Paskelbimo data: 2023-04-25

Kodėl EGR aušintuvų nesandarumas dažnai lieka nepastebėtas?

Kai buvo įdiegtas EURO IV emisijos standartas, padidėjo EGR sistemų su EGR aušintuvais naudojimas. EGR aušintuvai neturi įprastų besidėvinčių dalių, tačiau per visą variklio eksploatavimo laikotarpį jie vis tiek gali sugesti.

EGR aušintuvų nesandarumas

EGR aušintuvuose aušinimo funkciją atlieka variklio aušinamasis skystis. Aušintuvai pagaminti iš nerūdijančiojo plieno arba aliuminio. Esant nepalankioms ar nenumatytoms veikimo sąlygoms (pvz., jei varikliui naudojami didelį sieros kiekį turintys degalai arba biokuras), gali susidaryti daugiau agresyvių degimo produktų. Dėl to per ilgesnį laiką gali atsirasti vidinių nuotėkių, kurie taip pat yra susiję su laipsnišku aušinamojo skysčio netekimu. Ieškant tokio aušinamojo skysčio netekimo priežasties, dažnai keičiami cilindrų galvutės tarpikliai, cilindrų galvutės arba šlapiųjų cilindrų įdėklų sandarikliai, tačiau tai problemos neišsprendžia.


Kokios yra aušinimo skysčio nutekėjimo priežastys?



Dažniausia problemos priežastis yra nuotėkis išmetamųjų dujų pusėje. Dar viena, ne tokia dažna, priežastis – ištrupėjimas aušinamojo skysčio pusėje. Netinkamos aušinamosios medžiagos šioje vietoje gali sukelti koroziją arba kavitaciją.

Veikimo metu išmetamųjų dujų priešslėgis yra aukštesnis už slėgį aušinimo sistemoje, todėl aušinamojo skysčio netekimas ne visada iš karto pastebimas. Kai variklis išjungiamas, aušinamoji medžiaga prasiskverbia į variklio išmetamąjį traktą arba įsiurbiamo oro sistemą.







1 pav. EGR vožtuvas su EGR aušintuvu



Jei EGR aušintuvas įrengtas aukščiau už įsiurbimo ir išmetimo vožtuvus, aušinamasis skystis gali kauptis vieno ar kelių cilindrų degimo kamerose. Paleidus variklį, vyksta „vandens pliaukštelėjimai“, kurie smarkiai pažeidžia stūmoklius, cilindrus ar švaistiklius.



Kaip išvengti aušinimo skysčio nutekėjimo?



Siekdami išvengti brangių ir ilgai trunkančių variklio remonto darbų ieškant aušinamojo skysčio nuotėkių, prieš pradėdami ardyti variklį, patikrinkite, ar nėra nuotėkio iš EGR aušintuvo.


  • 01 Oro masės jutiklis
  • 02 Įpučiamo oro aušintuvas
  • 03 Įpučiamo oro temperatūros
  • 06 Jutiklis
  • 04 Reguliuojamasis droselis
  • 05 EGR vožtuvas
  • 06 EGR aušintuvai
  • 07 Turbokompresorius (turbina)
  • 08 Turbokompresorius (kompresorius)