Paskelbimo data: 2023-04-14
Kodėl ir kokiose situacijose patariama sutrumpinti oro filtro keitimo intervalus?
Idealios oro filtro darbo sąlygos – tai sausas, vienodos temperatūros oras ir važiavimas pastoviu greičiu keliais su ne itin intensyviu eismu. Jei labai dažnai nekertame vabzdžių skraidymo takų, galime tikėtis idealaus oro valymo per visą rekomenduojamą keitimo intervalą. Kas iš mūsų važinėja tokiomis sąlygomis? Oro filtro gyvenimo realijos yra visiškai kitokios: lietus, žemos išorės temperatūros ir labai aukštos temperatūros variklio kameroje. Be to, nepamirškime ir nuolatinių kamščių ar gan dažno važiavimo paskui „dūminantį busą“, pasitaiko ir dozė išmetamų dujų su didžiuliu kiekiu perdegusios alyvos. Visa tai patenka ant filtruojančios medžiagos.
„Hengst“ oro filtrų atveju, vieną šių kintamųjų galima laikyti mažai reikšmingu – drėgmės pasikeitimas neturi įtakos filtravimo gebėjimui. Tinkamai impregnuota filtruojanti medžiaga po daugelio sudrėkimo ir išdžiuvimo ciklų visiškai išlaiko savo funkcionalumą. Bet išmetamosios dujos su alyva, padangų, metalų ir asfalto dilimo dalelės vis dar sudaro rimtą iššūkį.
Kokios eksploatacijos sąlygos verčia atvirai pasakyti klientui, kad oro filtrą būtina keisti dažniau?
Be minėtų didelio dulkėtumo sąlygų, tai važinėjimas užkimštomis miestų gatvėmis. Kamščiai arba lėtas važiavimas sudaro ekstremaliai sunkias darbo sąlygas – nuvažiavus keliolika tūkstančių kilometrų oro filtras (taip pat ir kabinos!) gali būti prisisunkęs alyvos ir turėti sulipusias filtruojančios medžiagos klostes, o tai gerokai sumažina jo funkcionalumą.
Tinkamas klosčių stabilizavimas ir impregnavimas turi didelę reikšmę oro tekėjimui pro filtrą. Dešinėje nuotraukoje – filtras „Hengst“, kairėje ir vidurinėje nuotraukose – kitų gamintojų filtrai po atsparumo drėgmei testo.
Taip pat norime atkreipti jūsų dėmesį į du veiksmus. Visų pirma, nevalome oro filtrų suslėgtu oru. Oro srautas pažeis filtruojančios medžiagos struktūrą sumažindamas jos gebėjimą sulaikyti teršalus. Efektas? Smėlio grūdeliai be problemų patenka į kitą pusę. Kur jie patenka? Ar vaizduotėje matote kvarco grūdelį, pralekiantį pro įsiurbimo vožtuvą ir patogiai nugulantį ant kompresinio žiedo? Antras veiksmas, kurį būtina atlikti – tai kruopštus filtro kameros / korpuso valymas. Nuosėdų, vabzdžių, lapų ir spyglių pašalinimas – tai dar viena oro filtro keitimo operacijos dalis.
Atminkite, kad oro filtras turi tiesioginės įtakos variklio būklei. Taupymas jo keitimo sąskaita „išvalys“ transporto priemonės savininko kišenę remontuojant turbiną arba variklį. Žinoma, niekam to nelinkime.