Paskelbimo data: 2023-07-03
Kodėl dviejų masių smagratis?
Smagratis yra besisukantis mechaninis įtaisas su dideliu inercijos momentu, kuris naudojamas kaip sukimosi energijos kaupimo įtaisas.
Transporto priemonėse su vidaus degimo varikliu smagračiai yra naudojami tolygų sukimąsi užtikrinančiai energijai tiekti.
Transporto priemonėse su benzininiais varikliais dažniausiai naudojami standūs smagračiai. Tai vientisa iš ketaus pagaminta masė, kuri varžtais pritvirtinta ant alkūninio veleno. Vienas paviršius yra nufrezuotas taip, kad suformuotų trinties paviršių. Standus smagratis visuomet turi sankabą ir slopinantįjį diską, skirtus atlikti tokias sankabos funkcijas kaip tarpusavyje sujungti ir atjungti vieną nuo kito variklį ir pavarų dėžę, per transmisiją perduoti visą variklio sukimo momentą, išsklaidyti trinties paviršiuose sukuriamą šilumą, nuslopinti tarp variklio ir pavarų dėžės atsirandančias dinamines vibracijas ir taip leisti sklandžiai paleisti variklį bei, galiausiai, užtikrinti sklandų pavarų perjungimą.
Kuo ypatingas dviejų masių smagratis?
Šiuolaikiniai varikliai sukuria didesnius sukimo momentus, kuriuos galima pasiekti esant mažesnėms variklio apsukoms. Dėl to padidėja didžiausiasis perduodamas variklio sukimo momentas ir triukšmas bei vibracija. Slopintuvo (dempferio) spyruokles iš įprastinio sankabos disko perkėlus į smagratį, dviejų masių smagratis (angl. Dual Mass Flywheel – DMF) gali užkirsti kelią variklio sukamųjų vibracijų perdavimui į pavarų dėžę ir sumažinti transmisijos apkrovas. Kuo didesnis DMF esantis slopintuvas, tuo geriau jis pritaikytas variklio vibracijoms filtruoti (to ypač reikia turbodyzeliniuose varikliuose). Su mažos inercijos disku taip pat patogiau perjungti pavaras. DMF leidžia važiuoti naudojant mažesnes variklio apsukas ir taip taupyti degalus bei sumažinti CO2 išmetalus ir visas vibracijas, dėl kurių gali pasireikšti „pavarų tarškėjimas“ ir „kėbulo gaudimas“.
DMF gamyba pradėta aštuoniasdešimtaisiais. Nuo tada „Valeo“ stiprino savo poziciją tarp įvairių automobilių gamintojų ir taip tapo svarbiu sprendimų tiekėju, kuriant ir gaminant patobulintos technologijos transmisijoms tinkančius DMF.
Darbinių fazių metu variklio apsukos svyruoja ir tai sukelia vibracijas. Jeigu šios vibracijos patenka į pavarų dėžę, pavarų dėžės krumpliaračiai trankosi vienas į kitą, dėl to atsiranda pavarų dėžės triukšmas, kuris yra nemalonus vairuotojui. Įprastiniai slopintuvo tipo diskai šias vibracijas filtruoja. Šiuolaikiniai varikliai veikia mažesnėmis apsukomis ir didesniais sukimo momentais, sukuriančiais daugiau vibracijų. Dėl to reikia pagerinti filtravimo gebą arba žemiau nuleisti filtravimo pradžios tašką, bet nesumažinti sukimo momento. Kadangi transporto priemonės tampa vis tylesnės, o jų važiuoklės – lengvesnės ir standesnės, vibracijos darosi vis labiau juntamos. DMF konstrukcija ir inercijos masių paskirstymas rezonanso dažnį leidžia nuleisti žemiau variklio tuščiosios eigos apsukų.
Dviejų masių smagratis, pasinaudodamas savo dviejų masių ir ilgų spyruoklių privalumais, transporto priemonės transmisijos nuosavąjį dažnį leidžia sumažinti iki mažiau kaip 400 aps./min. Palyginti su įprastinėmis sankabų sistemomis, kur transporto priemonės transmisijos nuosavasis dažnis dažniausiai siekia 1500-2000 aps./min. ribą, tai yra didelis privalumas. Todėl su DMF variklio vibracijų filtravimas yra užtikrinamas važiuojant bet kokiu greičiu. Mažą dviejų masių smagračio standumą pavyko pasiekti slopintuvą perkėlus iš sankabos disko mazgo į smagračio vidų, kur yra daug daugiau erdvės. Su lengvesniu sankabos disko mazgu taip pat palengvėja pavarų perjungimas. „Valeo“ dviejų masių smagračiai labai sumažina juntamas vibracijas ir pavarų dėžės triukšmą. Tai yra didelis žingsnis pirmyn transmisijos filtravimo technologijų srityje. Šis privalumas labai svarbus todėl, kad dabar kuriami degalus taupantys varikliai turi didesnį sukimo momentą ir dėl to sukuria didesnes vibracijas ir ypač esant mažesnėms apsukoms.
Atsarginių dalių rinkai „Valeo“ siūlo visą DMF ir „Fullpack“ (komplektų su DMF) asortimentą – taip gamintojas įgijo pranašumą kaip vienas iš pagrindinių automobilių gamintojų tiekėjų.