Paskelbimo data: 2017-12-27

Kokie reikalavimai keliami šiuolaikinėms kaitinimo žvakėms?

Dyzeliniai varikliai – tai pavaros mechanizmai, kuriuose degalai užsidega savaime. Į degimo kamerą įpurškiami degalai užsidega be kibirkšties, o degimo ciklas vyksta trimis etapais: švaraus oro įsiurbimas, jo suslėgimas iki 30–55 barų (dėl to jis įkaista iki 700–900 °C temperatūros) bei degalų įpurškimas. Aukšta suslėgto oro temperatūra sukelia savaiminį degalų užsidegimą, staiga pakyla vidinis slėgis ir variklis pradeda veikti.

Lyginant su kibirkštinio uždegimo varikliais, dyzeliniams varikliams reikia kur kas sudėtingesnių įpurškimo sistemų. Taip pat sudėtingesnė yra tokio variklio konstrukcija. Pirmosios kartos dyzeliniai varikliai nebuvo lengvai prižiūrimi ir neužtikrindavo sklandaus veikimo. Atsižvelgiant į sunkesnį nei kibirkštinio uždegimo varikliuose degimo procesą, šie varikliai veikdavo garsiau, kol pasiekdavo darbinę temperatūrą. Jie pasižymėdavo mažu galios ir masės santykiu, maža galia pagal tokį darbinį tūrį bei silpnu greitėjimu. Tačiau, palaipsniui tobulinant įpurškimo sistemas bei kaitinimo žvakes, BERU pavyko pašalinti visus šiuos nesklandumus.

Šalto variklio paleidimas

Vienas didžiausių dyzelinių variklių priešų yra žema temperatūra, kuri apsunkina greitą uždegimą ir visišką degalų mišinio sudegimą, o tai daro įtaką didesnei teršalų emisijai. Dėl šių priežasčių buvo reikalingi sprendimai, pagerinantys šalto variklio paleidimą. Tarp jų – technologiškai pažangesnės kaitinimo žvakės. Žvakės, naudodamos tiekiamą elektros energiją, dyzeliniame variklyje įkaitina degimo kameras, taip sukurdamos  idealias darbo sąlygas. Kadangi paleidimo efektyvumas stipriai sumažėja esant neigiamoms temperatūroms, kaitinimo žvakės taip pat naudojamos tiesioginio įpurškimo dyzelinių variklių degimo kameroms įkaitinti.

Ko reikalaujama iš šiuolaikinių kaitinimo žvakių? 

Automobilių pramonės reikalavimai, keliami kaitinimo žvakėms, didėja kartu su variklių konstrukciniais pokyčiais. Prekės ženklo BERU specialistai visų pirma nurodo keturis gerų kaitinimo žvakių parametrus: 

  • Trumpas kaitinimo laikas. Kaitinimo žvakės turi pasiekti aukštą uždegimui reikalingą temperatūrą per kuo trumpesnį laiką ir užtikrinti jos palaikymą nepriklausomai nuo išorinių sąlygų poveikio. 
  • Maži matmenys. Dyzeliniuose varikliuose su dviem vožtuvais cilindrui bei įpurškimu į pirminę arba sukūrinę kamerą ir tiesioginiu įpurškimu paprastai būna pakankamai vietos degalų purkštukams ir kaitinimo žvakėms. Kitokia situacija yra šiuolaikiniuose varikliuose, kuriuose naudojamos degalų įpurškimo sistemos „Common Rail“ arba siurbliai-purkštuvai ir keturių vožtuvų technologija. Šiuo atveju erdvė yra labai apribota ir reikalingos itin plonos, ilgos kaitinimo žvakės. Pavyzdžiui, prekės ženklo BERU kaitinimo žvakių kaitinamojo strypo skersmuo buvo sumažintas iki mažiau nei 3 mm ir tokias žvakes galima įsigyti antrinėje atsarginių dalių rinkoje. 
  • Tiksli padėtis degimo kameroje. Kaitinamasis strypas turi būti degalų-oro mišinio sūkurio pakraštyje. Be to, jis turi būti pakankamai giliai degimo arba pirminėje kameroje, nes tik tuomet šiluma pasklinda optimaliai. Savaime suprantama, kad kaitinamasis strypas neturi būti pernelyg išsikišęs, nes tai trukdytų degalams įpurkšti ir degalų-oro mišiniui formuoti. O tai lemtų kenksmingų teršalų emisijos padidėjimą. 
  • Atitinkamas kaitinimo našumas. Paleidžiant šaltą variklį, didelę reikšmę turi ne tik kaitinimo žvakė, bet taip pat degalų įpurškimo sistema. Tik sistema, kurioje tinkamai paruošiamas degalų-oro mišinys, o kaitinimo žvakės yra tinkamoje vietoje ir turi pakankamą šildymo rezervą, gali užtikrinti gerą šalto variklio paleidimą. Paleidus variklį, kaitinimo žvakių temperatūra negali kristi dėl padidėjusio oro srauto degimo kameroje. Labai dideli oro srauto greičiai ypač pastebimi varikliuose su pirmine arba sūkurine degimo kamera. Tokiuose varikliuose žvakė veiks tik tuomet, kai ji turės pakankamą šildymo rezervą, t. y.  pakankamą kaitinimo galią, sugebančią perkelti šilumą į vietas, kuriose kaitinamojo strypo temperatūra nukrito. 

