Paskelbimo data: 2021-08-19
Komercinio transporto stabdžių sistemos be vario tepalo
Komercinio transporto ir visų flotilių aptarnavimą atsakingi mechanikai naudotų produktus, pritaikytus šiuolaikinėms transporto priemonėms.
Sistemos be vario tepalo
Wojciech Sokołowski, technikos ir prekybos patarėjas iš „TMD Friction“ įmonės, kuri valdo „Textar“ prekės ženklą, paaiškina ypatybes, susijusias su vario pagrindu pagamintu tepalu, jo neigiamą poveikį stabdžių sistemos elementams, o taip pat pateikia tepimo priemonių, kurios turėtų būti naudojamos, privalumus.
Visi flotilių operatoriai ir dirbtuvės, aptarnaujančios sunkvežimius, puikiai suvokia, koks svarbus yra stabdžių sistemos valymas stabdžių trinkelių keitimo metu. Tinkamas aptarnavimas užtikrina saugų ir efektyvų transporto priemonės stabdymą. Tačiau dėmesys į stabdžių sistemos elementams naudojamo tepalo rūšį ne visuomet atkreipiamas, o būtent tepalas turi didelės įtakos stabdžių sistemos veikimo efektyvumui.
Vario tepalo naudojimo pasekmės
Labai dažnai dirbtuvėse galima pastebėti atvirą vario tepalo pakuotę. Jei į tepalą pateks dulkių ir drėgmės, jis praras savo veikimo efektyvumą ir tuo pat metu taps problemų stabdžių sistemoje priežastimi. Geriausias būdas tokių problemų išvengti – preparato be vario pasirinkimas. Juo labiau, kad tepalas vario pagrindu neigiamai veikia stabdžių sistemos funkcionavimą. Visų pirma, vario tepalai nėra atsparūs aukštoms temperatūroms. Stabdžių trinkelės negali laisvai judėti sistemoje, o tai gresia greitesniu elementų susidėvėjimu. Vario tepalai taip pat gali reaguoti su plienu ir aliuminiu, sukeldami kontaktinę koroziją tarp šių dviejų metalų.
Antra, vario pagrindu pagamintas tepalas gali turėti įtakos transporto priemonės elektroninėms sistemoms. Stabdžių sistemos tampa vis sudėtingesnės ir kasmet jose atsiranda vis daugiau elektronikos, užtikrinančios saugų stabdymą. Kadangi varis yra laidininkas, metalo buvimas stabdžių sistemoje gali trikdyti darbą magnetinių daviklių, naudojamų ABS ar kitose elektroninėse sistemose. Jei tai įvyks, ABS sistemoje gali atsirasti trikdžių, kuriuos signalizuos kontrolinė lemputė prietaisų skydelyje, o ekstremaliu atveju – gresia ratų užblokavimas.
Bet tai dar ne viskas. Vario tepalas gali padidinti stabdžių disko šoninio mušimo riziką, jei jis buvo panaudotas rato stebulės paviršiuje. Taip atsitinka dėl anksčiau minėto tepalo užteršimo, pvz., metalo dalelėmis, kai pakuotė stovi atvira. Be to, vario tepalas yra kenksmingas aplinkai, nes metalas ne visiškai suyra ir teršia dirvą, sukeldamas grėsmę augalams ir gyvūnams.
Akivaizdu, kad tepalo vario pagrindu naudojimas gali sukelti mechanikams daug problemų. Rinkoje siūloma daugybė tepalų, kurių sudėtyje nėra metalų. Vienas jų – „Cera Tec“ prekės ženklo tepalas „Textar“, turintis daugybę privalumų. Svarbiausia, jis yra atsparus aukštoms temperatūroms stabdžių sistemoje. Tai, priešingai nei vario tepalų atveju, leidžia stabdžių trinkelėms laisvai judėti ir nesukelia prikepimo arba greito susidėvėjimo efekto. Kadangi jo sudėtyje nėra metalų ir tepalas nėra laidus elektros srovei, jis gali būti naudojamas stabdžių sistemose su elektroninėmis sistemomis. Be to, kad šis produktas yra geriau pritaikytas stabdžių sistemoms, o taip pat ir labiau visapusiškas, malonesnis vartotojui. Be to, šis tepalas apsaugo nuo įbrėžimų ir korozijos. Tinkamai naudojant ant numatytų sąlyčio taškų, vienos tūtelės (75 ml) turi užtekti apie 18 stabdžių trinkelių komplektų.
Vario tepalas – gedimų priežastis
Tariamai patikimas ir mechanikų išbandytas tepalas vario pagrindu gali būti problemų šaltiniu šiuolaikinių komercinių transporto priemonių stabdžių sistemose. Komercinis transportas sudaro transporto įmonių veiklos pagrindą. Flotilių valdytojai negali sau leisti transporto priemonių prastovų ar, juo labiau, kelti pavojų vairuotojo ir kitų eismo dalyvių saugumui. Todėl esminiu dalyku yra tepimo priemonių be vario pasirinkimas. Kaip ir daugeliu atvejų, maži sprendimai turi didelę įtaką.
TEXTAR gamintojo produkciją galite įsigyti paspaudę Čia!