Paskelbimo data: 2019-06-12

Kaip nuslopinti napageidaujamą vibraciją?

Galima teigti, kad automobilio pakabos triukšmingumo, vibracijos ir kietumo mažinimas neseniai tapo atskira veiklos sritimi. Automobilių gamintojai nuolat tobulina savo produktus įvairiais būdais: tam naudojami vibraciją slopinantys komponentai bei įvairios kitos priemonės, padedančios sumažinti nepageidaujamus reiškinius. Kokios tos priemonės?

febi vibracija slopininatys komponentas.jpg

Triukšmas yra nemalonus ir trikdantis garsas. Automobilyje jį gali kelti, pavyzdžiui, nusidėvėjęs guolis.

Vibracija yra nemalonus, pasikartojantis tam tikros automobilio detalės ar dalies judėjimas, pavyzdžiui, padangos disbalansas, esant tam tikram greičiui, sukeliantis vairo virpesius.

Kadangi pakabos kietumas yra subjektyvus parametras, jį apibrėžti sunkiau: reiškinį galima apibūdinti kaip staigaus, agresyvaus smūgio pojūtį (pavyzdžiui, įvažiavus į duobę ir šiurkščiai sureagavus pakabai).

Pagrindinis šių nepageidaujamų reiškinių šaltinis – vidaus degimo variklis: jo veikimo metu veikia įvairios besisukančios dalys, vyksta degimo procesas, nuolat kinta apsukos. Šie ypatumai dar ryškesni varikliuose, turinčiuose „Start / Stop“ technologiją, taip pat varikliuose, kuriuose tam tikru momentu išjungiamas vienas ar keli cilindrai bei padidinama variklio kompresija.

Vibracija gali būti perduodama per variklio tvirtinimo komponentus, taip pat per kuro, išmetimo ar oro kondicionavimo vamzdžius arba salono apdailą. Nepageidaujamais reiškiniais automobilyje gali būti tiek pašalinis triukšmas, tiek vibracija.

Automobilių gamintojai naudoja įvairių formų, dydžių ir tipų variklio tvirtinimo komponentus – taip siekiama tinkamai izoliuoti variklį ir sumažinti nepageidaujamus reiškinius. Tvirtinimo komponentų specifikacijos priklauso nuo automobilio variklio charakteristikų, gamybos kaštų bei skirtingos įvairių gamintojų prekės ženklų kokybės.

Pagrindiniai tvirtinimo komponentų tipai: guminis, hidraulinis ir elektrinis.

Dažniausiai naudojami guminiai variklio tvirtinimo komponentai. Jie gali būti įvairių formų bei dydžių: nuo įprastos kūginės formos iki sudėtingos gumos-metalo konstrukcijos.

Standumas priklauso nuo elastinės medžiagos savybių, o judėjimo kryptis apibrėžia tvirtinimo komponento jungtis.

Geresne dinamika pasižyminčiame hidrauliniame tvirtinimo komponente kombinuojamos įprasto guminio komponento izoliacinės bei įvairios pažangesnės vibracijos slopinimo savybės.

Hidraulinių variklio tvirtinimo komponentų charakteristikos automatiškai adaptuojamos pagal apkrovą. Hidraulinio tvirtinimo komponento skystis atlieka slopinimo funkciją ir užtikrina optimalią izoliaciją.

Hidraulinio variklio tvirtinimo komponento viduje esančią pagrindinę spyruoklę sudaro viršutinė ir apatinė kameros. Šios kameros yra sujungtos kanalais ir atskirtos per guminį vožtuvą. Pagrindinėje spyruoklėje esantis hidraulinis skystis atlieka antrinio slopinimo funkciją. Varikliui vibruojant, guminis vožtuvas atitinkamai atidaro bei uždaro apeinamąjį kanalą – hidraulinis skystis nukreipiamas tarp dviejų kamerų. Dėl šio reiškinio nuolat kinta tvirtinimo komponento standumas – sukuriamos optimalios slopinimo charakteristikos esant bet kokioms kelio sąlygoms (1 pav.).

Esant didesnės kontrolės poreikiui, naudojamas variklio sukuriamas vakuumas. Varikliui veikiant laisvąja eiga ar žemomis apsukomis, sukuriamas neigiamas slėgis – užtikrinamas reikiamas komponento minkštumas, o esant didesnėms apsukoms – didesnis standumas.

