Paskelbimo data: 2022-06-28

Keičiantis metų laikams, oro kondicionavimo sistemos priežiūra turėtų būti ir dirbtuvių, ir vairuotojų prioritetas

DENSO yra pirmaujanti originalios įrangos (OE) gamintoja ir sistemų tiekėja transporto priemonių gamintojams visame pasaulyje bei oro kondicionavimo (AC) sistemų kūrimo ir tobulinimo pradininkė.

Užtikrinti, kad šios sistemos veiktų tinkamai, yra svarbi autoservisų pareiga, o vairuotojams tai užtikrina ir komfortą (ypač atšilus orams), ir saugumą.

DENSO kompetencija ir inovacijos yra jos rinkoje pirmaujančių AC produktų, skirtų tiek VM, tiek ir atsarginių dalių rinkai, pagrindas. Tačiau norint užtikrinti, kad jie kuo ilgiau efektyviai veiktų, labai svarbu, kad AC sistema būtų tinkamai prižiūrima ir aptarnaujama.

Kodėl svarbu atlikti AC sistemos techninę priežiūrą?

Nors AC sistema užtikrina automobilio keleivių komfortą bet kokiu oru, ypač svarbu, kad ji efektyviai veiktų karštesnėmis oro sąlygomis. Šiame straipsnyje pateikiami technikų patarimai ir rekomendacijos, kaip užtikrinti efektyvų AC sistemos veikimą kiekvieną sezoną.

Nors AC sistema nėra labai sudėtinga, tačiau vos vieno iš komponentų gedimas gali gerokai sumažinti jos našumą ir sukelti nemalonias sąlygas salone ar kitus, ne tokius akivaizdžius, šalutinius poveikius, pavyzdžiui, degalų naudojimo efektyvumo sumažėjimą.

Kintamosios srovės apžvalga

AC veikimas pagrįstas šilumos išvedimu iš keleivių salono, absorbuojant šilumą į šaldymo agentą, kuris perneša šilumą iš keleivių kabinos, kad ji būtų išleista už automobilio ribų.

Pagrindinės AC sistemos sudedamosios dalys yra kompresorius, kondensatorius, išsiplėtimo vožtuvas ir garintuvas, taip pat šilumai sugerti naudojamas šaldymo agentas, kuris daugumoje esamų sistemų vadinamas R134a. Aplinkosaugos sumetimais nuo 2017 m. sausio mėn. pagamintose transporto priemonėse turi būti naudojamas šaldymo agentas R1234yf.

AC detalė

Kompresorius yra pagrindinė AC sudedamoji dalis, nes jis sukuria srautą, reikalingą alyvos ir šaldymo skysčio mišiniui cirkuliuoti sistemoje. Kompresorius sukuria aukštą slėgį išleidimo angoje ir žemą slėgį įsiurbimo angoje, įsiurbia dujinį šaldymo agentą iš garintuvo, kuriame šis perkaitintas šaldymo agentas sugėrė šilumą iš keleivių salono. Tada šaldymo agentas suspaudžiamas, dėl to papildomai įkaista, ir šios aukštos temperatūros ir aukšto slėgio dujos iš kompresoriaus išleidimo angos išstumiamos į kondensatorių.

DENSO „Subcool“ tipo kondensatorius veikia tais pačiais principais kaip ir buitinis radiatorius, perduodamas šilumą išorės orui. Kondensatoriaus viduje aukšto slėgio dujinis šaldymo agentas keičia būseną į aukšto slėgio šiltą skystį. Atvėsęs skystas šaldymo agentas teka į išsiplėtimo vožtuvą, kur aukštas šaldymo agento slėgis priverčia jį prasiskverbti pro nedidelę angą arba skylutę, todėl šaldymo agentas įšvirkščiamas kaip rūkas, kuris vėliau gali plėstis.

Dėl plėtimosi slėgis sumažėja, todėl sumažėja ir temperatūra, o šaldymo agentas iš šilto aukšto slėgio skysčio vėl virsta vėsesniu žemo slėgio rūku, kuris lengviau sugeria šilumą, kai eina per garintuvą.

