Paskelbimo data: 2020-10-08

Koks yra minimalus saugus protektoriaus gylis?

Nesvarbu, ar padangos vasarinės, ar žieminės, ar universaliosios, likusio protektoriaus gylis yra ypač svarbus. Siekdami įrodyti šį faktą ir apibrėžti, koks turėtų būti minimalus saugus protektoriaus gylis, ADAC ekspertai atliko bandymą su naujomis skirtingų gamintojų žieminėmis padangomis 185/60 R14.

padangų protektoriaus gylis.jpeg

Gerai žinoma, kad Europoje minimalus leidžiamas vasarinių keleivinių automobilių padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, žieminių – 3 mm.

Išplėstinis ADAC tyrimas įrodė, kad minimalus leidžiamas protektoriaus gylis atspindi tik padangos saugumo koeficientą. Vasarinių padangų protektorius turi būti ne mažesnio kaip 3 mm gylio, o žieminių ir universaliųjų padangų  – ne mažesnio kaip 4 mm. Mažesnis protektoriaus gylis gali būti kritinis esant šlapiai, apsnigtai kelio dangai ar važiuojant patižusiu sniegu.

Kokios yra teisinės nuostatos dėl padangos protektoriaus gylio?  


Teisinis reglamentavimas yra aiškus: Jūsų padangos (kurių naujų protektoriaus gylis paprastai svyruoja nuo aštuonių iki devynių milimetrų), nusidėvėjusios iki minimalaus leidžiamo 1,6 mm protektoriaus gylio, nebelaikomos saugiomis važiuoti ir jas reikia keisti.

Kai kuriose Europos šalyje, kaip antai Austrijoje, žieminės padangos, kurių likusio protektoriaus gylis yra mažesnis nei keturi milimetrai, teisiškai yra laikomos vasarinėmis padangomis ir su jomis netgi draudžiama važiuoti tam tikrais keliais.

Dėl savo saugumo ir ramybės nepamirškite patikrinti protektoriaus gylio keletą kartų per metus ir atkreipkite dėmesį, kad minimalus leidžiamas 1,6 mm gylis yra tik teisinė riba. Norint važiuoti saugiai padangas reikia keisti, kai likusio protektoriaus gylis yra 3–4 mm.

ADAC bandymo rezultatai


Siekdama išsiaiškinti, kaip protektoriaus gylis veikia padangos charakteristikas, ADAC ekspertų komanda atliko bandymą su naujomis 185/60 R14 padangomis (protektoriaus gylis apie 8 mm) ir naudotomis padangomis (protektoriaus gylis 7,5–4 mm).

Naujų ir naudotų padangų skirtumai labiausiai buvo pastebimi važiuojant snieguota kelio danga. Padangų, kurių protektoriaus gylis 4 mm, stabdymo atstumas buvo 3,2 metro ilgesnis nei naujų padangų važiuojant juokingai mažu 30 km/val. greičiu.

Žymūs taip pat buvo sukibimo jėgos skirtumai, kai padangoms jos labiausiai reikėjo: pradedant važiuoti ar ant nuožulnių paviršių. Padangos sukibimo jėga priklauso nuo plyšinių įpjovų gylio; žiediniai grioveliai sukimba su puriu sniegu, o įpjovų kraštai užtikrina sukibimą su kietesniais paviršiais.

Padangos, kurių protektoriaus gylis 4 mm, nepasiekė net pusės naujų žieminių padangų charakteristikų vertės. Galite lengvai numanyti, kaip „gerai“ riedės padangos, kurių minimalus leidžiamas protektoriaus gylis yra 1,6 mm, – jos tiesiog neturės kuo sukibti su sniegu. 

Atlikdami bandymą, be visų kitų dalykų, ADAC ekspertai bandė išsiaiškinti vasarinių padangų sukibimą važiuojant sniegu, tačiau geriausias jų gautas rezultatas buvo tik ketvirtadalis sukibimo jėgos, kurią pasiekė nauja žieminė padanga, ir daugiau nei 7,5 metrų papildomas stabdymo kelias važiuojant 30 km/val. greičiu.

Kokie rezultatai važiuojant šlapia kelio danga?


Padangoms svarbu pasipriešinti slydimui vandens paviršiumi (aquaplaning) esant šlapiai kelio dangai, t. y. žiediniai grioveliai ir plyšinės įpjovos turi absorbuoti ir pašalinti kaip įmanoma daugiau vandens.

Naudotos padangos, kurių protektoriaus gylis buvo nusidėvėjęs iki 4 mm, pradėjo slysti jau važiuojant 63 km/val. greičiu, o naujos žieminės padangos išlaikė atsparumą slydimui vandens paviršiumi, kai spidometro rodyklė pasiekė 87 km/val. žymą.  

Kalbant apie stabdymo charakteristikas važiuojant 80 km/val. greičiu esant šlapiai kelio dangai, padangos, kurių likusio protektoriaus gylis 4 mm, pralaimėjo naujoms padangoms 7 % stabdymo atstumo.

Kokie rezultatai važiuojant sausa kelio danga?


Stabdymo atstumai važiuojant sausa kelio danga naujomis ir naudotomis padangomis taip pat skiriasi. Vis dėlto priešingai, nei gali atrodyti, trumpesnį stabdymo atstumą užtikrino padangos, kurių likusio protektoriaus gylis buvo mažesnis. Priežastis paprasta: suplokštinti protektoriaus rašto blokai stabdant mažiau deformuojasi, ir protektoriui tenka daugiau sąlyčio su kelio plotu. Vis dėlto visiškai sausa kelia danga nėra įprasta net šalyse, kur vyrauja švelnus žiemos klimatas, ir ši maža pergalė negali būti laikoma praktiniu panašumu!

Išvados


Šis žieminių padangų bandymas įrodė, kad likusio protektoriaus gylis turi didžiulę įtaką žieminių padangų charakteristikoms. Tą patį galima pasakyti ir apie vasarines, ir apie universaliąsias padangas. Jeigu Jums rūpi saugus važiavimas, turite pasikeisti padangas, kol jų protektoriaus gylis nebus nusidėvėjęs iki 3 ar 4 milimetrų.

Šaltinis: tiresvote.com