Kitas hidraulinių variklio tvirtinimo komponentų tobulėjimo etapas – tai elektra valdomi tvirtinimo komponentai, kuriuos galima sujungti su variklio valdymo sistema (2 pav.).

Skysčio kamera

Purkštuvų sistema su diafragma

Slopinimo valdymas

Diafragma

Pusiausvyros kamera

Apsauginis gaubtas

1 pav. Hidraulinis variklio tvirtinimo komponentas

Membrana

Viršutinė alyvos kamera

Diafragma

Aktyvatorius

2 pav. Elektra valdomas hidraulinis variklio tvirtinimo komponentas.

Elektra valdomas tvirtinimo komponentas užtikrina reikiamą slopinimą ir yra lengviau valdomas. Veikimo režimo perjungimo funkcija leidžia laikyti tvirtinimo komponento orinę pakabą neutralioje padėtyje – esant laisvajai variklio eigai ar žemoms apsukoms, užtikrinamas tinkamas pakabos minkštumas. Važiavimo metu tvirtinimo komponentas persijungia į hidraulinės pakabos režimą ir užtikrina reikiamą standumą.

Naujausia variklio tvirtinimo komponentų tobulėjimo tendencija – aktyvūs išmanieji tvirtinimo komponentai, naudojami esant didesnio funkcionalumo reikalavimams. Taip užtikrinamas geriausias komfortas salone – sumažėja triukšmas, vibracija ir pakabos kietumas.

Elektra valdomą hidraulinį variklio tvirtinimo komponentą sudaro aktyvatorius ir davikliai, teikiantys duomenis valdymo blokui. Komponentą galima valdyti atsižvelgiant į reikalingą slopinimo lygį. Jis valdomas naudojant skirtingą aktyvatoriaus sužadinimo dažnį; tvirtinimo komponentas gali atlikti hidraulinį, pasyvųjį, aktyvųjį vibracijos slopinimą. Automobilio valdymo blokas apskaičiuoja izoliacines charakteristikas, pagal kurias atitinkamai veikia aktyvatorius. Taip užtikrinama, kad į automobilio kėbulą nebus perduodama jokia vibracija.

Laikui bėgant, variklio tvirtinimo komponentai nusidėvi – suprastėja slopinimo savybės ir atsiranda nepageidaujama vibracija, triukšmas bei kietumas. Nusidėvėti komponentas gali dėl ilgo eksploatacijos laiko bei apkrovų, taip pat esant hidraulinio tvirtinimo komponento skysčio nuotėkiui.

Vakuumu valdomuose tvirtinimo komponentuose gali atsirasti oro nuotėkis – tokiu atveju vakuumo sistema gali sutrikti arba nustoti veikti. Vibracijos reiškinys gali sukelti dar didesnių problemų – dėl oro nuotėkio atsiranda variklio valdymo sutrikimų.

Kaip ir kitų tipų dalims, taip ir elektra valdomiems tvirtinimo komponentams būdingas mechaninis nuovargis. Dėl juose įdiegtos elektronikos šie komponentai yra sudėtingesni už įprastinius. Bet kokios elektros sistemos problemos gali būti nustatomos valdymo bloke pagal gedimo kodus – tai taip pat padeda nustatyti gedimus šio tipo variklio tvirtinimo komponentuose.

Keisdami variklį ar transmisijos tvirtinimo komponentą, įsitikinkite, kad atliekamos visos reikiamos procedūros – taip užtikrinamas ilgesnis atsarginės dalies eksploatavimo laikas.

Pasitikėkite tinkamai išbandytomis originalios įrangos kokybę atitinkančiomis atsarginėmis dalimis iš febi bilstein. Visą variklio bei transmisijos tvirtinimo komponentų asortimentą galite rasti

www.partsfinder.bilsteingroup.com

Jus taip pat gali sudominti:

Ar reikia keisti mechaninių pavarų dėžių alyvą?

Ar reikia keisti mechaninių pavarų dėžių alyvą?

Veiksmingas galingų automobilių stabdymas

Veiksmingas galingų automobilių stabdymas

„Bosal“ išmetimo sistemos technologijos

„Bosal“ išmetimo sistemos technologijos

3-iasis tarptautinis konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ finalas

3-iasis tarptautinis konkurso „Geriausias jaunasis automechanikas“ finalas