Paskelbimo data: 2020-03-06
, autorius: KYB
Kokie yra tipiniai pakabos spyruoklių pažeidimai?
Pakabos spyruoklės varančioje pavaroje vaidina labai svarbų vaidmenį. Jos palaiko transporto priemonės svorį ir sumažina vibraciją, atsirandančią transporto priemonei judant nelygiu paviršiumi. Amortizatoriai riboja nekontroliuojamą pakabos spyruoklių vibraciją ir kartu yra atsakingi už ratų sukibimą su kelio danga.
Reikėtų atsiminti, kad pakabos spyruoklių techninė būklė turi įtakos amortizatorių ir kitų pakabos sistemos elementų tarnavimo laikui bei yra svarbi vairavimo saugumui ir patogumui.
Žiema – iššūkis spyruoklėms
Žiema yra sunkus laikotarpis ne tik vairuotojams, bet ir transporto priemonėms. Kelių tarnybų naudojama druska labai destruktyviai veikia tiek kelio paviršių, tiek daugelį automobilio dalių. Smėlis ir kelio druska patenka tarp judančių dalių ir pagreitina jų susidėvėjimą. Taip pat asfalte atsiradus daugybei dangos skylių, paprastai vadinamų duobėmis, atsiranda didžiulė grėsmė vairuotojams į jas įvažiavus pažeisti spyruokles bei kitus pakabos komponentus.
Svarbu, kad transporto priemonių mechanikų dirbtuvės patikrintų, ar žiemos metu neatsirado pakabos komponentų pažeidimų. Patogu patikrinti pakabos sistemos techninę būklę sezoninio padangų keitimo, periodinės apžiūros metu ar atliekant kitus remonto darbus.
Svarbiausias vaidmuo šioje situacijoje tenka mechanikams. Profesionalios transporto priemonių mechanikos dirbtuvės visada turėtų informuoti klientą apie visus diagnozuotus patikrintos transporto priemonės trūkumus, o jei nepriimamas sprendimas dėl rekomenduojamo pakeitimo – informuoti jį apie galimus tokios žalos padarinius.
Į ką atkreipti dėmesį atliekant vizualų vertinimą? Kokios yra tipinės pakabos spyruoklių žalos?
Įtrūkimai
Patikrinti kraštutines spyruoklių rites
Spyruoklių įtrūkimai dažniausiai susidaro kraštutinėse ritėse. Spyruoklių kraštutinės ritės yra tinkamuose lizduose, guminėse pagalvėlėse arba atraminiuose skridiniuose, kur dažnai kaupiasi vandens, smėlio, druskos ir kitų priemaišų mišinys. Daugelyje transporto priemonių su MacPherson pakaba apatinė spyruoklės ritė yra visiškai uždengta į viršų išlenktais amortizatoriaus atraminių skridinių kraštais, o tai labai komplikuoja vizualų įvertinimą.
Gamybos procese spyruoklių galai yra lygiai nupjaunami, todėl nelygi pabaiga gali reikšti lūžį.
Prošvaisos aukščio palyginimas
Spyruoklės nulaužimą ar nuolatinę deformaciją galima nustatyti palyginus iš abiejų pusių vieno iš kėbulo elementų aukštį žemės atžvilgiu. Šis matavimas turi prasmę tik tada, kai automobilis yra ant lygaus paviršiaus.
Korozija
Apsauginio spyruoklės paviršiaus patikrinimas
Jei lakas, kuriuo gamybos procese dengiama spyruoklė, yra pažeistas, jo paviršiuje greitai atsiranda taškinė korozija. Ji susilpnina medžiagą ir dėl to prarandamas reikiamas spyruoklių tvirtumas, o kraštutiniais atvejais jos sulūžta. Antikorozinis paviršius gali būti pažeistas dėl surinkimo klaidų ar žalingo teršalų, tokių kaip smėlis, maži akmenys, kelio druska, sniego purvas, veikimo.
Transporto priemonės prošvaisa
Standartą viršijantis transporto priemonės svoris
Ilgalaikis važiavimas su didele apkrova turi įtakos spyruoklių veikimo charakteristikoms ir formai. Esant per didelei ašies apkrovai arba viršijus leistiną bendrą transporto priemonės svorį, eksploatavimo metu spyruoklių ritės nusėda. Dėl to gali sumažėti transporto priemonės prošvaisa ir, galiausiai, spyruoklės gali sutrūkti. Taip pat reikėtų atsiminti, kad transporto priemonės paviršiaus prošvaisos padidėjimą ar sumažėjimą gali lemti neteisinga spyruoklės padėtis amortizatoriaus atžvilgiu (surinkimo klaidos rezultatas), gamintojo rekomenduotų tvirtinimo elementų nenaudojimas atliekant remonto darbus arba neteisingas dalių identifikavimas ir pasirinkimas.
Deformacija
Remonto technologijos neatitinkantis montavimas
Dėl montavimo klaidų spyruoklė gali būti neteisingai išdėstyta viršutinio amortizatoriaus tvirtinimo sistemos ir apatinio atraminio skridinio atžvilgiu. Tokio veiksmo padariniai gali būti įvairūs: pvz., spyruoklės trynimas į ratų sparną, įvairių rūšių atitrenkimai, metaliniai girgždesiai bei džeržgėjimai. Neteisinga pakabos spyruoklės tvirtinimo padėtis (pvz., sumontuota atvirkščiai) gali sukelti jos lūžimą, nekontroliuojamą poslinkį atraminiame skridinyje ir tiesiogiai sugadinti amortizatorių.
KYB rekomenduoja reguliariai tikrinti pakabos elementus ir pašalinti visus gedimus pakankamai anksti, kad būtų užtikrinta judančių transporto priemonių apsauga.