Paskelbimo data: 2019-12-13
, autorius: LIQUI MOLY

Kokią pavarų dėžės alyvą rinktis?

Šiuolaikinės pavarų dėžės yra pakankamai kaprizingas technologinis agregatas. Pavarų dėžė turi atitikti daugybę gamintojų numatytų kriterijų, tokių kaip galia, sparta, tylus ir nepriekaištingas veikimas, ilgaamžiškumas bei patogumas. Pagrindinė šių dienų aktualija – tai kuro ekonomija. O tai lemia transmisijų alyvų, skirtų tiek mechaninėms, tiek automatinėms pavarų dėžėms, klampos mažinimą. Pastaruoju metu vis populiaresnės tampa pusiau automatinės pavarų dėžės, kurios iš esmės yra robotai – pagrindinė dėžės dalis mechaninė, tačiau su hidrauliniu valdymo bloku, užtikrinančiu automatinį režimą, ir kuriai būtina specifinė transmisijų alyva.

liqui-moly.jpg

Šiuolaikinės pavarų dėžės yra brangūs aukštųjų technologijų įrenginiai, kurių kaina gali siekti net ketvirtadalį viso automobilio kainos. Dėl šios priežasties transmisijų alyvas būtina rinktis kruopščiai ir apgalvotai, nes alyva – tai sudedamoji mechanizmo dalis, kuri taip pat dėvisi. Daugelis Europos automobilių gamintojų, pavyzdžiui, „Volkswagen“, taiko vadinamąjį „įpylimą visam gyvenimui“, t. y. alyvos veikimo trukmė prilyginama automobilio tarnavimo laikui, kuris vadovaujantis europiniais standartais siekia maždaug 200 000 km ridą. Suprantama, geras Europoje pagamintas automobilis gali būti eksploatuojamas ir dvigubai ilgiau, tačiau alyva, žinoma, tiek laiko tarnauti nepajėgi.

Kaip „sensta“ transmisijų alyva? Priedų paketas, įeinantis į alyvų sudėtį, eksploatacijos metu senka. Mažėja antikorozinių, oksidaciją stabdančių, trintį mažinančių bei klampą užtikrinančių priedų koncentracija, tad bazinė alyva rūgštėja ir tirštėja. Transmisijų alyvą būtina keisti ne vėliau nei ji pradeda tirštėti, o geriausia – dar anksčiau, kadangi priedų sekimo procese kaupiasi nuosėdos bei nešvarumai, trikdantys normalią alyvos cirkuliaciją ir tepimą bei greitinantys nusidėvėjimą.

Kokią alyvą rinktis?

Retai kada automobilio ir pavarų dėžės gamintojas yra tas pats. Paprastai jas gamina pagal užsakymą visai kiti (ne automobilių) gamintojai. Bet kokiu atveju transmisijų alyva kiekvienai pavarų dėžei parenkama individualiai, atsižvelgiant į dėžės modifikacijas bei gamintojo rekomendacijas. Paskutiniu metu naudojama vadinamoji „originali“ OEM alyva, kurią leidžia su automobilio gamintojo prekiniu ženklu, nors nė vienas tokių gamintojų transmisijų alyvų savarankiškai negamina. „Originali“ alyva garantuoja atitikimą agregato specifikacijai. Dažnai tokios alyvos kainą sudaro paties produkto ir nemaža automobilių gamintojo maržos dalis. Dėl šios priežasties galutinis vartotojas paprastai moka brangiai vien už vardą, kai tikrasis gamintojas net nėra įvardintas.

Garantiniu laikotarpiu vartotojai yra priversti naudoti „originalias“ alyvas, kadangi nesertifikuotų produktų naudojimas gali lemti garantijos praradimą. Taigi, kokią alyvą rinktis už galutinį vartotoją nusprendžia automobilio pardavėjas. Turint omenyje, kad originali transmisijų alyvos gamyba vyksta  remiantis išmintingo pakankamumo principu, t. y. tiek, kiek pagaminama atitinkamų dėžių, vartotojai ne visada nori ir kartais net neturi galimybės įsigyti originalios alyvos.

Alternatyvios transmisijų alyvos, kurias siūlo LIQUI MOLY ne tik atitinka gamintojų reikalavimus, bet ir užtikrina ilgesnį tarnavimo laiką.

Nieko nuostabaus, kad LIQUI MOLY transmisijų alyvos yra universalios, juk pavarų dėžių gamintojai masiškai gamina tas pačias konstrukcijas įvairiems automobiliams. Taigi, ta pati automatinė pavarų dėžė gali būti tiek „Toyota“, tiek „Volvo“, „Opel“ ar „Volkswagen“ automobiliuose, todėl daugumai jų puikiai tinka LIQUI MOLY „Top Tec ATF 1800“ alyva.

Kaip teisingai parinkti ATF? Klaida, renkantis alyvą pavarų dėžėms gali brangiai kainuoti, taigi visada reikėtų remtis technine dokumentacija arba specialiais parinkimo katalogais. Pavyzdžiui, LIQUI MOLY siūlo specialią alyvos parinkimo programą, kuria naudojantis galima sužinoti, kokia transmisijų alyva tinkama beveik 98 % pasaulyje gaminamų automobilių pavarų dėžėms.