Paskelbimo data: 2019-05-17

Modernios elektroninės sistemos automobiliuose

Pastaraisiais metais matome labai dinamišką elektros įrangos naujuose automobiliuose pažangą. Didėjantys saugos reikalavimai, griežti teršalų emisijos standartai, taip pat augantys vartotojų lūkesčiai dėl naudojimo patogumo verčia gamintojus nuolat tobulinti esamus sprendimus ir kurti naujus.

Screenshot_1.png

Visas elektronines sistemas sudaro daug skirtingų tipų tvarkyklių, jutiklių ir modulių, kurie prijungti prie pagrindinio automobilio kompiuterio. Visi jie sudaro vieną didelę transporto priemonės valdymo sistemą. Darbo sąlygos, kuriomis turi veikti šie elementai, yra specifinės. Priklausomai nuo vietos, kurioje yra sumontuoti transporto priemonėje, juos veikia vibracija, aukšta arba žema temperatūra ir drėgmė. Visi šie veiksniai gali sukelti pirmalaikį susidėvėjimą, lemiantį atitinkamos sistemos sutrikimus. Tada sugadintus elementus reikia pakeisti naujais.

LIETAUS IR ŠVIESOS JUTIKLIS

Lietaus jutiklis – tai sistema, kuri padeda vairuotojui, padidina saugumą ir gerokai palengvina važiavimą, automatiškai įjungdama valytuvus per lietų. Dažniausiai ji montuojama į galinio vaizdo veidrodėlio pagrindą, vairuotojo regėjimo lauke, vidinėje priekinio stiklo pusėje. Sumontuoti fotodiodai atpažįsta lietaus lašus ir perduoda šią informaciją valytuvų valdymo sistemai. Todėl valytuvai įjungiami automatiškai, o jų veikimas priklauso nuo lietaus stiprumo. Vairuotojui nereikia rankiniu būdu įjungti ar reguliuoti priekinio stiklo valytuvų.

Lietaus jutiklio modulyje dažnai būna sumontuoti optiniai elektriniai jutikliai, kurie matuoja šviesos intensyvumą. Dažniausiai tai – du atskiri ir vienas nuo kito nepriklausomi jutikliai, kurie matuoja aplinkos šviesumą ir žibintų apšviečiamą plotą. Dėl specialaus algoritmo jutikliai atpažįsta šviesos rūšį (diena, naktis, prieblanda, važiavimas per tunelius arba po tiltais) ir automobilio žibintai atitinkamai įjungiami arba išjungiami.

Naujausiuose lietaus ir šviesos jutikliuose diegiamos papildomos funkcijos

Drėgmės matavimas

Viena jų yra santykinio oro drėgnio ir priekinio stiklo temperatūros matavimas. Gauti duomenys perduodami oro kondicionieriaus valdymo tvarkyklei, kuri parenka automobilio salono vėdinimo būdą, pavyzdžiui, automatiškai įjungia pūtimą į priekinį stiklą.

Saulės spindulių intensyvumo matavimas

Kita funkcija – saulės spindulių intensyvumo transporto priemonės salone, priekinio stiklo zonoje, matavimas. Išmatuotos vertės perduodamos oro kondicionieriaus valdymo tvarkyklei, kuri parenka automobilio salono vėdinimo būdą.

Vaizdo projekcijos ryškumas

Kai kurie automobilių gamintojai savo modeliuose įrengia vaizdo projekcijos ekranus (Head-Up Display), kuriuos naudojant svarbiausi duomenys rodomi ant priekinio stiklo, vairuotojo regėjimo lauke. Važiavimui komforto ir saugumo teikia papildomas jutiklis (HUD), nes jis, reaguodamas į saulės šviesą, kontroliuoja rodomų duomenų ryškumą.

„Inter Cars“ asortimentas buvo papildytas keliais žinomo gamintojo „Hella“ lietaus jutiklių modeliais.

IC KODŲ PAVYZDŽIAI:

  • 9BG744 554-004 (RENAULT, NISSAN)
  • 6PW011 271-711 (BMW, MINI)

AKUMULIATORIAUS VALDYMO JUTIKLIS (IBS)

Akumuliatoriaus valdymo jutiklis – tai pagrindinis pažangios sistemos, kuri išmaniai valdo elektros energijos naudojimą, elementas. IBS nuolat matuoja akumuliatoriaus įtampą, įkrovimo lygį ir temperatūrą. Pagal šiuos matavimus algoritmas apskaičiuoja įkrovimo lygį bei akumuliatoriaus nusidėvėjimą, taip pat nustato faktinę užvedimo galimybę. Analizuodama duomenis, tvarkyklė nusprendžia, kada ir kiek reikia įkrauti akumuliatorių. Tai suteikia galimybę pailginti jo eksploatacijos trukmę, taip pat turi įtakos degalų sąnaudų mažinimui, nes akumuliatoriaus krovimas išjungiamas, kai jo nereikia. Jutiklis yra labai mažas, primena pašto ženklą, todėl jį galima montuoti ant gnybto. Jis lengvai telpa akumuliatoriaus jungties įduboje.

Šaltasis sezonas – sudėtingas laikotarpis automobiliams. Ryte dažnai būna neaišku, ar pavyks užvesti variklį. Dėl žemos temperatūros akumuliatorius veikia silpniau, o šalto variklio pasipriešinimas yra didesnis. Esant tokioms sąlygoms, tinkamai veikiantis akumuliatorius yra ypač svarbus. Pažangi įkrovimo valdymo sistema užtikrina optimalų įkrovimo lygį ir daro teigiamą įtaką akumuliatoriaus ilgaamžiškumui. Naudingas patarimas – įkraunant nereikia srovės lygintuvo gnybtų jungti prie akumuliatoriaus gnybtų. Labai dažnai tai sugadina jutiklį. Automobilių gamintojai sumontuoja specialias jungtis, prie kurių reikia jungti srovės lygintuvo laido gnybtus.

„Inter Cars“ asortimentas buvo papildytas keliais žinomo gamintojo „Hella“ IBS jutiklių modeliais.

IC KODŲ PAVYZDŽIAI:

  • 6PK010 557-911 (OPEL, CHEVROLET)
  • 6PK012 835-911 (BMW)


Akumuliatoriaus jutiklis



Lietaus jutiklis

Jus taip pat gali sudominti:

3-iasis tarptautinis konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ finalas

3-iasis tarptautinis konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ finalas

Veiksmingas galingų automobilių stabdymas

Veiksmingas galingų automobilių stabdymas

Ar reikia keisti mechaninių pavarų dėžių alyvą?

Ar reikia keisti mechaninių pavarų dėžių alyvą?

„Motorservice“ rinkai pristato tvarkykles

„Motorservice“ rinkai pristato tvarkykles