Prekės ženklo BERU kaitinimo žvakės optimaliai atitinka visus išvardintus reikalavimus, o BERU specialistai glaudžiai bendradarbiauja su transporto priemonių gamintojais, ypač variklių kūrimo etape. Rezultatas? Variklio paleidimas per 2–5 sekundes, o naudojant technologiją „BERU Instant Start System ISS“ – net iki 2 sekundžių, patikimas paleidimas esant iki -30 °C temperatūrai, tolygus paleidimas, kuris neapkrauna variklio, bei iki 40 % mažesnė kietųjų dalelių emisija pirminio kaitinimo ir pašildymo fazėse.

Apie „Federal-Mogul“

Įmonė „Federal-Mogul Holdings Corporation“ (NASDAQ: FDML) – tai pasaulyje pirmaujanti produktų ir paslaugų, skirtų lengviesiems automobiliams, komerciniam transportui ir sunkvežimiams, laivynui, geležinkelių ir oro laivyno  technikai, energetikos ir kitoms pramonės sritims, tiekėja gamintojams ir aptarnaujančioms įmonėms. Įmonės produktai ir paslaugos įgalina mažinti degalų sąnaudas ir teršalų emisiją bei padidina saugumo lygį.

Įmonė „Federal-Mogul“ veikia per du nepriklausomus verslo vienetus, kurių generaliniai direktoriai atsiskaito „Federal-Mogul“ Stebėtojų tarybai.

„Federal-Mogul Motorparts“ parduoda ir platina pasaulinei atsarginių dalių rinkai bei naujų automobilių rinkai įvairius daugiau nei 20 pasaulyje pripažintų prekės ženklų produktus. Prekės ženklai ir produktai, kuriuos galima įsigyti antrinėje atsarginių dalių rinkoje: valytuvai ANCO®; OE kokybę atitinkančios dalys ir skysčiai „Beck / Arnley®“; degimo sistemos BERU®*; degimo žvakės, valytuvai ir filtrai „Champion®“; filtrai „Interfil®“, variklių dalys AE®, „Fel-Pro®“, „FP Diesel®“, „Goetze®“, „Glyco®“, „Nüral®“, „Payen®ir „Sealed Power®“; vairo mechanizmų ir pakabos dalys MOOG® bei stabdžių sistemų dalys „Ferodo®“, „Jurid®“ ir „Wagner®“. 

Įmonės „Federal-Mogul“ grupė „Powertrain“ projektuoja ir gamina pavaros ir saugumo sistemų elementus, skirtus lengviesiems automobiliams, sunkiajai technikai, bei kitas detales transporto ir pramonės srityse.

Įmonė „Federal-Mogul“ buvo įkurta 1899 metais Detroite, o jos centrinis biuras yra Saufylde (Southfield), Mičigano valstijoje, JAV. Įmonėje dirba daugiau nei 53 000 darbuotojų visame pasaulyje. Daugiau informacijos rasite interneto svetainėje www.FMMotorparts.com.

Jus taip pat gali sudominti:

Kur pradingsta variklinė alyva?

Kur pradingsta variklinė alyva?

Beru

Beru

Svarbi informacija autoservisams

Svarbi informacija autoservisams

„Valeo“ DMF apžvalga

„Valeo“ DMF apžvalga