuoliui. O štai neįkaitęs variklis išmeta per daug kenksmingų medžiagų ir neatitinka griežtų išmetamų dujų emisijos normų reikalavimų.
Kaip tinkamai pakeisti aušinimo siurblį?
Daugelis kadaise išmoktų arba ankstesnių kartų perduotų remonto technikų bei būdų, gali Jus nuvesti klystkeliais aptarnaujant šiuolaikinius automobilius. Todėl nutarėme sugriauti sklandančius mitus bei „senosios mokyklos“ principus ir surinkome 10 svarbiausių šiuolaikinių aušinimo sistemų siurblių aptarnavimo principų.
Jei dirbate pagal šiuos principus – puiku! Bet galbūt turite „sunkų“ klientą, kuris bando nuginčyti Jūsų pasirinktą remonto kelią arba, jo nuomone, „nepagrįstus“ kaštus – ši medžiaga vienareikšmiškai parodo, kaip turi būti aptarnaujami aušinimo sistemų siurbliai.
Turbinų, naudojamų siurbliuose „HEPU® Germany“ pavyzdžiai.
- Visuomet parinkite siurblį pagal katalogą.
Gali taip atsitikti, kad tokiame pat variklyje (priklausomai nuo pagaminimo laikotarpio) gamintojas naudojo skirtingus siurblius, pvz., su skirtingu mentelių skaičiumi, o tai turi reikšmės. Nepasiduokite išmoktų schemų įtakai ir mąstymui „turėtų tikti“ – visuomet parinkite siurblį pagal katalogą.
- Venkite siurblio sukimo „sausai“.
Neįjunkite variklio, kol sistema nėra užpildyta skysčiu – tai labai greitai sukels riebokšlių pažeidimą.
Žiedai, kurie buvo pažeisti dėl aušinimo sistemoje buvusių teršalų.
- Kruopščiai nuvalykite susilietimo paviršius tarp bloko ir siurblio.
Jei paviršius nebus tinkamai paruoštas, jo nepavyks užsandarinti silikonu.
- Tiksliai uždėkite ploną sandarinančios masės sluoksnį.
Silikonas (kaip įvairių rūšių sandarinančių masių sinonimas) nėra aušinimo sistemos priešas, bet tik tuomet, kai yra tinkamai naudojamas: uždedamas sluoksnis turi būti plono siūlo pavidalo, o ne centimetro pločio juosta (be to, uždedama drebančia ranka). Silikonas jokiu būdu negali patekti į darbinę siurblio erdvę. Uždėjus silikoną ir sumontavus siurblį, neužpildykite sistemos ir neįjunkite variklio tol, kol masė nesustings.
Niekuomet nedėkite tokio didelio kiekio sandarinančios masės!
- Laikykitės varžtų priveržimo eiliškumo ir priveržimo momentų.
Priveržiant siurblį visuomet laikykitės varžtų priveržimo eiliškumo bei naudokite tinkamus priveržimo momentus. Tai turi ypatingą reikšmę plastikinių aušinimo skysčio siurblių modulių atveju.
- Nepamirškite išskalauti sistemos.
Prieš įpildami naują aušinimo skystį, kruopščiai išskalaukite aušinimo sistemą – tai apsaugos naują siurblį nuo greito pažeidimo. Vien tik senojo aušinimo skysčio išleidimas neužtikrina idealaus sistemos išvalymo – sistemoje lieka kietų teršalų, kuriuos būtina išskalauti.
- Visuomet užpildykite sistemą nauju, aukštos kokybės skysčiu.
Senojo skysčio filtravimas neturi jokios prasmės – senas skystis jau prarado savo savybes. Neverta taupyti skysčio sąskaita – jis privalo ne tik aušinti variklį, bet taip pat sutepti termostatą, sistemos vožtuvus bei aušinimo skysčio siurblį.
- Išleiskite orą iš sistemos, įkaitinkite variklį, patikrinkite temperatūrą.
Neskubėkite, sulaukite ventiliatorių įsijungimo momento.
- Pasakykite klientui, kada tikrinti skystį.
Priminkite klientui, kad aušinimo skysčio lygis turi būti tikrinamas kas 500-1000 km ridos. Pastebimas aušinimo skysčio lygio sumažėjimas – tai įspėjimas apie sistemos nesandarumą ir nuotėkį.
Aušinimo sistemos skysčiai ir koncentratai „HEPU® Germany“.
- Priminkite klientui aušinimo skysčio keitimo intervalus.
Nors aušinimo skystis yra tiesiogiai susijęs su skysčio siurbliu, jo keitimo intervalai yra visiškai skirtingi. Būtina paaiškinti klientams, kurie pamokyti kartos, išauklėtos ant senesnių automobilių ir sistemos užpildymo vandeniu, arba tuo metu populiariu „antifrizu“, gali tiesiog nežinoti apie tai. Pasiūlykite klientui atvykti ir pasikeisti skystį aušinimo sistemoje po 2 metų arba po 120 tūkstančių kilometrų ridos (priklausomai nuo to, kas įvyks greičiau). Paaiškinkite klientui, kad po šio laikotarpio skystis praras savo savybes.
Aušimo sistemos skysčiai ir koncentratai HEPU®
HEPU® savo asortimente siūlo ne tik pagrindinius aušinimo skysčius ir jų koncentratus (G11 ar G12), bet taip pat G12++ ir G13 (atitinkantys VAG koncerno normų reikalavimus VAG) arba, pvz., žalius ir geltonus skysčius, patvirtintus „Mercedes“, „Ford“ ar koncerno GM. Originalūs aušinimo skysčiai ir jų koncentratai iš HEPU® užtikrina patikimą apsaugą nuo korozijos, perkaitimo, nuosėdų susidarymo bei optimalų šilumos nuvedimą. Jie atitinka automobilių pramonės reikalavimus ir yra puikus HEPU® aušinimo skysčio siurblių ir pilnų paskirstymo komplektų papildymas. Nuo 2020 metų rugpjūčio mėnesio aušinimo skysčiai ir jų koncentratai parduodami naujo dizaino pakuotėse – butelius puošia reljefinis logotipas „HEPU® The Original“ ir užrašas „Made in Germany“. Reljefinių elementų įvedimas pabrėžia individualų charakterį ir HEPU® produktų kokybę, o taip pat padeda apsaugoti klientus nuo galimų klastočių.
Aušinimo skysčio siurbliai HEPU®
Siekiant užtikrinti aukščiausią našumą ir patvarumą, visiems HEPU® siurbliams yra atliekami griežti testai. Siurbliuose sumontuoti guoliai ir grūdintos ašys užtikrina aukštą našumą ekstremaliausiomis sąlygomis. Šiuolaikiški mechaniniai sandarinimai praktiškai pašalina priešlaikinio nuotėkio galimybę, o preciziška visų komponentų gamyba užtikrina tinkamą pritaikymą ir lengvesnį montavimą. Aušinimo siurbliai HEPU® pasiekia optimalų našumą ir pasižymi maksimaliu atsparumu slėgiui. Tokiu būdu jie ne tik apsaugo nuo perkaitimo, bet taip pat optimizuoja degalų sąnaudas ir mažina teršalų emisiją.