Žemo slėgio šaldymo agentas patenka į paskutinį pagrindinį kondicionavimo sistemos komponentą – garintuvą, kuris yra šildymo, vėdinimo ir kondicionavimo (ŠVOK) įrenginyje už prietaisų skydelio. Garintuvą sudaro bakas, vamzdžiai ir briaunos, kurios yra veikiamos salono oro, kur oro šiluma gali pereiti į briaunas, o tada būti absorbuota į šaldymo agento rūką.

Tą akimirką, kai šaldymo agentas sugeria šią šilumą, jis išgaruoja ir vėl virsta dujomis, o šis perkaitintas dujinis šaldymo agentas iš garintuvo teka atgal į kompresorių, kur visas procesas prasideda iš naujo. Šis procesas vadinamas šaldymo ciklu.

Filtravimas

Salono filtras apdoroja orą, kai jis patenka į transporto priemonės ŠVOK įrenginį, ir pašalina visas purvo daleles ir teršalus, iki kol jie pasiekia saloną. Taigi, kaip keičiant variklio alyvą ar atliekant įprastinę transporto priemonės techninę priežiūrą periodiškai yra keičiamas tepalo filtras, taip ir salono filtras, alyvos ir šaltnešio mišinio kokybė ir kiekis turėtų būti reguliariai tikrinami.

Į ką atkreipti dėmesį?

Dvi dažniausios problemos, susijusios su oro kondicionavimo sistemomis, kurias nurodo automobilių savininkai yra nepakankamai vėsus į saloną patekęs oras ir automobilyje jaučiamas nemalonus kvapas, kurį dažnai lydi rūkas ant langų, kuris efektyviai neišsisklaido.

Išgirdę bet kurią iš šių problemų, autoservisai pirmiausia turi patikrinti AC sistemos veikimą ir salono filtro būklę, kad patvirtintų kliento skundą.

Kaip minėta anksčiau, šaldymo agentas yra pagrindinis AC sistemos elementas, nes nuolatinė jo recirkuliacija pašalina šilumą iš oro. Taigi, norint veiksmingai atvėsinti įeinantį orą, reikia tinkamo kiekio pakankamai švaraus agento, kuris galėtų efektyviai tekėti per sistemos komponentus. Kalbant apie kvapo ir rūko problemas, reikia atsižvelgti į salono filtrą, nes laikui bėgant jo našumas natūraliai mažėja – filtrai užteršiami filtruojamais teršalais.

Svarbiausia – reguliari techninė priežiūra

Autoservisai turėtų rekomenduoti savo klientams atlikti automobilio kondicionavimo sistemos techninę priežiūrą. Pageidautina – kasmet, bet ne rečiau kaip kas dvejus metus, o į būtinų darbų sąrašą reikia įtraukti ir salono filtro keitimą. Tai ne tik padės išvengti temperatūros, veikimo, kvapo ir rūko problemų, bet ir leis technikams nustatyti galimus sistemos gedimus, kol jie dar netapo didelėmis problemomis. Tai taupo brangų klientų laiką, o per visą transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį – ir pinigus.

Daugiau praktinių patarimų apie AC aptarnavimą rasite DENSO leidinyje „Septyni esminiai AC aptarnavimo žingsniai“.

DENSO atsarginės dalys

Pasitelkus ilgametę patirtį ir inovatyvias projektavimo žinias, kiekvienas DENSO AC komponentas gaminamas pagal OE standartus, todėl autoservisai ir juos montuojantys technikai gali pasitikėti jų kokybe, veikimu ir ilgaamžiškumu.

Visas asortimentas skirtas daugiau kaip 750 programų, todėl kartu su salono filtrų asortimentu, apimančiu standartinius dalelių filtrus ir patobulintus kombinuotuosius filtrus, kurių filtravimo medžiagos viduje yra papildomas aktyviosios anglies sluoksnis, bei patikima bendrovės technine pagalba ir patarimais, DENSO yra geriausias partneris atsarginių dalių rinkos specialistams.