Paskelbimo data: 2022-11-15

Pakabos stabilizatorius – neįvertintas elementas

Stabilizatorius yra transporto priemonės pakabos elementas, jungiantis judančias važiuoklės dalis su kėbulu. Daug transporto priemonių turi priekinės pakabos stabilizatorių, o kai kurios – ir galinės pakabos.

Stabilizatorius lengvuosiuose automobiliuose yra montuojamas jau daugelį metų, o jo konstrukcija praktiškai nesikeičia. Nors šis elementas turi didžiulę reikšmę vairavimo saugumui ir patogumui, nedaugelis vairuotojų žino apie jo egzistavimą ir funkcijas.

Automobilis be stabilizatoriaus galėtų apvirsti įveikiant posūkius, o važiuojant tiesiu keliu važiavimo patogumas gerokai sumažėtų. Dažniausiai stabilizatoriaus ir jo elementų pažeidimai pasireiškia garsiu bildesiu pakabos srityje.

Pažeisto arba susidėvėjusio stabilizatoriaus remonto kaina dažniausiai nėra aukšta. Taip yra dėl žemos medžiagų kainos ir santykinai paprasto montavimo. Dėmesio: stabilizatoriaus pažeidimo atveju negalima naudotis automobiliu! Tuomet auga per didelio, nekontroliuojamo kėbulo pasvirimo rizika važiavimo metu ir net transporto priemonės valdymo kontrolės praradimo tikimybė, o tai kraštutiniu atveju gali privesti prie apvirtimo.

Stabilizatorių konstrukcija ir veikimas

Pakabos stabilizavimo sistema susideda iš kelių elementų, pvz., stabilizatoriaus traukių, stabilizatoriaus įvorių.

Stabilizatoriaus strypas dažniausiai yra pritvirtintas prie pagalbinio rėmo guminėmis įvorėmis. Stabilizatoriaus traukės jį pritvirtina prie amortizatoriaus kolonos / pakabos arba svirčių. Specialūs stabilizatoriaus traukių rutuliniai lankstai užtikrina reikalaujamą judesių laisvę ir tolygų stabilizatoriaus strypo darbą.

Jei vienas ratas palinksta arba pašoka, stabilizatoriaus strypo susukamas momentas užtikrina ir kito rato pakėlimą. Panašiai vyksta ir kai vienas ratas patenka į duobę. Tai apsaugo nuo per didelio kėbulo skersinio pasvirimo įveikiant posūkius. Jei abu ratai palinksta vienu metu, stabilizatoriaus strypas nedirba.

Stabilizatoriaus gedimų požymiai

Stabilizatoriaus elementų susidėvėjimo arba pažeidimo atveju, važiuojant nelygiu keliu pakabos srityje yra girdimas garsus bildėjimas. Dažniausiai jo šaltiniu tampa susidėvėjusios įvorės arba pažeisti stabilizatoriaus traukių rutuliniai lankstai.

Jei susidėvėjo įvorės, stabilizatoriaus sąveikos vietoje atsiranda nepageidaujamas laisvumas. Judant pakabai, stabilizatorius laisvai juda įvorėse ir dėl to atsiranda būdingas bildesys.

Dažnai stabilizatoriaus traukėje yra naudojami rutuliniai lankstai, nuo vandens ir išorinių veiksnių apsaugoti guminėmis apsaugomis. Vidinis lanksto lizdas yra pripildytas tepalo, kuris mažina trintį. Tačiau dažnai guminė apsauga yra pažeidžiama arba praranda sandarumą. Dėl to į lankstą patenka vandens ir tai pagreitina jo susidėvėjimą. Dėl susidėvėjimo lankste atsiranda laisvumas, kuris ir yra minėto bildesio šaltinis.

Keičiant stabilizatoriaus traukes, visuomet reikia prisiminti apie tinkamą srieginių sujungimų priveržimo momentą. Priešingu atveju rutulinis lankstas gali būti pažeistas, greičiau susidėvėti arba net nutrūkti.

Verta pasitikėti „Febi“ tiekiamais pakabos stabilizatoriais, kurie prilygsta originalios įrangos (OE) produktų kokybei. Visą dalių asortimentą lengviesiems automobiliams rasite adresu partsfinder.bilsteingroup.com.

„Febi“ – tai Jūsų numeris 1 nepriklausomoje atsarginių dalių rinkoje. Įmonė savo asortimente siūlo daugiau nei 32 000 produktų, skirtų profesionaliam transporto priemonių remontui. „Febi“ elementai lengviesiems automobiliams ir komerciniam transportui yra gaminami nuosavoje gamybos įmonėje, aukšti kokybės standartai taikomi visoms atsarginėms dalims ir paslaugoms.