Paskelbimo data: 2020-02-28
, autorius: TOTAL
Kuo skiriasi degalai su priedais nuo įprastinių degalų?
Šiuolaikiniai degalai variklio atžvilgiu atlieka daug įvairių funkcijų. Daugelis degalinių savo asortimente siūlo pagerintus degalus, kurie pasižymi geresnėmis savybėmis nei įprastiniai degalai. Vairuotojų sąmonėje skirtumai atsispindi, kaip cetano ir oktano skaičiai, tačiau tai tik dalis tiesos. Kokiomis dar savybėmis pasižymi pagerinti degalai ir kokios įtakos jie turi variklio funkcionavimui?
Degalinėse paprastai matome „normalius“ benzinus PB95 bei benziną PB98, kuris be aukštesnio oktaninio skaičiaus turi daugiau pagerinančių priedų, t. y. priedų, valančių variklį ir mažinančių trintį. Tokiuose degaluose taip pat yra mažesnis sieros kiekis, o tai pagerina degimo procesą. Natūralus šio proceso rezultatas – mažesnis išskiriamų teršalų kiekis, pailginantis variklio tarnavimo laikotarpį bei mažesnis į aplinką išmetamų kenksmingų teršalų ir kietųjų dalelių kiekis. Tačiau verta prisiminti, kad nepaisant nuoširdžių ketinimų, ne kiekvienas variklis gali būti eksploatuojamas naudojant PB98 degalus. Naudotiną benzino rūšį (oktaninį skaičių) nustato automobilio gamintojas. Jei automobilyje, nepritaikytame aukštesniam oktaniniam benzino skaičiui, bus naudojamas toks benzinas, galime turėti sunkumų su variklio darbu ir net sunkumų užvedant variklį. Taip yra dėl to, kad varikliai pritaikyti PB98 degalams turi kitokį uždegimo momentą ir vožtuvų atidarymo laiką.
Kiek kitaip yra dyzelinių variklių atveju. Aukštesnis cetaninis skaičius padidina degalų atsparumą savaiminiam užsidegimui, todėl degimas vyksta sklandžiai, susidaro mažiau suodžių, o variklio našumas padidėja. Kokius dar parametrus turi pagerinti dyzeliniai degalai?„Pagerinti dyzeliniai degalai turi priedų paketus, kurie valo variklį nuo susikaupusių nuosėdų, apsaugo nuo naujų nuosėdų susidarymo bei padeda išsaugoti gerą degalų sistemos būklę. Pavyzdžiui, naujos kartos degalai TOTAL EXCELLIUM DIESEL sumažina teršalų kiekį net apie 93 %, palyginti su įprastais dyzeliniais degalais. Dėl šios priežasties švarus variklis sunaudoja mažiau degalų, nes jų įpurškimo procesas degimo kameroje yra tikslesnis. „Common Rail“ sistemų atveju, kuriose degalų įpurškimas vykdomas net septyniose fazėse, tai yra ypač svarbu. Tikslesnis degimas taip pat turi įtakos mažesnei aplinkos taršai, todėl verta rinktis patikrintus produktus, o ne pigiausius degalus rinkoje“, – sako Andrzej Husiatyński, „Total Polska“ techninio skyriaus vadovas.
Priedai, esantys pagerintame dyzeline TOTAL EXCELLIUM DIESEL, yra priemonė, apsauganti nuo korozijos, antioksidantai, priemonė nuo putojimo, priemonė nuo emulsijos susidarymo, priemonė, apsauganti nuo užšalimo, trinties modifikatorius bei kvapioji medžiaga. Priedų kiekis bei rūšis gali skirtis, priklausomai nuo degalų gamintojų.
Žiemos laikotarpiu degalinėse pasirodo dyzelinas, kuris įgalina variklio paleidimą esant labai žemoms temperatūroms. Parafino kristalai gali atsirasti paprastame dyzeline jau esant -20 °C temperatūrai. Padidinto atsparumo žemoms temperatūroms degalai išlaiko savo skystą pavidalą iki -32 °C. Lietuvoje tokios temperatūros praktiškai nepasitaiko, tačiau gamintojai pasilieka atsargos ribas. Išlieka klausimas, ar pagerinti degalai iš tikrųjų gali sumažinti jų sąnaudas?
„Mažesnes degalų sąnaudas leme degaluose esantys priedai. Kaip buvo paminėta, įsiurbimo sistemos, purkštuvų bei stūmoklių-cilindrų sistemos išvalymas nuo teršalų ir nuosėdų turės įtakos geresniam degalų išpurškimui ir susimaišymui su oru, o vožtuvai pradės užsidarinėti sandariau. Todėl kalbama ne apie tiesioginį taupymą, o labiau apie faktą, kad dėl to degimo procesas bus efektyvesnis. Tai nebus dideli skirtumai, tačiau tikrai pastebimi – kuo didesnis nuvažiuotas atstumas, tuo labiau pastebima ekonomija. Atsižvelgiant į tai, verta rinktis aukščiausios kokybės degalus, kurie užtikrina ne tik sklandesnį degimo procesą, bet ir padidina variklių ilgaamžiškumą“, – apibendrina Andrzej Husiatyński.